صنعت و دانشگاه در جهت توسعه نانوداروی ضدسرطان همکاری می نمایند

به گزارش مجله پیامک مسعود، شرکت کوالیگن با همکاری دانشگاه لوئیزویل، به دنبال کار تحقیقاتی برای توسعه داروی ضدسرطان حاوی نانوذرات طلا است.

صنعت و دانشگاه در جهت توسعه نانوداروی ضدسرطان همکاری می نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، کوالیگن تراپیکس (Qualigen Therapeutics) توافق نامه تحقیقاتی با دانشگاه لوئیزویل برای کار روی داروی ضدسرطان ALAN امضاء کرد.

این شرکت به تازگی خاطرنشان کرد که برای پیشبرد برنامه توسعه گزینه احتمالی داروی ضدسرطان ALAN Aptamer-Linked Anti-Nucleolin اقدام به امضاء این قرارداد نموده است.

فعالیت هایی که در قالب این توافق نامه تحقیقاتی انجام می گردد شامل مطالعه های حیوانی برای ارزیابی اثر ضدتوموری و ایمنی ترکیبات مختلف ALAN است که برای درمان بیماری لوسمی میلوئید حاد بچه ها و بزرگسالان طراحی شده است.

براساس این توافق نامه تحقیقاتی حمایت شده، مطالعه های پیش بالینی روی بیماری لوسمی میلوئید حاد و همچنین علائم دیگر از جمله گلیوبلاستوما انجام می گردد، بیماری که نوعی سرطان بدخیم مغز بوده و درمان آن بسیار سخت است چرا که بیشتر دارو ها نمی توانند از غشاء خونی مغز عبور نمایند. این روش درمانی برای بیماری سرطان ریه با سلول های کوچک نیز طراحی شده است.

علاوه بر این، کوالیگن و دانشگاه لوئیزویل آنالیز می نمایند که چگونه ALAN می تواند از متاستاز سلول های سرطانی به عنوان یک درمان یاریی بالقوه، جلوگیری کند. عود سرطان پس از درمان اولیه، تقریبا عامل 90 درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان است.

پائولابتس از محققان این پروژه می گوید: توافق نامه گسترده ما با دانشگاه لوئیزویل، داده های اضافی را در اختیار کوالیگن قرار داد تا با یاری آن بتوانیم به پیشبرد اهداف خود برای توسعه این روش درمانی یاری کنیم. ما قصد داریم در آینده نزدیک روی کاربرد های دیگر این دارو برای درمان بیماری هایی نظیر سرطان خون و مغز در بچه ها کار کنیم، بیماری که بسیار کشنده است.

ALAN ترکیبی از AS 1411 و نانوذرات طلای دارای پوششی از جنس DNA است که قدرت آن به طور چشمگیری افزایش یافته است. این کاندیدای داروی سرطان، این امکان را دارد که سلول های تومور انواع مختلف سرطان را با حداقل عوارض جانبی هدف قرار داده و از بین ببرد.

این شرکت درصدد است آزمایش های فاز اول کارآزمایی بالینی خود را در سال 2021 برای بیماری AML شروع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1120

به "صنعت و دانشگاه در جهت توسعه نانوداروی ضدسرطان همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت و دانشگاه در جهت توسعه نانوداروی ضدسرطان همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید