طرح همیار گردشگر در مازندران اجرا می شود

به گزارش مجله پیامک مسعود، زنگ گردشگری هم زمان با آغاز هفته گردشگری در مدرسه شاهد ساری با حضور مسئولان نواخته شد.

طرح همیار گردشگر در مازندران اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردگری و صنایع دستی استان مازندران، مهران حسنی معاون گردشگری استان صبح شنبه در مراسم نواختن زنگ گردشگری بابیان این که سالانه میلیون ها نفر مهمان مازندران هستند،گفت: برای رقم زدن سفر خوب برای گردشگران بسیاری از دستگاه های خصوصی و دولتی باید خدمات رسانی داشته باشند.برای سفر هر گردشگر بیش از 50 دستگاه دولتی و خصوصی به ارائه خدمات می پردازند .

او هدف از حضور مسئولان را در مدارس ترویج فرهنگ گردشگر پذیری اعلام نمود و گفت: بخشی از اقتصاد استان وابسته به گردشگری است، نباید گردشگر را به عنوان پول بنگریم بلکه باید نگاه سرمایه ای داشته باشیم.

حسنی از تهیه طرحی به عنوان همیار گردشگر در استان خبر داد و گفت: این طرح دو سال قبل با همکاری آموزش وپرورش کلید زده شد، ولی ادامه نیافت.باید از وجود دانش آموزان به عنوان همیار گردشگر برای ترویج فرهنگ گردشگری بهره برده شود.

افتتاح طرح های گردشگری، بوم گردی و پروژه های عمرانی ازجمله برنامه های هفته گردشگری در مازندران است.

حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در مراسم زنگ گردشگری گفت: گردشگری دراستان یک نیاز تفننی و غیرضروری نیست و باید دانش آموزان پیام رسان فرهنگ گردشگری باشند.

او گفت: اگر به افزایش سطح تعامل بین جوامع و مناطق مختلف اعتقادداریم باید اطمینان را به خود و دیگران دهیم که گردشگری یک فرصت عالی برای داشتن تعامل با دیگران است.

حسن نژاد ادامه داد: گردشگری فرصتی برای شناخت واقعیت های پیش رو و فرصتی برای زندگی بهتر است و ازاین رو در قران کریم به ما امر به گردشگری و سیر و سیاحت در زمین شده است.

او یکی از آثار گردشگری و سیر و سیاحت در زمین را ایجاد فرصت های اقتصادی و اشتغال برشمرد و گفت: هدف گردشگری این نیست که گردش اقتصادی را فراهم کند بلکه هدف اصلی افزایش بهره وری نیروی انسانی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران یادآور شد: اگر بخواهیم از محاسن گردشگری استفاده کنیم باید نگاه خود را نسبت به آن عوض کنیم، زیرا گردشگری یک نیاز طبیعی و اساسی انسان ها است و باید در سبد هزینه زندگی قرار گیرد.

او اضافه نمود: چاره ای نداریم که مجموعه نیاز فراموش شده گردشگری را موردتوجه قرار دهیم و حوزه فرهنگ و آموزش وپرورش فرصت خوبی است تا نیاز گردشگری را در زندگی روزمره احیا کند و از محاسن آن برای زندگی بهتر استفاده کند.

حسن نژاد شرح داد: مدرسه به عنوان پایه آموزش عمومی کشور، فرصتی برای انتقال بسیاری از مفاهیم در خانواده و جامعه است و باید از آن برای ترویج فرهنگ گردشگری بهره گرفت.در حوزه احیا و سرعت بخشی برای تعمیم فرهنگ گردشگری باید از توان دانش آموزان استفاده کنیم و از فرصت عضویت آنان در سمن های گردشگری بهره بریم.

او خواستار راه اندازی تور استان گردی برای دانش آموزان شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 334

به "طرح همیار گردشگر در مازندران اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح همیار گردشگر در مازندران اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید