عدم آتش بس به تشدید تحریم ترکیه می انجامد

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا می گوید چنانچه ترکیه با آتش بس در شمال شرق سوریه موافقت نکند؛ واشنگتن هم به نوبه خود مهیای افزایش فشارهای مالی بر دولت آنکارا می گردد و از اثربخشی آنها اطمینان دارد.

عدم آتش بس به تشدید تحریم ترکیه می انجامد

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می گوید مادامیکه نیروهای کرد و دموکراتیک سوریه (قسد) از منطقه امن مورد نظر وی عقب نشینی ننموده اند؛ به عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح ادامه می دهد.

لازم به ذکر است آمریکا سه شنبه شب از تحریم سلیمان سویلو وزیر کشور، حلوصی آکار وزیر دفاع و فاتح دونماز وزیر انرژی ترکیه و 2 وزارتخانه دفاع و انرژی این کشور اطلاع داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز شب گذشته مدعی شد چنانچه سفر هیأت دیپلماتیک آمریکا به ترکیه موفقیت آمیز نباشد، تحریم های نابودکننده ای علیه آنکارا اعمال می گردد.

لازم به ذکر است شب گذشته رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مایک پمپئو وزیر خارجه و مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا راهی آنکارا شدند.

پمپئو در بیانیه ای گفت در مصاحبه با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای، تاکید نموده که آنکارا باید در باب مسائل امنیتی شمال شرق سوریه به میز مذاکره با واشنگتن برگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 398

به "عدم آتش بس به تشدید تحریم ترکیه می انجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم آتش بس به تشدید تحریم ترکیه می انجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید