عربستان، فروش اوراق قرضه آرامکو برای پرداخت بدهی سهامداران

به گزارش مجله پیامک مسعود، شرکت آرامکو میخواهد حدود پنج میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر کند تا از این طریق بتواند سود نقدی سهامدارانش را پرداخت کند.

عربستان، فروش اوراق قرضه آرامکو برای پرداخت بدهی سهامداران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الواقع السعودی، شرکت نفتی سعودی آرامکو بانک هایی را استخدام نموده تا با فروش اوراق قرضه دلار به آن در دریافت وام جدید یاری نمایند.

سه منبع اعلام کردند که آرامکو قبل از تعهدات عظیم به سهامدار اصلی خود ، دولت عربستان ، به دنبال جمع آوری یاری مالی با فروش اوراق قرضه دلار است.

پیش بینی می گردد آرامکو پس از انتشار 12 میلیارد دلار در سال 2019 به یک ناشر دائمی اوراق قرضه تبدیل گردد همانطور که در نوامبر گذشته صادرات 5 ترانشی 8 میلیارد دلاری انجام شد.

یکی از منابع گفت که آرامکو گروه عظیمی از بانکها از جمله بانک فرست ابوظبی، اچ اس بی سی، الاهلی کپیتال و استاندارد چارتر برای برنامه ریزی و فروش اوراق قرضه آرامکو استخدام نموده است.

پیش بینی می گردد شرکت نفتی آرامکو تا 5 میلیارد دلار سرمایه جمع کند و این معامله به وسیله صدور صکوک طی چند هفته آینده انجام می گردد.

بانک فرست ابوظبی و اچ اس بی سی و همچنین استاندارد چارتر به درخواست آرامکو هنوز پاسخی نداده اند.

این شرکت نفتی علی رغم کاهش قیمت نفت در سال گذشته از تعهد 75 میلیارد دلاری سود سهام عدول نکرد و انتظار می رود سرمایه گذاری های داخلی عظیمی را که بخشی از برنامه های توسعه مالی عربستان است، انجام دهد.

یک بانکدار متخصص در بدهی که خواست نامش فاش نگردد گفت: شرکت آرامکو برای پرداخت سود سهام خود به پول نقد احتیاج دارد.

یکی از منابع گفت که این معامله ممکن است طی هفته های آینده اجرا گردد و همچنین پیش بینی می گردد که قطر پترولیوم تا سرانجام ماه ژوئن اوراق قرضه منتشر کند که به گفته منابع ممکن است به 10 میلیارد دلار برسد.

سطح بدهی آرامکوی سعودی طی دو سال گذشته بیش از چهار برابر شده است زیرا این غول نفتی به فاینانس قرارداد خرید سابیک پرداخت و پس از آن کاهش قیمت نفت به سود آن خسارت وارد کرد.

آرامکو ممکن است تنها شرکت انرژی نباشد که ماه جاری به سراغ بازار اوراق قرضه رفته است. شرکتهای دولتی تولیدنمایندگان نفت خلیج فارس به دنبال تهیه نقدینگی پس از بحران سال 2020 هستند .

اخبار معامله برنامه ریزی و فروش اوراق قرضه آرامکو را برای اولین بار بلومبرگ منتشر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1543

به "عربستان، فروش اوراق قرضه آرامکو برای پرداخت بدهی سهامداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، فروش اوراق قرضه آرامکو برای پرداخت بدهی سهامداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید