عرضه نفت دربورس در ایام عیدتداوم یابد، خریداران باید اطمینان یابند

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، از آبان ماه سال جاری عرضه نفت در رینگ بین المللی بورس انرژی شروع شد. پس از فراز و نشیب های مختلف در نهایت در لایحه بودجه، دولت مکلف شد ماهانه شش میلیون بشکه نفت و میعانات گازی را در بورس عرضه کند. البته این بند از لایحه ربطی به زمان تحریم و یا غیر تحریم ندارد و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. در حال حاضر وزارت نفت یک هفته در میان نفت و میعانات گازی را در رینگ صادراتی بورس انرژی به طور مستمر عرضه می نماید.

عرضه نفت دربورس در ایام عیدتداوم یابد، خریداران باید اطمینان یابند

استمرار عرضه بیش از هر چیز می تواند برای سرمایه گذاران در بورس جذاب باشد. در این حالت سرمایه گذاران هنگام مشاهده تداوم و استمرار در عرضه نفت، با اطمینان بیشتر می توانند به سرمایه گذاری و بازاریابی و شبکه سازی برای خرید و فروش نفت اقدام نمایند. به عبارت دیگر در این صورت، خریداران نسبت به عرضه مستمر نفت در زمان های تعیین، اطمینان می یابند.

با توجه به لزوم استمرار عرضه نفت و با فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز، به نظر می رسد شرکت ملی نفت هنوز تصمیمی برای عرضه نفت و میعانات گازی در این ایام نگرفته است.

عرضه نفت در تعطیلات نوروز؛ پیامی مهم و مثبت برای بازار

محمد صادق کریمی، کارشناس بورس درباره لزوم استمرار عرضه ها حتی در ایام نوروز به خبرنگاران گفت: در این ایام نیز مطابق ایام دیگر سال، عرضه ها باید پیگیری و دنبال گردد. این پیام مهم و مثبتی برای بازار است که عرضه ها در بورس انرژی تعطیلات عید و غیر عید ندارد و همواره انجام خواهد شد. بدین صورت اطمینان لازم به خریداران مبنی بر عرضه مداوم و همیشگی نفت در بورس داده می گردد.

وی همچنین برای موفقیت بیشتر عرضه نفت در بورس انرژی اضافه نمود: شرکت ملی نفت و بورس، باید در معرفی این سازوکار به مشتریان خارجی خیلی فعال تر باشند و بازاریابی نمایند. دلیل معامله نشدن در بعضی عرضه ها، آشنا نبودن خریداران و محافظه کاری و عدم اطمینان آنها است. پس بورس و شرکت ملی نفت، باید به بازار مبنی بر عرضه مستمر و برطرف اشکالات اطمینان لازم را بدهند.

فروش نفت تعطیلات ندارد

راهنمایی الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در مصاحبه با خبرنگاران در مورد استمرار عرضه در ایام نوروز گفت: فروش نفت، تعطیلات ندارد. ساعت و روز کاری ما در بورس انرژی باید با ساعت و روز کاری جهان تنظیم گردد. بورس نیز مشابه بسیاری از واحدهای عملیاتی، مانند بیمارستان ها که هیچ وقت تعطیل نمی شوند، نباید تعطیل گردد.

وی گفت: همان طور که در تمام روزهای فروردین، فروش و صادرات نفت انجام می گردد، باید عرضه نفت و میعانات گازی در بورس نیز مطابق روند عادی و زمان بندی تعیین خود انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 84

به "عرضه نفت دربورس در ایام عیدتداوم یابد، خریداران باید اطمینان یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه نفت دربورس در ایام عیدتداوم یابد، خریداران باید اطمینان یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید