عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی بُنگان در بافت شروع شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی دوشنبه 18 اسفندماه 1399 اظهار کرد: بازسازی و بازسازی حمام تاریخی روستای بُنگان با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان شروع شده است.

عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی بُنگان در بافت شروع شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به اینکه حمام تاریخی بُنگان به دوره قاجاریه باز می گردد، اضافه نمود: پس از سرانجام بازسازی و بازسازی این حمام، نخستین موزه مردم شناسی شهرستان بافت در این بنای تاریخی راه اندازی خواهد شد.

شفیعی بیان نمود: این موزه می تواند نقش مهمی در رشد و توسعه گردشگری این منطقه ایفا نماید زیرا روستای بُنگان هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر استان و استان های همجوار است.

او با بیان اینکه ثبت ملی این حمام تاریخی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پرونده ثبت ملی حمام بُنگان پس از تکمیل شدن به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ارسال می گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در شهرستان بافت بیان نمود: روستاهایی همچون انجرک، جفریز، چارطاق و خبر دارای حمام های تاریخی هستند که قابلیت ثبت شدن و بازسازی و بازسازی را دارند؛ از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می گردد در این زمینه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همکاری نمایند.

او با اشاره به اینکه بُنگان روستایی در دهستان بزنجان بخش مرکزی شهرستان بافت است و از طبیعت خاص و منحصربه فردی بهره می برد، اعلام نمود: واژه بُنگان در قدیم به معنی پیاله تقسیم آب بوده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1407

به "عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی بُنگان در بافت شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی بُنگان در بافت شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید