عکاسی از مرده ها، رسمی که ترس به دل می اندازد

به گزارش مجله پیامک مسعود، تماشای عکس های ثبت شده از مردگان ردی از وحشت و بهت مرگ بر دل بیننده برجا می گذارند. آیا این تصاویر می توانند تسلای دل خویشاوندان فرد متوفا باشند؟

عکاسی از مرده ها، رسمی که ترس به دل می اندازد

عکاسی از مردگان نخستین بار در قرن 19 میلادی به عنوان یکی از روش های ثبت لحظات پایانی زندگی افراد مورد استفاده نهاده شد. روشی که بعدها وحشیانه و به دور از اخلاقیات خواند شد. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

عناوین مطلب

  • علت رواج عکاسی از مردگان
    • روش های عکاسی از مردگان
      • روش اول: دستگاه عکاسی مرگ در خانه
      • روش دوم: استفاده از عکاسان حرفه ای
      • انتقادها به عکاسی از مردگان
    • بعلاوه بخوانید:

این روش در آن موقع به این علت محبوبیت پیدا کرد که بیماری های واگیردار، جمعیت چشم گیری را به دامان مرگ می نشاندند. بسیاری از عکاسان با استفاده از دوربین های خود، آغاز به گرفتن عکس هایی از مردگان کردند و این روش عکاسی در کل دنیا شیوع پیدا کرد.

علت رواج عکاسی از مردگان

عکاسی از مردگان به عنوان یک روش درمانی برای یاری به خانواده ها و دوستان فرد درگذشته مورد استفاده قرار می گرفت. این روش به خانواده ها یاری می کرد تا با مرگ عزیزان شان کنار بیایند و از آن به عنوان یک قسمت از زندگی پذیرفته و از آن تجربه کسب نمایند.

روش های عکاسی از مردگان

در قرن نوزدهم میلادی، دو راه برای ثبت عکس از مردگان وجود داشت.

روش اول: دستگاه عکاسی مرگ در خانه

اولین روش، استفاده از دستگاه عکاسی تخصصی بود که برای عکاسی از مردگان در خانه های شان استفاده می شد. این دستگاه عکاسی با نام دستگاه عکاسی مرگ شناخته می شد و قابلیت عکاسی از مردگان با حالت های مختلف را داشت. خویشاوندان می توانستند در خانه با عزیز از دست رفته خود عکس های یادگای بگیرند و او را در هر موقعیتی که مناسب می دانند قرار دهند.

روش دوم: استفاده از عکاسان حرفه ای

در این روش عکاسان حرفه ای به خانه های مردگان می رفتند و عکس هایی از آن ها در حالت های مختلف می گرفتند. این روش به علت هزینه بالا و احتیاج به زمان بیشتر، کمتر مورد استفاده قرار می گرفت.

انتقادها به عکاسی از مردگان

با گذر زمان، عکاسی از مردگان به علت غیرقابل قبول بودن در فرهنگ بسیاری از کشورها، مورد انتقاد نهاده شد. بسیاری این روش را نقض حریم شخصی فرد متوفا اعلام کردند. این روش امروزه از محبوبیت کمتری برخوردار است اما همچنان در برخی کشورها انجام می گردد. با این حال، عکاسی از مردگان یک موضوع حساس است که باید با احترام به فرد درگذشته و خانواده اش انجام گردد. بعلاوه، باید توجه داشت که این روش نباید به عنوان یک روش تبلیغاتی یا سودجویانه استفاده گردد و باید همیشه با احترام به حریم شخصی فرد درگذشته انجام گردد. بعلاوه، باید از این کار در محل های عمومی و با حضور افراد بیگانه خودداری گردد.

پیشنهاد مطالعه: با ترسناک ترین حیوانات دنیا آشنا شوید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2104

به "عکاسی از مرده ها، رسمی که ترس به دل می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسی از مرده ها، رسمی که ترس به دل می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید