فوت وفن انتخاب یک آرایشگاه خوب و مناسب

به گزارش مجله پیامک مسعود، همواره پیدا کردن یک آرایشگاه خوب و مناسب آسان نیست. گاهی اوقات نزدیکترین آرایشگاه به شما جایی نیست که آن متخصص مویی که به دنبالش هستید را داشته باشد یا مکانی باشد که بتوانید با محیط و کارمندان آن ارتباط برقرار کنید. شاید سالنی که در منطقه جار و جنجال به پا نموده یا در حرفه خود سر و صدایی دارد اتفاقاً جایی باشد که بعد از مراجعه، شما را به کلی ناامید کند.

فوت وفن انتخاب یک آرایشگاه خوب و مناسب

شما به مرکزی احتیاج دارید که قبل از رسیدن به مقصود خود و رفع کردن آنچه در پیش هستید بتوانید با محیط و بعلاوه افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند، ارتباط برقرار کنید. انتخاب یک آرایشگاه مناسب احتیاج به کمی زمان و پرس و جو دارد. این اطمینان خاطر را داشته باشید که وقت و دقتی که صرف این کار می کنید ارزش نتیجه آن را دارد. با توجه و پیروی از نکات زیر، در نهایت به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

ارزیابی های اولیه

مرحله اول: ابتدا تصمیم بگیرید در پی چه نوع آرایشگاهی هستید.

تصمیم بگیرید که آیا در پی آرایشگاهی هستید که اختصاص به کوتاهی مو دارد یا سالنی که تمام خدمات مربوط به مو و آرایش را ارائه می دهد. می توانید از توصیه و پیشنهادات دوستان و اطرافیانتان نیز در این رابطه یاری بگیرید.

مرحله دوم: از کتاب های راهنمای تلفن یا اطلاعات آنلاین استفاده نمایید.

آدرس آرایشگاه های مختلف را چک کنید. شاید در منطقه خود سالنی مناسب پیدا کنید. اگر بتوانید در منطقه نزدیک به خود آرایشگاه مناسبی پیدا کنید، یک امتیاز خواهد بود زیرا در این صورت برای هر بار مراجعه احتیاج نیست وقت زیادی را در جهت رسیدن به آنجا صرف کنید یا زمان رسیدن، خستگی و استرس راه را با خود به همراه داشته باشید. بنابراین، توجه به محل آرایشگاه انتخابی شما و در نظر گرفتن جهت از نکات مهم است.

به فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید نزدیک خود مراجعه نمایید و در خصوص سالن های آرایش موجود در آن اطراف پرس و جو کنید.

تنها ظاهر سالن و احتمالاً تجملات و زیبایی های ظاهری محل را در نظر نگیرید. اگر می بینید جایی از نظر ظاهر در سطح بالایی است، تصور نکنید که آن محل الزاماً فزونین خدمات را ارائه می دهد. شاید مراکزی از این قبیل با درک فزونی خود نسبت به سایر مراکز، برخوردی نه چندان مناسب با مراجعان خود داشته باشند یا قیمت هایی نا معقول برای خدمات خود در نظر گرفته باشند. اما ممکن است سالنی که ظاهری قابل قبول دارد با برقراری ارتباطی مناسب یا حتی محبت آمیز با مراجعه نمایندگان خود خدمات تخصصی تری با قیمت هایی معقول ارائه دهد.

مرحله سوم: از مسؤل پذیرش فهرست خدمات آرایشگاه را بخواهید.

به فهرست خدمات و قیمت ها توجه نمایید و آنها را با مراکز دیگری که قبلاً مراجعه نموده اید مقایسه کنید. دقت کنید که قیمت ها معقول و در کل قابل قبول باشد زیرا در صورتی که آنجا را به عنوان آرایشگاه مورد نظر خود انتخاب کنید احتمالاً برای مدت های طولانی به آنجا مراجعه خواهید کرد. بنابراین، اگر قیمت ها به نظرتان معقول نبود، آنجا را از فهرست خود حذف کنید.

در خصوص خدمات ویژه ای که ممکن است به مشتریات خاص خود ارائه دهند سؤال کنید. به عنوان مثال، آرایشگاهی ممکن است برای مشتریان ثابت و همیشگی خود تخفیفات ویژه حتی گاهی کوتاهی مو یا آرایش رایگان در نظر بگیرد. بنابراین، با انتخاب آن سالن به عنوان آرایشگاه مورد نظر خود و متعاقباً مراجعه مرتب و دائمی به آن محل، از این امتیازات برخوردار خواهید شد.

مرحله چهارم: به نظافت و تمیزی سالن آرایشگاه توجه کنید.

به فضای سالن یک نگاه کلی داشته باشید. تمام محیط آرایشگاه، از جزئی ترین لوازم تا مهم ترین قسمت ها، الزاماً باید تمیز و پاکیزه باشد. به نحوه شست وشو و پاک کردن سینک سرشویی توجه کنید. دقت کنید برس ها و شانه ها به چه طریق تمیز یا ضدعفونی می شوند. به سطح میز و جایگاه ها و نیز کفپوش سالن توجه کنید که به چه ترتیب جارو و تمیزکاری می گردد. پاکیزگی و تمیزی پیش بند کارمندان را نیز از قلم نیندازید.

مرحله پنجم: ملاحظه کنید کارمندان آن مرکز تا چه حد پذیرای مراجعان هستند.

زمان ورود به سالن، باید شخصی در محل پذیرش باشد که از تازه واردها استقبال کند. اینکه زمان ورود، مسؤل پذیرش به گرمی از شما استقبال کند یا شخصی باشد که هم زمان با ورود شما یا حتی مدت کوتاهی پس از آن با آمدن نزد شما و جویا شدن دلیل مراجعه، در کوتاه ترین زمان ممکن به کار شما رسیدگی کند، مواردی است که بسیار اهمیت دارد. یا بر عکس، ممکن است مجبور باشید مدت زیادی را به انتظار بنشینید تا کسی وقت آزاد پیدا کند و دلیل مراجعه شما را جویا گردد. اینها نکاتی هستند که در انتخاب یک آرایشگاه برای مراجعه دائمی، غیر قابل چشم پوشی نیست. زیرا با در نظر گرفتن نوع رفتار و برخوردهای اولیه، می توانید یک برداشت کلی از مجموع مرکز و پرسنل آن داشته باشید.

زمان ورود به آن محل تا چه حد احساس راحتی نموده اید؟ مطمئن باشید احساس شما از برخوردهای اولیه تأثیر زیادی در انتخاب کردن یا نکردن آن محل به عنوان آرایشگاه دائمی تان خواهد داشت.

مرحله ششم: نگاهی کلی به کارمندان داشته باشید.

کارمندان یک مرکز آرایشی و زیبایی باید به روشی مناسب و محترمانه خود را به مراجعان بشناسانند. علاوه بر شخصیت و نوع رفتار و برخورد، ظاهر و پوشش پرسنل نیز حائز اهمیت خواهد بود. اینکه کارکنان آرایشگاه را با یونیفورم های نامرتب یا پیش بندهای کثیف و نا هماهنگ مشاهده کنید، قطعاً در برداشت و تصمیم نهایی شما تأثیر خواهد داشت. کارمندان علاوه بر دارا بودن تخصص و سطح حرفه قابل قبول، باید با خوشرویی و رفتاری محترمانه با مراجعان برخورد نمایند.

مرحله هفتم: نگاهی به محصولات آرایشی مورد استفاده داشته باشید.

یک سالن آرایش حرفه ای و متخصص باید از محصولات زیبایی و مراقبتی سطح بالا و حرفه ای استفاده کند نه محصولاتی که در هر داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی قابل دسترسی هستند. دقت داشته باشید که محصولات به روز باشند. مسلماً کهنگی و خاک گرفتگی محصولات آرایشی از دید هیچ مراجعه نماینده ای پنهان نخواهد ماند. علاوه بر این، به قیمت های محصولات نیز توجه کنید زیرا ممکن است بعداً احتیاج به تهیه آنها داشته باشید. بنابراین، دقت کنید که قیمت محصولات در سطح استطاعت شما باشد.

مرحله هشتم: به کیفیت نتیجه کار سایر مراجعه نمایندگان دقت کنید.

زمانی که کار مراجعه نماینده دیگری به اتمام رسیده است، به کیفیت کار، اندازه رضایت شخص و در کل ارزیابی نتیجه به دست آمده بپردازید. البته، به خاطر داشته باشید که کیفیت کار را تنها از روی ظاهر امر قضاوت نکنید زیرا توانایی همه افراد در مراقبت و رسیدگی به مو و در کل ظاهر خود یکسان نیست.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1981

به "فوت وفن انتخاب یک آرایشگاه خوب و مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن انتخاب یک آرایشگاه خوب و مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید