قله تولید داروهای زیستی را فتح کردیم

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قله ای که تا به امروز تنها پرچم چند کشور محدود توسعه یافته را در خود جای داده بود. بنا به گفته قانعی ایران توانست در شرایط سخت تحریم ها در کنار کشورهای پیشرفته دارویی دنیا قرار گیرد.

قله تولید داروهای زیستی را فتح کردیم

تولید برخی داروهای زیستی با فناوری پیچیده ای همراه است و کشورهای زیادی هستند که توان دستیابی به این فناوری های پیچیده را ندارند. اما ایران با تلاش متخصصان خود توانست این راه سخت را به خوبی طی کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی داروهای زیستی، فناوری پیچیده ای دارند و تنها چند کشور این داروها را تولید می کردند اما ایران نیز به جرگه تولیدکنندگان این نوع داروها پیوسته است، گفت: ایران نه تنها به فناوری تولید این داروها دست پیدا کرد بلکه داروهایی تولید کرده ایم که هیچ تفاوتی با نمونه های مشابه خارجی ندارد.

به گفته وی، مصداق اگر علم در ثریا باشد مردمانی از ایران به آن دست می یابند، همین جا معین می شود، جوانان ما بدون داشتن امکانات خاص و پیچیده و در شرایط تحریم توانستند به این افتخارات نائل شوند.

قانعی ادامه داد: باید به توانایی و دانش این جوانان احترام بگذاریم و برای گذر از این شرایط سخت اقتصادی به آن ها اطمینان کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 715

به "قله تولید داروهای زیستی را فتح کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قله تولید داروهای زیستی را فتح کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید