لایروبی رودخانه ویرمونی آستارا پس از 30 سال

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران/گیلان با استناد به مصوبات جلسات مدیریت بحران شهرستان مرزی بندر آستارا در راستای لایروبی و آزادسازی حریم رودخانه های این بندر مرزی در جهت پیشگیری از وقوع سیلاب های فصلی، پس از رودخانه مرزی آستاراچای در ضلع شمالی و رودخانه مرداب در مرکز شهر، این بار رودخانه ویرمونی در ضلع جنوبی شهر لایروبی شد.

لایروبی رودخانه ویرمونی آستارا پس از 30 سال

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

در اجرای این عملیات، علاوه بر تخریب سدهای غیرمجاز و جمع آوری تورهای ماهی گیری، حاشیه رودخانه که با بوته زار، رشد درختان غیربومی و دپوی زباله، به محلی برای زیست حیوانات موزی تبدیل شده بود، پاکسازی و به شکل کامل آزادسازی شد.

رودخانه ویرمونی از چشمه ها و بارندگی ها در ارتفاعات رشته کوه های تالش در غرب شهرستان آستارا سیراب می گردد و علاوه بر تأمین آب کشاورزی مزارع و باغات منطقه، محلی مناسب برای تخم ریزی ماهیان استخوانی می باشد.

بالغ بر 500 متر از این رودخانه از میان مراکز آموزش عالی شهر، تفرجگاه ها و منطقه ویژه مالی بندر عبور می نماید که از شرایط ایده آلی در گذشته برخوردار نبود و از چند روز گذشته جانی تازه به خود گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 712

به "لایروبی رودخانه ویرمونی آستارا پس از 30 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی رودخانه ویرمونی آستارا پس از 30 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید