لیپ گلاس چیست و چه تفاوتی با برق و رژ لب دارد؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، لیپ گلاس یا همان برق لب سال ها است که به عنوان یک محصول آرایشی محبوب مورداستفاده بیشتر خانم ها بوده است به طوری که می توان پیش بینی کرد در هر کیف لوازم آرایشی حداقل یک لیپ گلاس شاین وجود دارد. اصلی ترین کاربرد لیپ گلاس این است که به لب های شما درخشندگی و زیبایی می بخشد. درخشش لب ها به راحتی میکاپ و ظاهر شما را دگرگون می نماید. اما لیپ گلاس دقیقاً چیست و از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟ در این مطلب از خبرنگاران مگ به این سؤالات پاسخ دادیم. بعلاوه 3 تفاوت مهم بین لیپ گلاس و رژ لب را به طور کامل آنالیز کردیم.

لیپ گلاس چیست و چه تفاوتی با برق و رژ لب دارد؟

لیپ گلاس چیست؟

لبپ گلاس که به آن برق لب یا براق نماینده لب نیز گفته می شود، یک محصول آرایشی بر پایه موم یا روغن به علاوه مواد عطری و طعم دهنده ها است که به لب ها ظاهری براق و درخشنده می بخشد. لیپ گلاس در رنگ های مختلف در بازار وجود دارد به گونه ای که این امکان را به شما می دهد تا بین یک درخشش ملایم و یک رنگ پرزرق وبرق یکی را انتخاب کنید.

قدمت برق لب به قرن ها پیش و مصر باستان بر می شود. کلئوپاترا، ملکه مصری از برق لب ساخته شده از صدف های خرد شده برای درخشندگی لب های خود استفاده می کرد. با گذشت زمان، فرمولاسیون های مختلفی برای پاسخگویی به ترندهای در حال تغییر دنیای مد و زیبایی ایجاد شدند.

ترکیبات لیپ گلاس یا برق لب چیست؟

یک برق لب معمولاً از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به آن ها اشاره کردیم.

1- موم

از موم زنبور عسل یا موم گیاهی برای قوام بخشیدن به لیپ گلاس استفاده می شود.

2- روغن

از روغن هایی مانند نارگیل و روغن کرچک برای آبرسانی و درخشندگی بیشتر لیپ گلاس استفاده می شود.

3- طعم دهنده ها

بعضی از برق لب ها دارای طعم دهنده های رنگی یا معطر هستند تا رنگ یا رایحه ای مطبوع به لب های براق شما بدهند.

4- مواد نگهدارنده

برای افزایش ماندگاری لیپ گلاس معمولاً مواد نگهدارنده به فرمولاسیون آن اضافه می شود.

نکته: به طورکلی استفاده از برق لب بی خطر است. فراورینمایندگان معتبر لوازم آرایشی محصولات خود را طبق آخرین استانداردها و مقررات ایمنی فراوری و عرضه می نمایند. بااین حال به یاد داشته باشید که مواد تشکیل دهنده هر محصول آرایشی و بهداشتی را از نظر حساسیت زایی و ایجاد آلرژی احتمالی آنالیز کنید.

کاربرد لیپ گلاس چیست و چند نوع دارد؟

هدف اصلی یک Lipgloss این است که به لب ها ظاهری براق، صاف و صیقلی ببخشد بعلاوه در بعضی موارد رنگی ملیح به لب ها بدهد. استفاده از لیپ گلاس آسان و سریع است. یک لیپ گلاس معمولاً لب ها را براق می نماید اما می تواند پوششی شاینی و متالیک هم داشته باشد.

انواع لیپ گلاس به فرم های مایع (شفاف) یا جامد (مات) فراوری می شوند. بهتر است بدانید یک لیپ گلاس مایع درخشندگی بیشتری نسبت به لیپ گلاس جامد دارد زیرا لایه ضخیم تری از مواد آرایشی را به لب ها اضافه می نماید.

برترین روش استفاده از لیپ گلاس چیست؟

شما می توانید از یک لیپ گلاس شاین به طور مستقیم و به تنهایی روی لب هایتان بهره ببرید و از درخشش ملیح آن لذت ببرید. بعلاوه می توانید برای پرتر نشان دادن لب ها از یک لایه لیپ گلاس حجم دهنده روی رژ لب خود بهره ببرید.

برترین راه برای استفاده از لیپ گلاس این است که ابتدا صورت خود را به طور کامل بشویید سپس یک مرطوب نماینده و نرم نماینده لب به لب های خود بزنید. این کار به آبرسانی، تغذیه و نرم شدن لب های شما یاری بزرگی می نماید به طوری که وقتی لیپ گلاس را روی لب های خود می زنید، سطح لب صاف و بدون ترک خواهد بود. براق نماینده های لب بافتی مرطوب دارند و روی لب ها خشک نمی شوند بنابراین بهتر است از یک مداد لب برای ایجاد فرم دلخواه، حفظ برق لیپ گلاس و جلوگیری از پخش شدن آن در اطراف لب ها بهره ببرید.

همان طور که گفتیم اکنون می توانید رژ لب خود را بزنید سپس روی آن لیپ گلاس اضافه کنید البته که لیپ گلاس را می توان به طور مستقیم روی لب ها و بدون رژ لب بزنید. یکی از کارهای مجذوب کننده این است که اندازهی برق لب را فقط وسط لب های خود بزنید، به همین راحتی می توانید ظاهری متفاوت و شیک برای خود دست و پا کنید.

یک نکته برای حرفه ای ها: موم و پترولیوم موجود در برق لب به عنوان یک لایه ضد آب عمل می نماید و از تبخیر رطوبت داخلی پوست به خصوص در روزهای سرد، خشک و بادخیز جلوگیری می نماید بنابراین استفاده از لیپ گلاس به نرم و مرطوب نگه داشتن لب ها یاری می نماید.

3 تفاوت اصلی رژ لب و برق لب که باید بدانید

هر خانمی یک مجموعه بزرگ از انواع رژ لب و برق لب در کمد لوازم آرایشی خود دارد. تعداد آن ها اصلاً اهمیتی ندارد زیرا هر چقدر از آن ها داشته باشید باز هم هرگز کافی نخواهد بود! برترین چیز در خصوص داشتن تعداد زیادی از لیپ گلاس و رژ لب این است که امکان اجرای آرایش های متنوع و متفاوت را برای شما فراهم می نمایند. آیا تابه حال در خصوص تفاوت بین رژ لب و برق لب فکر کردید؟ شاید بدانید هر دو محصول کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند اما برای یک هدف مشترک طراحی شدند. درهرصورت اجازه دهید در این بخش تفاوت بین رژ لب و لیپ گلاس را به طور کامل با هم آنالیز کنیم.

1- تفاوت در بافت

بافت رژلب و بافت برق لب کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. رژ لب حالتی خامه ای و مات با غلطت بالا دارد درحالی که برق لب دارای مایع بیشتر و حالت ابریشمی و چسبناک با غلظت کمتر است. کاربرد اصلی رژ لب رنگ بخشیدن به لب ها است درحالی که برق لب به لب های شما ظاهری براق و شاین می دهد. مدت ماندگاری رژ لب بیشتر از برق لب است. برق لب برای حفظ درخشش خود احتیاج به دفعات تمدید بیشتری دارد.

اگر قصد دارید لیپ گلاس خود را به صورت اینترنتی بخرید حتماً به بافت آن دقت کنید تا متناسب با احتیاج و خواسته شما باشد.

2- تفاوت در مزایا

رژ لب علاوه بر رنگ دادن به لب ها می تواند فواید دیگری برای آن ها داشته باشد. البته برق لب هم علاوه بر درخشان کردن لب های شما، مزایایی مانند آبرسانی و مرطوب کردن آن ها را دارد. در ادامه اجازه دهید ما فواید برق لب و رژ لب برای لب های شما به طور مفصل تر با هم آنالیز کنیم.

فواید لیپ گلاس

برترین چیز در خصوص لیپ گلاس حالت مایع و چسبناک آن است به همین علت برای افرادی که لب های بسیار خشکی دارند، یک انتخاب عالی است. کاربرد مجذوب کننده دیگر برق لب این است که می تواند سریع و آسان هر نوع رژ لبی را به یک رژ لب براق تبدیل کند. برای یک ظاهر شیک و مجذوب کننده، لیپ گلاس را چه شفاف باشد و چه رنگی می توانید به تنهایی بهره ببرید.

فواید رژ لب

رژ لب فواید زیادی برای لب ها دارد. این محصول آرایشی منحصربه فرد با موادی مانند کره کاکائو، شی باتر، روغن بادام شیرین، ویتامین E و غیره فراوری می شود. کارکرد رژ لب علاوه بر زیبایی، درمانی و مراقبتی هم هست. تمام این ویژگی های شگفت انگیز رژ لب را به یک محصول آرایشی عالی برای استفاده در میکاپ های غلیظ و آرایش های روزانه تبدیل می نماید.

3- کاربردهای مختلف رژ لب و برق لب

شما می توانید از این دو محصول مجذوب کننده و کاربردی به روش های مختلف بهره ببرید. برق لب به اندازه رژ لب همه کاره نیست اما همچنان می توانید از آن به روش های خلاقانه در آرایش خود بهره ببرید. به عنوان مثال اندازه کمی لیپ گلاس را روی پلک هایتان بمالید و به همین سادگی یک سایه چشم براق و مجذوب کننده داشته باشید. روش دیگر در استفاده از لیپ گلاس استفاده از آن مانند یک هایلایتر است. البته در این مورد حتماً مطمئن شوید که آن را به خوبی با پنکیک و پودر صورت برای کاهش حالت چسبندگی آن ترکیب کردید.

فهرست کاربردهای مختلف رژ لب بی سرانجام است. در واقع رژ لب یک محصول آرایشی همه کاره است. از رژ لب به عنوان رژگونه در آرایش خود بهره ببرید. برای کانتور صورت خود می توانید از یک رژ لب قهوه ای بهره ببرید. حتی رنگ های مختلف رژ لب را می توانید مانند سایه چشم به کار ببرید. با استفاده از یک برس نازک اندازهی رژ لب برداشته و به عنوان خط چشم از آن بهره ببرید. از یک رژ لب نارنجی یا قرمز برای اصلاح و تکمیل آرایش پایه خود بهره ببرید.

آگاهی به کاربردها و تفاوت های بین لیپ گلاس و رژ لب به شما یاری می نماید هنگام خرید این محصولات دقیقاً بدانید چه چیزی می خواهد و کدام برای شما مناسب تر است. همان طور که گفتیم مهم نیست چه تعداد برق لب و رژلب خریداری می کنید زیرا این اندازه هرگز کافی نیست! بنابراین مطمئن شوید که رنگ های اصلی و کاربردی از هر کدام را دارید. این تنوع دست شما را در آرایش و میکاپتان باز می گذارد.

سخن سرانجامی

لیپ گلاس (Lip Gloss) یا برق لب محصولی آرایشی مشابه رژ لب اما با رنگدانه های کمتر و شفاف تر با مدت ماندگاری کمتر است که به لب را شاین و درخشان می نماید. شما می توانید از این محصول منحصربه فرد به طور مستقیم روی لب های خود بهره ببرید البته این محصول شگفت انگیز برای درخشان کردن رژ لب مات شما هم کاربردی عالی دارد. پیشنهاد می کنیم که حداقل دو یا سه برق لب با رنگ های متنوع در کیف لوازم آرایش خود برای موقعیت های مختلف داشته باشید.

منابع: maccosmetics، beautyplaza، ibacosmetics

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2201

به "لیپ گلاس چیست و چه تفاوتی با برق و رژ لب دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیپ گلاس چیست و چه تفاوتی با برق و رژ لب دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید