لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس در اصفهان علیه اصفهان، کوشش استقلال برای امیدوار ماندن

به گزارش مجله پیامک مسعود، سه ملاقات معوقه از هفته های بیستم و بیست و یکم لیگ برتر در حالی برگزار می گردد که پرسپولیس در اصفهان و استقلال در آبادان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس در اصفهان علیه اصفهان، کوشش استقلال برای امیدوار ماندن

به گزارش خبرنگاران، ملاقاتهای عقب افتاده چهار نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در هفته های بیستم و بیستم، امروز و امشب (دوشنبه) در حالی برگزار می گردد که استقلال و پرسپولیس این هفته به مصاف حریفان آبادانی و اصفهانی خواهند رفت و فولاد و تراکتور نیز به ملاقات یکدیگر می فرایند. در زیر نگاهی به این سه مسابقه می اندازیم:

فولاد - تراکتور

جدال ناکام های هفته قبل برای بازگشت به کورس سهمیه. فولاد خوزستان و تراکتور تبریز که به عنوان نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند، پس از بازگشت از این مسابقات شرایط نسبتاً متفاوتی را تجربه کردند. شاگردان نکونام در سه ملاقات قبلی خود به یک برد و یک شکست مقابل گل گهر و نساجی در لیگ برتر رسیدند و با فزونی مقابل قشقایی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کردند.

در سوی مقابل رسول خطیبی و تیمش در لیگ برتر به دو تساوی مقابل پیکان و صنعت نفت دست یافتند و با شکست مقابل آلومینیوم از گردونه رقابت های جام حذفی کنار رفتند. شکستی که با خداحافظی رسول خطیبی از بازیکنان و زمزمه استعفای این مربی همراه بود اما در نهایت با مخالفت مدیران باشگاه تراکتور روبرو شد.

تراکتورِ 29 امتیازی امشب در حالی به مصاف فولاد می رود که حبیب فرعباسی، میلاد فخرالدینی و محمدرضا خانزاده را به دلیل مصدومیت و واسعی، دژاگه و شجاعی را نیز به دلیل اختلاف با باشگاه و کادرفنی در اختیار ندارد. سرخپوشان تبریزی که از این هفته با اضافه شدن فیروز کریمی به عنوان مشاور به کادرفنی به مصاف حریفان خواهند رفت، در صورت پیروزی در این مسابقه می توانند تا رده ششم جدول بالا بیاید.

ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس

مجتبی حسینی پس از پیروزی شیرین مقابل استقلال در لیگ برتر، هفته گذشته طعم تلخ شکست مقابل گل گهر سیرجان را تجربه کرد و در جام حذفی نیز نتوانست توفیقی مقابل استقلال داشته باشد و از این مسابقات حذف شد. حسینی که در نیم فصل نخست با نفت مسجدسلیمان پرسپولیس را متوقف کرد، بار دیگر و این دفعه به عنوان سرمربی ذوب آهن مقابل همکار و دوست قدیمی خود صف آرایی خواهد نمود.

ذوب آهن انتهای جدولی برای فرار از قعر جدول این فرصت را دارد تا از محرومیت چند بازیکنان پرسپولیس استفاده و بهترین نتیجه را در خانه کسب کند. پرسپولیسی ها در این مسابقه سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار نخواهند داشت. شاگردان یحیی گل محمدی در صورت پیروزی در این ملاقات می توانند اختلاف سه امتیازی خود با سپاهان صدرنشین را جبران نمایند و در صورت پیروزی با اختلاف سه گل، دوباره به صدر جدول باز خواهند گشت.

صنعت نفت آبادان - استقلال

زردپوشان آبادانی پس از نتایج ضعیف چند وقت اخیر، هفته قبل با یک پنالتی دقایق انتهای از شکست مقابل تراکتور گریختند تا امیرحسین پیروانی وعده بازگشت صنعت نفت به لیگ و احیای این تیم را بدهد. برزیلی های آبادان پس از نتایج بسیار خوب در 10 هفته ابتدایی، رفته رفته فرایند نزولی خود را شروع کردند و حالا با 26 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند.

در این شرایط سیروس پورموسوی و شاگردانش باید در ملاقاتی معوقه از هفته بیستم به مصاف استقلالی بفرایند که در ملاقات قبلی خود در لیگ برتر، دربی را به پرسپولیس واگذار نموده و در این شرایط حداقل به دنبال کسب سهمیه در انتها فصل است. استقلال در این مسابقه شیخ دیاباته، رشید مظاهری، مهدی مهدی پور و احمد موسوی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. استقلالی ها با 34 امتیاز و دو بازی کمتر نسب به رقبا در رده پنجم جدول قرار دارند و در صورت پیروزی در این مسابقه می توانند به رده سوم جدول بازگردند و امیدوار به کسب سهمیه بمانند.

به گزارش خبرنگاران برنامه ملاقاتهای عقب افتاده هفته بیستم و بیست و یکم به توضیح زیر است:

دوشنبه 3 خرداد

معوقه هفته بیستم

صنعت نفت آبادان - استقلال، ساعت 21:30

داور: حمید حاج ملک، یاری ها: سعید علی نژادیان و حمید نادری، داور چهارم: علی ابراهیمی

ناظر: رسول فروغی

فولاد خوزستان - تراکتور تبریز، ساعت 20:45

داور: محمدحسین ترابیان، یاری ها: محمدرضا منصوری و محسن بابایی، داور چهارم: حسین زیاری

ناظر: مسعود مرادی

معوقه هفته بیست ویکم

ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس، ساعت 19:30

داور: کوپال ناظمی، یاری ها: فرهاد مروجی و یعقوب سخندان، داور چهارم: محمد رضا تارخ

ناظر: علیرضا کهوری

شنبه 8 خرداد

معوقه هفته بیست ویکم

تراکتور تبریز - ماشین سازی تبریز، ساعت 19

داور: ناصر جنگی، یاری ها: حمیدرضا کنعانی و حسین گلشنی، داور چهارم: محمدباقر پورباقر

ناظر: رضا سخندان

سایپا - فولاد خوزستان، ساعت 19:40

داور: سیدرضا مهدوی، یاری ها: امیررضا آشور ماهانی و احد سلطانی، داور چهارم: یاسر همرنگ

ناظر: خداداد افشاریان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1529

به "لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس در اصفهان علیه اصفهان، کوشش استقلال برای امیدوار ماندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس در اصفهان علیه اصفهان، کوشش استقلال برای امیدوار ماندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید