ماسک پزشکی یا جراحی باید جایگزین ماسک پارچه ای شود

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تیوی نیوز، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا به کانادایی ها توصیه کرده است ماسکی را انتخاب کنند که بهترین کیفیت و کارایی را داشته باشد. به گفته وی، ماسک های پارچه ای در برابر ویروس کرونا کارایی لازم را ندارند.

ماسک پزشکی یا جراحی باید جایگزین ماسک پارچه ای شود

به گفته چندین متخصص بهداشت کانادا، ماسک پزشکی یا جراحی باید جایگزین ماسک پارچه ای شده تا اطمینان حاصل شود که افراد در برابر کووید19 ایمنی لازم را دارند. با این حال، استفاده از ماسک های پزشکی باید به نحو صحیح باشد.

مدیر سابق سازمان بهداشت عمومی کانادا، دکتر رونالد سنت جان، در بیانیه ای اشاره کرد انواع ماسک ها از نظر اثربخشی متفاوت هستند؛ از ماسک های پزشکی معمولی سفید یا آبی روشن گرفته تا ماسک های مورد استفاده در اتاق عمل. وی ضمن اشاره به این مسئله که دسترسی به ماسک های اتاق عمل برای عموم مردم ممکن نیست، گفت افراد باید از ماسک های در دسترس استفاده کنند، و ماسک پارچه ای گزینه مناسبی نیست.

دکتر سنت جان همچنین نحوه درست زدن ماسک را به کانادایی ها گوشزد کرد:

مطمئن شوید که نوار فلزی کوچک به اطراف بینی شما چسبیده باشد، و ماسک تا زیر چانه شما را بپوشاند. ماسک های N95 بهترین گزینه هستند.

کانادا پیش تر اشاره کرده بود استفاده از ماسک های پارچه ای تنها بر روی ماسک های پزشکی و برای محکم نگه داشتن آن روی صورت، قابل قبول است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1762

به "ماسک پزشکی یا جراحی باید جایگزین ماسک پارچه ای شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک پزشکی یا جراحی باید جایگزین ماسک پارچه ای شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید