متراژهای پرفروش در بازار مسکن

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران: مقایسه فایل های فروش آپارتمان در بنگاه های املاک شهر تهران با معیار متراژ نشان می دهد: در حال حاضر بیشترین حجم عرضه در بازار معاملات متعلق به واحدهای مسکونی میان متراژ با مساحت 51 تا 75 مترمربع است.

متراژهای پرفروش در بازار مسکن

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،فراوانی این نوع آپارتمان ها که کاملاً با درخواست غالب متقاضیان جستجوگر در بنگاه های مسکن همخوانی و تناسب دارد، خود در نقش محرک می تواند رکود موجود را زودتر از پیش بینی ها به خط انتها برساند.

آنالیز های اجرا شده در سامانهایران فایل نشان می دهد: در حال حاضر بیش از 183 هزار فایل از طرف مشاوران املاک یا به شکل مستقیم از سمت مالکان، برای فروش آپارتمان های مسکونی در مناطق مختلف تهران در بانک اطلاعاتی ایران فایل به ثبت رسیده و عملیات بازاریابی مجازی روی این فایل ها در جریان است.

با تفکیک این فایل ها براساس 6 نوع دامنه متراژ مختلف، تعیین می گردد: بیشترین فراوانی عرضه در بازار خرید آپارتمان در تهران متعلق به دامنه مساحت 51 مترمربع تا 75 مترمربع است. طبق آمار، 55 هزار فقره فایل فروش از کل 183 هزار و 929 فایل فروش آپارتمان در سامانه ایران فایل، متعلق به واحدهای مسکونی 51 تا 75 متری است.

دومین دامنه متراژ که حایز بیشترین فایل فروش است متعلق به بازه 76 تا 100 مترمربع است که 47 هزار فقره از فایل های موجود در بازار را به خود اختصاص داده است.

در این میان کمترین حجم عرضه آپارتمان فروشی در بازار مسکن تهران متعلق به واحدهای عظیم متراژ یعنی آپارتمان های با مساحت 175 مترمربع تا 200 مترمربع است که فقط 5 هزار فقره از فایل های فروشی را در بر می گیرد.

همچنین حجم آپارتمان های کوچک متراژ برای فروش در بازار مسکن تهران نیز فعلاً محدود بوده و در حد 12 هزار فقره فایل است.

با احتساب متوسط قیمت مسکن در تهران که طبق اطلاعات رسمی در حال حاضر متر مربعی 4 میلیون تومان است، می توان برآورد کرد: عمده واحدهای مسکونی فروشی در بازار -متراژهای 51 تا 75 متری- حدوداً با قیمت پیشنهادی 250 میلیون تا حداکثر 300 میلیون تومان برای فروش به متقاضیان عرضه شده اند.

چنانچه برای خرید این آپارتمان ها تسهیلات 45 میلیون تومانی بانک مسکن نیز دریافت گردد، عملاً چیزی در حدود 15 درصد از قدرت خرید مصرف کننده ها با تسهیلات بانکی مرتفع خواهد شد.

تعیینات بعضی از فایل های فروشی در سامانه ایران فایل که مساحت آپارتمان ها در آنها، در دامنه متراژ های پرعرضه، قرار گرفته است، به توضیح زیر است:

منبع:سایت ایران فایل

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 785

به "متراژهای پرفروش در بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متراژهای پرفروش در بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید