محور برنامه ریزی برای احیای واحدهای مالی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهور اساس کار نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال را بهره گیری از مدیریت، سرمایه، فکر و خلاقیت مردم دانست و تاکید نمود: دولت در این نهضت بزرگ تنها نقش پشتیبان و تسهیل گر امور را بر عهده دارد و باید وزارتخانه های مربوطه و نهادهای عمومی و انقلابی با تعامل و هم افزایی و بعلاوه ایجاد روش های نوین تامین اقتصادی در جهت فعال سازی و واگذاری واحدهای غیرفعال و نیمه فعال به مردم بیش از پیش قدم بردارند.

محور برنامه ریزی برای احیای واحدهای مالی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر صبح امروز در دومین جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال با تاکید بر اینکه رمز موفقیت و نجات اقتصاد کشور درگرو حضور و موضوع مردم در اداره کشور است، توضیح داد: باید محور ساماندهی و برنامه ریزی به منظور احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل مردم باشند؛ چرا که منابع محدود دولتی و حتی نهادهای عمومی جوابگوی احتیاج کنونی جامعه برای فعال شدن بخش فراوری در کشور نیست. در این زمینه ضروری است دستگاههای اقتصادی با نوآوری و خلاقیت شیوه های نوینی برای تامین اقتصادی بصورت نهضتی و به وسیله مردم به کار گیرند.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: نهضت احیای واحدهای اقتصادی در پی فعال سازی بنگاه های فراوریی تعطیل و نیمه تعطیلی است که مالک آن مردم هستند و نباید اجازه دهیم که مخاطب و هدف این نهضت بزرگ تنها بخش و قشرخاصی از کشور گردد.

وی بعلاوه توضیح داد: هدف اصلی فعال سازی بخش فراوری، صنعت و خدمت، ثروت افزایی برای مردم به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

مخبر بکارگیری جریان نخبگان، کانون های مردمی و شرکت های دانش بنیان و تعریف منافع اقتصادی برای این بخش ها را از مهمترین وظایف نهضت احیای واحدهای اقتصادی برشمرد و گفت: باید تشکل های مردمی و شرکت های دانش بنیان در زمینه شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، ارائه یاری های مشاوره ای برای احیای این واحدها و بازطراحی مدل فعالیتی آنها به عنوان موتور محرک این نهضت وارد عمل شوند.

وی بعلاوه بازتعریف اهداف و ماموریت های نهادهای عمومی در زمینه احیای واحدهای اقتصادی فعال و غیرفعال را خواهان شد و تاکید نمود: باید نهادهای عمومی در این نهضت واحدهای راکد را به مردم واگذار نمایند.

معاون اول رییس جمهور توضیح داد: منابع و کانون های اقتصادی نیز از مهمترین بخش های نهضت احیای واحدهای اقتصادی هستند که در این راستا شبکه قرض الحسنه های مردمی و مساجد کشور می توانند به عنوان پشتیبان اقتصادی خوب در زمینه فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به کار آیند.

در این جلسه امیر حسین مدنی، نماینده معاون اول رییس جمهور در راه اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال گزارشی از شرایط واحدهای غیرفعال و نیمه فعال کنونی در کشور، مسائل موجود بر سر راه فعال سازی این واحدها، تعداد واحدهای فعال و غیرفعال در تملک بانک ها و بعلاوه برنامه ها، ماموریت ها و مدل های بکارگیری احیاگران واحدهای اقتصادی در جهت فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل ارائه کرد.

بعلاوه در این جلسه نمایندگان نهادهای عمومی و بعضی از اساتید دانشگاه پیشنهادات خود را در زمینه احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل از جمله واگذاری امور به مردم، استفاده از ابزارهای اقتصادی نوین در دنیا، بهره گیری از تجارب بین المللی، تامین اقتصادی واحدهای راکد و نیمه راکد و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1872

به "محور برنامه ریزی برای احیای واحدهای مالی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محور برنامه ریزی برای احیای واحدهای مالی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید