معرفی شرکت هواپیمایی یورو وینگز

به گزارش مجله پیامک مسعود، هزینه های سفر این روزها بالا رفته و بیشتر ما در پی راهی برای کاهش هزینه ها هستیم. اینتخاب شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت و البته با کیفیت بالا یکی از گزینه های پیش رو است. ایرلاین یورو وینگز(Eurowings) که زمانی از توابع شرکت هواپیمایی لوفتهانزا بود و متعلق به کشور آلمان است، در این دسته جای می گیرد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و امکانات این شرکت هواپیمایی آلمانی را آنالیز نماییم. بیاد داشته باشید که برای پرواز با آن باید به صفحه خرید بلیط هواپیما رفته و تاریخ و شهرهای مورد نظرتان را انتخاب کنید.

معرفی شرکت هواپیمایی یورو وینگز

تاریخچه شرکت هواپیمایی یورو وینگز

در تاریخ 1 فوریه سال 1993، پس از ادغام دو شرکت هواپیمایی Nürnberger Flugdienst و Reise- und Industrieflug شرکت هواپیمایی یورو وینگز به وجود آمد. یورو وینگز در واقع یک شرکت تابعه با پروازهای مقرون به صرفه قیمت است. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهر دوسلدورف آلمان است. در بالاتر گفتیم که این شرکت تابعه شرکت هواپیمایی لوفت هانزا است. ان شرکت در سال های اخیر با تغییرات بسیار زیاد و البته مهمی روبرو شده است. از جمله اتفاقات مهمی که این ایرلاین تجربه نموده است می توان به این مورد اشاره نمود که این ایرلاین در اواسط سال 2015 با ژرمن وینگز ادغام می گردد که در ادامه برای شما به تفصیل ماوقع آن را توضیح خواهیم داد. در حال حاضر این شرکت 155 فروند هواپیمای در اختیار دارد و به بیش از 210 مقصد دیدنی پرواز می نماید. اولین پرواز این ایرلاین به وسیله یک فروند هواپیمای ATR 42 که ظرفیت 72 نفر را داشت در تاریخ 1 ژانویه سال 1994 صورت گرفت. در ادامه هواپیماهای BAe 146 و A320 ایرباس بهناوگان هواپیمایی یورو وینگز اضافه شد.

ابتدا شرکت هواپیمای لوفت هانزا با داشتن 24.9 درصد از سهام این شرکت، در سال 2001 یکی از سهامداران عمده این شرکت بود اما سال 2004 میزان سهم خود را به 49 درصد رساند. از سال 2005 لوفت هانزا کنترل مدیریتی یورو وینگز را در دست گرفت و بالاخره سال 2011 به طور رسمی مالک کامل شرکت شد. سال 2014 شرکت یورو وینگز گفت که سفارشات تازهی را برای گرفتن هواپیماهای تازه به ایرباس داده است که اکنون از آن ها استفاده می نماید.

سیاست های شرکت زین پس در زمینه پروازهای طولانی اما کم هزینه یا به اصطلاح شرکت های هواپیمای کم هزینه تمرکز خواهد داشت. در واقع این سیاست شرکت هواپیمایی لوفت هانزا بود که پرواز های کم هزینه خود را به وسیله یورو وینگز را تا پایان سال 2015 آغاز کند. یورو وینگز تاسیسات و پایگاه های پروازی خود را در بیرون از مرزهای جغرافیایی آلمان در اتریش و در فرودگاه بین المللی شهر وین نیز توسعه داد.

مسائل یورو وینگز، لوفتهانزا یا هواپیمایی اتریش

از این رو به خاطر مسائلی که بین شرکت هواپیمایی لوفتهانزا و شرکت هواپیمایی اتریش بر سر خطوط هوایی یورو وینگز و یا یورو وینگز اروپا پیش آمد، این شرکت در تاریخ 2 اکتبر سال 2015 گفت که دیگر برای جهتهای تجاری از مبدا اتریش یورووینگز برنامه ریزی انجام نخواهد کرد. این تصمیم لوفت هانزا تمامی پرواز های این ایرلان را تحت تاثیر قرار داد. در عوض خط دیگر پروازی به نام ژرمن وینگز(Germanwings)، توانست چنیدین جهت دیگر را در این بین به دست آورد. در دسامبر سال 2015، پرواز های طولانی مدت یورووینگز با نقدهای روبرو شد. از جمله این نقدها می توان به این مورد اشاره نمود که در هر 4 پرواز این شرکت، به صورت میانگین 5 ساعت تاخیر وجود دارد که روزانه در مجموع می گردد 20 ساعت تاخیر! تمامی پروازها هم به عللی همانند مسائل فنی غیر منتظره به تاخیر می افتند. پس از چندی این مسئله با واکنش های منفی وسیع مردم و رسانه ها روبرو شد. در ژانویه 2016 این شرکت گفت که پروازهایش به سمت دبی را از پرواز های روزانه به خدمات فصلی تبدیل نموده است. این شرکت هواپیمایی در فوریه 2018 گفت که تصمیم بر تقویت خدمات و پروازهای خود دارد. در پی اعلام این تصمیم شرکت یورو وینگز، فرودگاه مونیخ را به عنوان قطب اصلی برای پروازهای طولانی مدتش معرفی کرد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی یورو وینگز

دفتر اصلی شرکت در شهر دوسلدورف آلمان است و جزو شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه جهان محسوب می گردد.

نام شرکت هواپیمایی یورو وینگز: Eurowings

کد یاتا: EW

کد ایکائو: EWG

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی یورو وینگز: www.eurowings.com

ناوگان هوایی یورو وینگز

ناوگان هوایی یورو وینگز در حال حاضر شامل هواپیماهای ایرباس A320، A321، A330، A340، بویینگ 737، A319 و بمباردیه دش-8 می گردد.

ایرباس آ340 از آوریل سال 2018 وارد ناوگان شده و می تواند 300 مسافر را جابه جا کند. آ330 بزرگترین هواپیمای ناوگانشان است و 310 مسافر را جابه جا می نماید. این هواپیما بین بزرگترین شهرهای تفریحی جهان پرواز می نماید.

آ321 از ژوئن 2019 وارد ناوگان شده و با 200 مسافر در جهتهای میانه و کوتاه پرواز می نماید. بویینگ 737-800 با گنجایش 186 مسافر جزو هواپیماهای کوچک است و برای جهتهای کوتاه استفاده می گردد. ایرباس آ320 نیز پرتعدادترین است و مسافران یورو وینگز علاقه زیادی به آن دارند. بمباردیه دش-8 هواپیمایی با موتور توربوپراپ که در جهتهای کوتاه و میانه 80 نفر را جا به جا می نماید.

کلاس های پروازی یورو وینگز

در حال حاضر کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی یورو وینگز، بیزینس کلاس و اکونومی است. در پرواز بیزینس شما می توانید تمامی امکانات شخصی را که در یک سفر پروازی احتیاج دارید در اختیار داشته باشید. این پروازهای با بالاترین امکانات که به قول سایت رسمی شرکت، بسیار مجذوب کننده هستند. دراین پرواز شما می توانید از سرویس های گوشی های تلفن همراه خود (IOS یا اندروید) بدون هیچ مسئله ای بهره ببرید. می توانید در هنگام خرید بلیط هواپیمای خود و یا چک این، برای خود سفارش غذا و یا نوشیدنی های سرد و گرم را در طول سفر داشته باشید. برای این که جایگاهی راحت و با انعطاف پذیری بالاتری داشته باشید می توانید تا 72 ساعت قبل از پرواز در هنگام چک این، درخواست فضای بیشتر، لگ روم منعطف تر و … را بکنید.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی یورو وینگز

در ادامه اطلاعات لازم برای مسافران را خواهیم گفت که با دانستنشان می توانند کیفیت پروازشان را بالاتر ببرند.

  • همانطور که در سطور بالاتر نیز اشاره نمودیم، چک این پرواز خود را تا 72 ساعت قبل از پرواز به صورت نهایی انجام دهید.
  • شما می توانید با مراجعه به سایت یورو وینگز، خدماتی که مایل هستید در پرواز دریافت کنید را انتخاب نمایید. در کنار توضیح این خدمات، قیمت سرویس را هم می توانید مشاهده نمایید.
  • شما می توانید از بین سیستم های بست(Best) و یا اسمارت(Smart) برای پرواز خود انتخاب نمایید. در سیستم خدمات اسمارت امکان انتخاب جایگاه منعطف، تغذیه در هنگام پرواز، چک این و رزرو آنلاین رایگان وجود دارد. برای بست نیز می توانید جایگاه های با انعطاف بالاتر از اسمارت، جایگاه راحتی، بسته تغذیه از برترین کترینگ های جهان، 2 چمدان 23 کیلوگرمی به عنوان بار و 2 ساک دستی همراه در کابین هواپیما، گیت مخصوص، … و خدمات دیگری است که مفصلا برای شما در سایت این شرکت توضیح داده شده است، استفاده نمایید.

آیا در حال حاضر یورو وینگز به ایران پروازی دارد؟

خیر برای مدتی پرواز بین تهران-دوسلدورف برقرار بود که در حال حاضر پروازی ندارد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در مبدا و مقصد مورد نظر، با شماره 8540 تماس بگیرید.

در این مطلب یورو وینگز، یکی از شرکت های مقرون به صرفه هواپیمایی جهان را همراه با ناوگان، خدمات و قوانینش به شما معرفی کردیم. اگر شما هم تجربه پرواز با آن را دارید در ادامه با ما و خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1865

به "معرفی شرکت هواپیمایی یورو وینگز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی یورو وینگز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید