معیارهای صندل مناسب

به گزارش مجله پیامک مسعود، بیومکانیک بدن شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وجود هرگونه اختلال در اسکلت، مفاصل، تاندون ها و عضله ها، شما را مستعد بروز درد و ناراحتی می نماید. بنابراین کسب هرگونه آگاهی در این راستا به وسیله پزشکان متخصص در این امور می تواند به شما در داشتن یک زندگی فعال و بدون درد یاری کند.

معیارهای صندل مناسب

معیارهای صندل مناسب

نویسنده:دکتر لیلا اتفاق، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

بیومکانیک بدن شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وجود هرگونه اختلال در اسکلت، مفاصل، تاندون ها و عضله ها، شما را مستعد بروز درد و ناراحتی می نماید. بنابراین کسب هرگونه آگاهی در این راستا به وسیله پزشکان متخصص در این امور می تواند به شما در داشتن یک زندگی فعال و بدون درد یاری کند.

افرادی که دارای کف پایی با انحنای داخلی کم هستند یا به اصطلاح کف پای صاف دارند باید از کفی های مخصوص یا کفش ها و صندل هایی که دارای برآمدگی در ناحیه داخلی هستند، استفاده نمایند.

افرادی که از درد زانو رنج می برند هم می توانند با استفاده از کفی های مخصوص و صندل های طبی که علاوه بر دارا بودن قوس داخلی از پاشنه های نرم و انعطاف پذیر برخوردارند، استفاده نمایند.

افرادی که دچار درد در ناحیه پاشنه پا یا کف پا هستند، می توانند از ماساژ یخ در ناحیه کف پا به مدت حداقل دو هفته استفاده نمایند. این افراد باید از پیاده روی طولانی پرهیز نموده و کفش یا صندل هایی با کفی و سطح زیرین نرم خریداری نمایند. در بچه ها بهتر است از کفش های طبی با کیفیت بالا استفاده گردد که دارای استحکام مناسب در ناحیه پاشنه، مچ و قوس داخلی پا هستند. ارتفاع مناسب کف کفش در ناحیه پاشنه حدود 3 سانتی متر و در ناحیه قدام کفش یک سانتی متر است و بهتر است این نسبت یک به سه از ناحیه پاشنه به قدام کفش رعایت گردد. انجام ورزش های صحیح و کشش های مناسب عضله های بدن و در مواردی استفاده از ماساژ طبی به همراه انتخاب کفش های مناسب، می تواند به شما توان بیشتری برای پیاده روی بدهد.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1674

به "معیارهای صندل مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معیارهای صندل مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید