سنترال پارک نیویورک ، یکی از مشهورترین پارک های جهان

به گزارش مجله پیامک مسعود، سنترال پارک نیویورک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های شهری در سراسر جهان است. این پارک بزرگ و زیبا در منهتن نیویورک قرار دارد و یکی از نمادهای اصلی این شهر محسوب می‌شود. سنترال پارک با مساحتی حدود 340 هکتار وسعت دارد و در سال 1857 بنیان‌گذاری شده است. این پارک عظیم در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده و هر ساله میزبان میلیون‌ها نفر از گردشگران داخلی و خارجی است.

سنترال پارک نیویورک ، یکی از مشهورترین پارک های جهان

تاریخچه سنترال پارک نیویورک

سنترال پارک نیویورک در اوایل قرن نوزدهم و در دورانی ساخته شد که شهر نیویورک در حال رشد سریع بود. در آن زمان، بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا مانند بوستون، فیلادلفیا و بالتیمور دارای پارک‌های عمومی بودند، اما نیویورک فاقد چنین فضای سبزی برای شهروندان بود.

در سال 1853، یک معمار به نام کالورت واکس پیشنهاد ساخت یک پارک بزرگ را در نیویورک مطرح کرد. او با الهام از پارک‌های بزرگ اروپا مانند هاید پارک لندن و حومه‌های زیبای پاریس، خواستار ایجاد چنین فضای سبزی در نیویورک بود. در نهایت پس از مذاکرات و بحث‌های فراوان، شهرداری نیویورک در سال 1857 میلادی، طرح ساخت سنترال پارک را تصویب کرد.

ویژگی‌های بارز سنترال پارک نیویورک

سنترال پارک نیویورک دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های متعددی است که آن را به یکی از زیباترین و محبوب‌ترین پارک‌های شهری در جهان تبدیل کرده است:

  • انواع فضاهای سبز و باغ‌ها - سنترال پارک دارای باغ‌های متنوعی مانند باغ گل و گیاه، بوستان استخوان‌بندی، باغ وحش و باغ مجسمه است. همچنین فضاهای باز سبز بسیار زیادی در این پارک وجود دارد.
  • دریاچه‌ها و پل‌ها - دریاچه‌های مصنوعی زیبا مانند دریاچه کنسرواتوری و دریاچه هارلم و پل‌های زیبایی چون پل بوئن رتیرو از دیگر جاذبه‌های سنترال پارک محسوب می‌شوند.
  • سازه‌ها و بناهای تاریخی - سنترال پارک خانه بناهای متعدد تاریخی و معماری ارزشمندی مانند ساختمان داکوتا و کتابخانه نیویورک پابلیک است.
  • فعالیت‌های تفریحی متنوع - دوچرخه سواری، پیاده‌روی، دویدن، قایقرانی، اسکیت و بازی‌هایی مانند شطرنج ، فریزبی و بسکتبال در زمین‌های ورزشی از جمله فعالیت‌های محبوب در پارک است.
  • رویدادها و جشنواره‌ها - سنترال پارک میزبان رویدادها و جشنواره‌های متعدد فصلی و سالانه مانند جشنواره فیلم تابستانه، جشنواره غذا و جشنواره شکوفه‌ها است.

مناطق و جاذبه های گردشگری سنترال پارک

سنترال پارک نیویورک دارای مناطق و نقاط دیدنی فراوانی است که از جمله محبوب‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میدان استراوبری - این میدان که در ورودی جنوب غربی پارک قرار دارد، یکی از مشهورترین نقاط پارک به شمار می‌آید.این ناحیه مملو از غرفه‌های هنرهای تجسمی، اجراهای موسیقی خیابانی و فعالیت‌های هنری است. همچنین در این میدان، مجسمه مشهور آلیس در سرزمین عجایب وجود دارد.
  • دریاچه کنسرواتوری - این دریاچه زیبا که در قسمت شرقی پارک واقع شده، محل مناسبی برای قایق‌رانی و تماشای پرندگان است. همچنین در کنار این دریاچه، رستورانی به همین نام وجود دارد.
  • پل بوئن رتیرو - این پل زیبا با طاق‌های آجری به سبک معماری رومانسک روی دریاچه واقع شده و یکی از نمادهای سنترال پارک به شمار می‌رود.
  • باغ گل و گیاه -این باغ گل و گیاه که در سال 1891 تأسیس شده، خانه انواع گیاهان و گل‌های زیبای فصلی است. گلخانه‌های متعددی نیز در این باغ وجود دارد.
  • باغ وحش سنترال پارک - باغ وحشی که در سال 1864 تأسیس شد و خانه حیواناتی مانند خرس قطبی، پلنگ، شیر و فیل است.

نکاتی درباره بازدید از سنترال پارک نیویورک

سنترال پارک نیویورک یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در شهر نیویورک به شمار می‌رود. در صورت برنامه بازدید از این پارک زیبا، نکات زیر پیشنهاد می‌شود:

  • بهتر است نقشه پارک را با خود داشته باشید تا مسیرها و مکان‌های مورد نظرتان را پیدا کنید.
  • از آنجا که پیاده‌روی در پارک وسیع است، کفش و لباس مناسب بپوشید.
  • در فصول گرم بطری آب و کلاه آفتاب‌گیر همراه داشته باشید.
  • برای دیدن جاذبه‌های محبوب مانند دریاچه‌ها و باغ گل، وقت کافی در نظر بگیرید تا بتوانید به آرامی از آنها دیدن کنید.
  • از رستوران‌ها و غذافروشی‌های متعدد پارک برای خوردن ناهار یا میان‌وعده استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

سنترال پارک نیویورک با وسعت و زیبایی خیره‌کننده‌اش، به حق یکی از بهترین و معروف‌ترین پارک‌های شهری در سرتاسر جهان است. این پارک عظیم که در مرکز شلوغ منهتن قرار گرفته، مکانی آرام و سرسبز برای فرار از شلوغی و هیاهوی شهر است. سنترال پارک با فضاهای سبز گسترده، دریاچه‌ها و پل‌های زیبا، بناهای تاریخی و فعالیت‌های تفریحی و ورزشی متنوع، هر ساله پذیرای میلیون‌ها نفر از اهالی نیویورک و گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع مقاله: سنترال پارک نیویورک آمریکا (Central Park)

انتشار: 21 مهر 1402 بروزرسانی: 23 مهر 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1701

به "سنترال پارک نیویورک ، یکی از مشهورترین پارک های جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "سنترال پارک نیویورک ، یکی از مشهورترین پارک های جهان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنترال پارک نیویورک ، یکی از مشهورترین پارک های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید