مقام کِریمه: جزو خاک روسیه هستیم، چه آمریکا این را به رسمیت بشناسد یا نه

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون نخست وزیر دولت کِریمه در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت کاخ سفید از به رسمیت شناختن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، تاکید کرد که این منطقه نیازی به رسمیت شناخته شدن از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری ندارد.

مقام کِریمه: جزو خاک روسیه هستیم، چه آمریکا این را به رسمیت بشناسد یا نه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گئورگی مرادوف معاون نخست وزیر دولت کِریمه و نماینده دائم این جمهوری در دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرگزاری نووستی گفت که این منطقه بعنوان بخشی از خاک فدراسیون روسیه، اصلا نیازی به رسمیت شناختن از سوی کشورهای خارجی، از جمله ایالات متحده آمریکا ندارد.

روز گذشته کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به اتفاق آراء لایحه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کاخ سفید از به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه منع شده است. براساس متن این قانون، واشنگتن به طور عملی و حقوقی حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه و همچنین حریم هوایی و زمینی و آب های ساحلی این منطقه را به رسمیت نمی شناسد. در متن این قانون صرفاً خطاب به رئیس جمهوری آمریکا آمده است: اگر این قانون از سوی رئیس جمهور نقض شود، این مسئله به منزله آسیب رساندن به منافع ملی امنیتی آمریکا محسوب خواهد شد. اگر این لایحه قانونی از سوی هر دو مجلس کنگره آمریکا مورد تایید قرار بگیرد، برای امضای رئیس جمهور به کاخ سفید فرستاده خواهد شد.

مرادوف در واکنش به این لایحه قانونی، گفت: شبه جزیره کریمه نیازی به رسمیت شناخته شدن از سوی سایر کشورها ندارد. این منطقه جزو لاینفک خاک فدراسیون روسیه است و یک کشور مستقل بشمار نمی رود. حال دولت های کشورهای خارجی می خواهند این منطقه را جزو خاک روسیه به رسمیت بشناسند یا نه، به خودشان مربوط می شود. در واقع موضع گیری آنها اهمیتی نداشته و تاثیری بر این منطقه و موقعیت آن نخواهد گذاشت.

به گفته این مقام محلی، مهمترین مسئله آن است که هر چه می گذرد، سیاستمداران منطقه ای و خارجی، به خصوص نمایندگان مجلس ها در سطوح مختلف، توریست ها، نمایندگان سازمان های بین المللی، تجار و رجال اقتصادی و خبرنگاران خارجی بیش از پیش از شبه جزیره کریمه دیدن کرده و با مردم و واقعیت رخ داده در این شبه جزیره آشنا می شود و سطح روابط و تماس های جمهوری کریمه با کشورهای خارجی سال به سال در حال افزایش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 80

به "مقام کِریمه: جزو خاک روسیه هستیم، چه آمریکا این را به رسمیت بشناسد یا نه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام کِریمه: جزو خاک روسیه هستیم، چه آمریکا این را به رسمیت بشناسد یا نه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید