موزه های محلی موجب پایداری هویت بومی می شوند

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، یکی از راه های تقویت هویت محلی و پایداری هویت بومی در ایران را حمایت از موزه های شخصی و محلی با تمرکز بر رویکرد مردم شناختی مطرح نمود .

موزه های محلی موجب پایداری هویت بومی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده که در قشم سخن می گفت با بیان اینکه این موزه ها می توانند زمینه شکل گیری موزه های ملی و مادر مردم شناسی را در آینده فراهم نمایند اضافه نمود: با توجه به اهمیت مساله تعلق مردم بومی به سرزمین خویش، موزه های مردم شناسی می توانند تقویت نماینده این تعلق باشند.

طاهره شهرکی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این نشست موزه و مجموعه های شخصی را یکی از مهمترین مکان های معرفی میراث فرهنگی در حریره قشم دانست .

او از وجود شش مجموعه شخصی که به صورت خودجوش از سوی اهالی فرهیخته قشم گرد آمده یاد کرد که میراث کشاورزی، دامداری، صیادی، دریانوردی، مشاغل و وسایل خانه را در بر دارنده و حمایت از آن ها در برنامه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم قرار گرفته است.

نشست موزه مردم شناسی و اجتماعات محلی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با همکاری پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید و با بازدید از موزه های محلی همچون موزه صالح روزبه در روستای طولا، مجموعه زبیری در روستای دیرستان و موزه لنج سازی گوران همراه بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 174

به "موزه های محلی موجب پایداری هویت بومی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های محلی موجب پایداری هویت بومی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید