میراث فرهنگی همدان نقشه راه ندارد، لالجین شهر خلاق می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، محمود رضا عراقی ظهر شنبه در کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان همدان بابیان اینکه برگزاری این جلسات باید باعث رشد و ارتقا گردشگری استان همدان گردد، گفت: همدان درزمینهٔ خدمات سفر در حد یک استان پیروز ظاهرشده است.

میراث فرهنگی همدان نقشه راه ندارد، لالجین شهر خلاق می گردد

معاون امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه در سال های گذشته در آستانه نوروز خدمات رسانی برای برگزاری پیروز مسافرت ها از سوی ارگان های مختلف به خوبی صورت گرفت، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال و شرکت نیروها برای اجرای انتخابات، نباید خدمات سفر تحت الشعاع قرار گیرد.

عراقی با انتقاد از اینکه در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه نظام مند وجود ندارد و نقشه راه تعیین نیست درحالی که در دیگر دستگاه ها نقشه راه تعیین است، گفت: پتانسیل گردشگری در استان همدان بالاست اما نقشه راه برای آن تعیین نیست.

گردشگری فارغ التحصیلان و متخصصان چندانی ندارد

معاون امور عمرانی استاندار همدان در ادامه به کمبود نیروهای متخصص در بخش گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: بخش هایی ازجمله میراث فرهنگی و صنایع دستی نیروهای متخصص دارند و رشته های دانشگاهی نیز برای این بخش ها وجود دارد اما گردشگری فارغ التحصیلان و متخصصان چندانی ندارد.

وی بابیان اینکه در این سازمان نیروهای تحصیل نموده رشته گردشکری کمتر دیده می گردد بنابراین باید سایر ارگان ها به یاری گردشگری بیایند، گفت: پیگیری ها در این سازمان زیاد و تخصص ها کم است.

عراقی بابیان اینکه سرعت انتظارات مردم از سرعت ظرفیت های ایجادشده در حوزه گردشگری استان همدان بیشتر است، گفت: مطبوعات باید نقطه نظرات خود را مطرح و نقاط انتقاد را برجسته نمایند هرچند معمولاً در یک مصاحبه خوب باید نقاط قوت و ضعف باهم دیده گردد.

عده ای از سرمایه گذاران به حق معقول خود راضی نمی شوند و زیاده خواه هستند

معاون امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه استان همدان در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی با دو مشکل روبروست، گفت: گذشته از تنگ نظری بعضی مدیران، عده ای از سرمایه گذاران نیز به حق معقول خود راضی نمی شوند و زیاده خواه هستند.

وی بابیان اینکه درست است که در حوزه میراث فرهنگی استان همدان چالش ها زیاد است اما نقاط قوتی نیز وجود دارد، گفت: استان همدان در حوزه گردشگری از استان های مجاور خود عقب نیست و این خود امتیاز بزرگی برای استان محسوب می گردد.

عراقی با ابراز تأسف از اینکه در فرهنگ عمومی برای سخت افزار بیشتر هزینه می کنیم که این رفتار اشتباه است و باید در فرهنگ سازی مدیریت نرم افزاری نیز کار گردد، گفت: انتقاد حق مطبوعات است اما نباید بابی انصافی کارهای اجرا شده را نادیده گرفت.

نقدها منصفانه بهترین روش برای تبدیل تهدیدات به فرصت است

معاون امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه نقدها چالشی، سازنده است، گفت: نقدها منصفانه بهترین روش برای تبدیل تهدیدات به فرصت است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری از 27 تا 30 بهمن ماه عنوان نمود: دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع گردشگری باید با همه توان خود برای اجرا و هماهنگی برنامه ها وارد عمل شوند و برای مشارکت بیشتر برنامه ریزی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت سیاحتی علی صدر و تله کابین گنج نامه باید هماهنگی بیشتری برای جذب گردشگر داشته باشند، گفت: استان همدان برای جذب گردشگر ظرفیت های آشکار و پنهان بسیاری دارد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان همچنین در ادامه بابیان اینکه در راستای تصویب شهر خلاق یونسکو در امسال 2015 دو شهر اصفهان و تبریز به عنوان شهر خلاق ثبت شدند و در سال 2016 شهر لالجین کاندیدای شهر خلاق اعلام شده است، گفت: پایتخت سفال دنیای می گردد.

وی با تأکید بر اینکه در راستای هماهنگی این موضوع دستگاه ها باید نامه نگاری های لازم را انجام دهند، به ویژگی های در نظر گرفته شده برای شهر دنیای اشاره نمود و بابیان اینکه یونسکو باید به صورت سالانه بر شهر ثبت شده نظارت داشته باشد، گفت: با رسمیت پیدا کردن هر شهر در سطح دنیا، تبلیغات دنیای در آن شهر صورت می پذیرد.

ساخت دهکده صنایع دستی در شهر خلاق مدنظر است

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه فضاها و بافت های شهری شهر خلاق ثبت شده باید در تمام آن شهر به چشم بخورد و هنرمندان آن شهر باهنرمندان دنیای تبادل داشته باشند، گفت: ساخت دهکده صنایع دستی در شهر خلاق ثبت شده نیز باید مدنظر قرار گیرد.

عراقی با تأکید بر بهبود روابط دنیای بین هنرمندان شهر خلاق با هنرمندان دنیای، عنوان نمود: به همین دلیل جشنواره سفال در لالجین برگزار می گردد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم هگمتانه در آینده ای نزدیک در استان همدان، عنوان نمود: ثبت دنیای سه اثر تاریخی استان همدان در فهرست دنیای در حال پیگیری است و هگمتانه، ارزانفود و غار علی صدر برای ثبت دنیای پیشنهادشده اند که تپه هگمتانه به دلیل قابلیت های دنیای در اولویت قرار گرفته است.

مشاور سرمایه گذار طرح هتل بلوار کولاب همدان نیز بابیان اینکه پیگیری های این متقاضیان نشان می دهد که در امر سرمایه گذاری جدی هستند، گفت: سرمایه گذار این طرح از کشور کانادا آمده است.

ساخت هتل پنج ستاره در بلوار کولاب همدان

محمود شاه نظری بابیان اینکه برای احداث این هتل 6 هزار متر زمین در نظر گرفته شده که در جوار باغ موزه دفاع مقدس همدان ساخته خواهد شد، گفت: باید با حداقل سطح اشغال، این مجموعه را احداث کرد.

وی بابیان اینکه مطالعات اقلیمی در این زمینه اجرا شده و طراحی های مربوط به پروژه اجرا شده است، گفت: در زیرزمین حدود 40درصد و در طبقات حدود 20درصد اشغال فضا اجرا شده است.

وی گفت: این مجموعه شامل 3طبقه زیرزمین، یک طبقه هم کف و 6 طبقه هتل پنج ستاره است و استانداردهای لازم در اجرای این طرح رعایت شده است.

وی بابیان اینکه یک استاندارد از طرف گردشگری برای رده بندی هتل ها ارائه می گردد و یک استاندارد دیگر، استاندارد دنیای است، گفت: این هتل هرچه به سمت میدان قایم همدان پیش می رود ارتفاع آن بیشتر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 370

به "میراث فرهنگی همدان نقشه راه ندارد، لالجین شهر خلاق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی همدان نقشه راه ندارد، لالجین شهر خلاق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید