هشدار به سربازان بدهکار غایب

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران : سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 از مصوبه این کمیسیون برای افزایش ورودی گمرکی گوشی ها و تبلت های بالای 600 دلار اطلاع داد.

هشدار به سربازان بدهکار غایب

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، رحیم زارع در نشست خبری ظهر امروز خود با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ورودی گمرکی گوشی ها و تبلت های بالای 600 دلار از 6 به 12 درصد افزایش پیدا کرد. علاوه بر این معافیت آمبولانس اورژانس کشور از حقوق ورودی گمرک دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق بود.

وی ادامه داد: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق شرکت های بیمه مکلف شده اند مبلغ 400 میلیارد تومان برای کاهش تصادفات همراه با مرگ و میر در اختیار سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی و اورژانس کشور قرار دهند. همچنین هزینه جرائم رانندگی از دو به پنج درصد افزایش یافت که این مبلغ برای هزینه معلولان شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادف رانندگی و پیشگیری از معلولیت هزینه خواهد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس یادآور شد: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق افرادی که اقساط باقی مانده جریمه غیبت بیش از 8 سال خدمت سربازی را پرداخت نکردند اگر تا سرانجام سال 1400پرداخت ننمایند، هم غایب محسوب می شوند و هم باید به خدمت عمومی وظیفه اعزام شوند.

وی ادامه داد: حذف جریمه غیر قابل بخگرددگی برای پرداخت عوارض آزادراهی پس از هفت روز که در لایحه دولت بود حذف شد.

زارع یادآور شد: تکلیف استانداران جهت فروش ساختمان های ملکی دستگاه های اجرایی زیر نظر قوه مجریه مستقر در شهرستان ها برای تکمیل یا احداث مجتمع های اداری در شهرستان ها که باید همراه با مصوبه برنامه ریزی شورای توسعه استان باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون اختیار 2 هزار میلیارد تومان انتشار اوراق مالی اسلامی خارج از سقف اوراق مالی اسلامی به وزرارت اقتصاد و دارائی جهت مولدسازی دارایی های دولت داده می گردد که در اختیار دستگاه های اجرایی و همچنین اجاره بلند مدت حداکثر 10ساله است که با تشخیص وزیر اقتصاد و امور دارایی خواهد بود.

زارع اضافه نمود: اختیار به دولت و اجازه به وزارت امور اقتصاد و دارایی جهت فروش سقف 17 هزار 600میلیارد تومان اموال و دارایی های منقول و غیر منقول و حقوق مالی مازاد دولت به استثنایی انفال با رعایت قوانین و مقررات به وسیله حراج عمومی بورس املاک و مسکن و یا به وسیله مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت نیز مصوبه دیگر کمیسیون بود.

وی اعلام کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیقاستانداران موظف هستند پیشنهاد فروش دارایی های مازاد دولت را به وزارت امور مالی و دارایی اعلام نمایند. همچنین افزیش مبلغ تعرفه استفاده از تجهیزات مراقبت الکترونیکی از 3هزار تومان به 5هزار تومان در روز جهت حمایت از سازمان زندان های کشور نیز مصوبه دیگر کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق توضیح داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق شرکت فراوری مواد اولیه و سوخت هسته ای ایران مکلف است جهت توسعه و تسریع در اجرای طر ح های تملک سرمایه ای مواد معدنی و محصولات جانبی خود را مطابق قوانین و مقرراات به فروش برساند. همچنین به بودجه عمومی کشور از محل کاهش 2 درصد از هزینه های دولتی سودده اضافه شد.

زارع یادآور شد: در مورد اصلاح الگوی مصرف برق و گاز نیز، با مصوبه کمیسیون تلفیق شرکت توانیر و شرکت گاز موظفند به وسیله اپراتورهای مجازی و شرکت های نوآور نسبت به برقراری ارتباط و شناساسی و وصول مطالبات مشترکین با اولویت مشترکان پر مصرف و نصب کنتورهای هوشمند و هوشمندسازی مصرف آنها، اقدام نمایند.

به گفته وی طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق در رابطه با پروژه های عظیم راهی و حمل و نقل ریلی دولت می تواند با مشارکت افراد حقیقی و حقوقی 50در صد سهم دولت و 50 در صد سهم بخش خصوصی و تعاونی نسبت به احداث و نگاهداری، بازسازی و بهره برداری با اخذ عوارض از کاربران اقدام کند.

نماینده مردم آباده اضافه نمود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق وزارت نیرو مکلف است متوسط برق تحویلی به صنایع فولادی را در محل تحویل به مصرف نماینده و بر مبنای نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه های دارای قرارداد تبدیل انرژی محاسبه و دریافت کند که درآمد این بخش 8 هزارمیلیارد تومان است و با تصویب شورای اقتصاد صرف تسهیلات و یارانه سود تسهیلات برای افرایش توان فراوری برق به وسیله سرمایه گذاری و نوسازی شبکه برق با اولویت صنایع فلزات اساسی خواهد شد.

به گفته زارع و براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، با توجه به اهمیت نوسازی شبکه فرسوده برق و آب کشور به وزارت نیرو اجازه داده شد با ملاحظات امنیتی کشور از محل ساماندهی بهینه سازی و تغییر کاربری بخشی از املاک و دارایی ها خود به احداث و بهره برداری از آنها با مشارکت افراد حقیقی و حقوقی نسبت به تامین مالی طرح های نوسازی شبکه های فرسوده برق اقدام کند.

زارع ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق شرکت ملی نفت می تواند در صورت درخواست دستگاه های اجرایی تامبلغ 90 هزار میلیارد تومان از خالص بدهی های قطعی به اشخاص حقیقی، حقوقی و تعاونی که تا سرانجام سال 1399 ایجاد شده می از جمله پرداخت تعهداتی که مربوط به طرح های عمرانی، نفت و میعانات گازی است را در اختیار اشخاص حقیقی، خصوصی و تعاونی که طلبشان تا سرانجام 1399 ایجاد شده بر اساس نرخ های روز صادراتی و با توجه به در نظر دریافت 38 درصد سهم صندوق توسعه ملی و 5/4 در صد سهم نفت واگذار کند. همچنین کسانی که دارای اوراق مالی اسلامی با سررسید زودتر از خرداد ماه 1400 هستند تا سقف 15هزار میلیارد تومان از این 90هزار میلیارد تومان را از محل تحویل نفت خام صادراتی البته با قیمت روز می توانند طلبشان را تسویه نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1295

به "هشدار به سربازان بدهکار غایب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به سربازان بدهکار غایب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید