همتی: خانه های تحت مالکیت بانک ها خالی نیستند

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران : رییس کل بانک مرکزی گفت:زمانی گفته شد که 2 میلیون و 200 هزار مسکن خالی تحت مالکیت بانک ها واقع شده است بنده تحقیق کردم و تعداد واقعی آن 10 هزار واحد مسکونی است و این خانه ها خالی نیستند.

همتی: خانه های تحت مالکیت بانک ها خالی نیستند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: یکی از کوشش های مهم بانک مرکزی در این روزها، اعطای وام ودیعه مسکن است که البته هنوز وزارت راه و شهرسازی سامانه مربوط را به بانک ها متصل ننموده است.

وی اضافه نمود: سهمیه هر بانک تعیین شده است و با همکاری این وزارتخانه 75 هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

10 هزار واحد مسکونی تحت تملک بانک ها خالی نیستند

همتی در واکنش به اینکه بانک ها مسکن های خالی احتکار نموده اند، گفت: این اطلاعات غلط است، زمانی گفته شد که 2 میلیون و 200 هزار مسکن خالی تحت مالکیت بانک ها واقع شده است که تعداد واقعی آن 10 هزار واحد مسکونی است و بنده تحقیق کردم این خانه ها خالی نیستند.

او تاکید نمود: این 10 هزار واحد مسکونی در 30 بانک است که خالی نیستند و تملیکی هستند و بسیاری از آن ها برای فروش عرضه شده و 10 سال است که در دست بانک هاست.

همتی ابراز کرد: 90 درصد تامین مالی کشور را بانک ها انجام می دهند و نباید این خدمت را زیر سوال برد.

رییس کل بانک مرکزی ابراز کرد: 20 هزار میلیارد تومان اعتبار به ودیعه مسکن اختصاص داده شد و از بانک ها خواستیم نرخ سود بیش از 13 درصد نباشد. آن هایی که یک سال وام را می گیرند می توانند اصل پول را با سود 13 درصد بازگردانند.

وی در انتها گفت: امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی مالی موضوع ودیعه مسکن مطرح می گردد و موارد کارشناسی آن در دست آنالیز، هدف اصلی آن هم مدیریت نقدینگی در بازارهاست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 979

به "همتی: خانه های تحت مالکیت بانک ها خالی نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی: خانه های تحت مالکیت بانک ها خالی نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید