همه گروه&zwnjهای سنی در سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی مورد توجه هستند

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سومین جلسه شورای ورزش همگانی کشور که امروز با حضور دکتر سلطانی فر و دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید گفت: ورزش همگانی موتور محرکه ورزش قهرمانی است. ما در سند برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی ابتدا به مسئله سلامت روانی و جسمانی اشاره داریم. در چشم انداز تعریف شده این طور آمده که ایران در افق سال 1404 کشوری است با مردمی فعال، تندرست و شاداب که با داشتن آگاهی از مزایا و چگونگی انجام ورزش همگانی نسبت به سلامت جسم و روان متعهد باشند.

همه گروه&zwnjهای سنی در سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی مورد توجه هستند

وی در ادامه اضافه کرد: ما در سند برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی به دنبال چند هدف هستیم که از آن جمله می توان به ارتقا نگرش و آگاهی عموم مردم نسبت به ورزش همگانی، تقویت مسئولیت پذیری و تعهد دستگاه های مختلف و همچنین افزایش مشارکت سازمان های مردم نهاد و مجموعه های مردمی اشاره نمود. در اولین اقدام ما رونمایی از این سند را در دستور کار داریم.

موالی زاده گفت: تا به اینجا دوستان ما در وزارت ورزش و دیگر نهادهای مربوطه زحمت زیادی کشیده اند و گزارش های خوبی را دریافت کردیم. اجرای پویش های ملی، منطقه ای و استانی با رویکرد بهبود مهارت های سبک زندگی، بحت افزایش سواد حرکتی و ورزشی و برگزاری کارگاه های ضمن خدمت برای مدیران و کارشناسان از جمله اقدامات موثری است که گزارش انجام آنها را دریافت نموده ایم. همه گروه های سنی در این سند مورد توجه قرار گرفته اند و گروه های هدف نیز به صورت گسترده مخاطب هستند و زیر پوشش این مجموعه قرار می گیرند.

وی گفت: حمایت از فراوری و توسعه نرم افزارها و اپلیکیشن ها و پشتیبانی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه ورزش همگانی، نشان گذاری شهرهای فعال و استفاده از ظرفیت شهرداری و نکات دیگر از این قبیل مورد توجه قرار گرفته است. ما می خواهیم به صورت خانواده محور این موضوع را پیگیری کنیم. کارگروهی که تشکیل می گردد مسئولیت آن برعهده وزارت ورزش و جوانان با ریاست معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی خواهد بود. دیگر نهادهای مربوطه نیز برای پیشبرد اهداف این سند به وزارت ورزش و جوانان یاری می نمایند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: کارگروه های استانی باید هر سه ماه یکبار گزارش فعالیت خود را به کارگروه ملی تحویل دهند و کارگروه ملی نیز هر 6 ماه یکبار این گزارش را به شورای ملی ارائه می دهد. امیدوار هستیم که بتوانیم در جهت ترویج ورزش همگانی گام های ارزشمندی را برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1240

به "همه گروه&zwnjهای سنی در سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی مورد توجه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه گروه&zwnjهای سنی در سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی مورد توجه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید