واشنگتن سیاست کاهش زرادخانه تسلیحاتی با روسیه را پیگیری می نماید

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، بانی جنکینز نامزد پست معاونت کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در یک نشست استماع در مجلس سنا گفت که در صورت تصدی این پست سیاست کاهش بیشتر زرادخانه تسلیحاتی با روسیه، از جمله تسلیحات نوین را پیگیری خواهد نمود.

واشنگتن سیاست کاهش زرادخانه تسلیحاتی با روسیه را پیگیری می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی خطاب به کمیته روابط خارجی سنا گفت: مطمئناً من فکر می کنم که ایده کاهش بیشتر [تسلیحات] خواهد بود، اما تصور می کنم این امر تا حد زیادی به آنچه که در جریان تبادل نظرهای ثبات استراتژیک اتفاق می افتد، بستگی دارد.

گزینه موردنظر جو بایدن برای تصدی این پست همچنین تأکید کرد که واشنگتن مطمئناً خواستار گنجاندن تبادل نظر و رایزنی ها پیرامون بعضی از تسلیحات نوینی است که روسیه توسعه داده و همچنین جست جو و کشف تسلیحات غیراستراتژیک است.

لازم به ذکر است که در ماه فوریه، روسیه و ایالات متحده بدون مذاکره مجدد با تمدید پیمان استارت نو (New START Treaty) برای پنج سال دیگر موافقت کردند. معاهده فعلی که تا روز پنج فوریه 2026 معتبر است، تنها توافقنامه کنترل تسلیحات میان این دو قدرت عظیم نظامی است که همچنان به قوت خود باقی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1502

به "واشنگتن سیاست کاهش زرادخانه تسلیحاتی با روسیه را پیگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن سیاست کاهش زرادخانه تسلیحاتی با روسیه را پیگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید