واکنش وزارت دفاع عراق به دستگیری قاسم مصلح

به گزارش مجله پیامک مسعود، ایسنا نوشت: وزیر دفاع عراق با تأکید بر اینکه نحوه بازداشت قاسم مصلح اشتباه بوده نسبت به تکرار حضور گروه های مسلح در خیابان های بغداد هشدار داد.

واکنش وزارت دفاع عراق به دستگیری قاسم مصلح

آدینه عناد، وزیر دفاع عراق، با تأکید بر اینکه نحوه بازداشت قاسم مصلح، از فرماندهان حشد شعبی، اشتباه بوده نسبت به تکرار حضور گروه های مسلح در خیابان های بغداد هشدار داد.

او در مصاحبه با پایگاه عراقی المربد گفت که نحوه بازداشت قاسم مصلح، فرمانده بلندپایه حشد شعبی اشتباه بوده و بایست یکی از سران حشد با فرمانده کل نیروهای مسلح ملاقات و موضوع را حل و فصل می کرد و اضافه نمود که نمی گردد در برابر یک اشتباه با اشتباه دیگر ایستاد.

عناد گفت که قدرت نمایی و نشان دادن زور بازو کار غلطی است به خصوص با ارتشی که توانایی جنگ با کشورهای دیگر را دارد و برخورد با 40 خودرو غیر زرهی که چند آدم دور آن ایستاده اند برایش کار راحتی است.

وی اضافه نمود که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همیشه بر ضرورت کنترل بحران و جلوگیری از ریخته شدن خون افراد تأکید می نماید اما بعضی سکوت حکومت را حمل بر ترس نموده اند.

وزیر دفاع عراق گفت که دولت منافع کشور را در اولویت قرار داده و اگر درگیری میان نیروهای مسلح تابع حکومت با حشد که آن نیز تابع حکومت است رخ دهد اوضاع خطرناکی پیش می آید و اضافه نمود که کشور تحمل شهدا و زخمیان بیشتر را ندارد.

او هشدار داد که نباید حضور افراد مسلح در خیابان ها تکرار گردد و گفت که زشت است که نیروهای امنیتی کشور به جا هم بیفتند و اضافه نمود که بعضی گروه ها در پی ایجاد فتنه در کشور هستند و می خواهند جنگ داخلی در عراق دربگیرد.

عناد ادعا کرد: کسانی که فکر می نمایند آزادسازی کشور از چنگ تروریست های داعش بدون نیروهای حشد شعبی ممکن نبود اشتباه می نمایند، چون نیروهای ارتش نقش مهمی در عملیات آزادی عراق داشتند و حضور حشد فقط فرایند عملیات را تسریع کرد و بدون حملات هوایی پیروزی به دست نمی آمد.

او تأکید کرد: در کنار همه گروه های حشد دربرابر داعش جنگیده ام و آنها خودشان از توانایی های من در مدیریت عملیات خبر دارند و ما روابط بسیار خوبی داریم و من با حمایت آنان به وزارت دفاع رسیدم.

وزیر دفاع عراق درباره پفراینده قاسم مصلح گفت که وی پس از بازداشت تحویل ستاد عملیات مشترک شده و کمیته ای مشترک از نهاهای امنیتی ارتش و وزارت کشور و حشد در حال تحقیقات با او هستند و اضافه نمود که بایست از دستگاه امنیت حشد خواسته می شد که حکم بازداشت مصلح را اجرا کند.

او تأکید کرد که دستگاه نظامی و امنیتی عراق امروز قدرتمندتر از عراق در دهه 1990 است و ابراز امیدواری کرد که آنچه هفته گذشته رخ داد آخرین مورد از این دست باشد و گفت که اگر چنین چیزی تکرار گردد دولت به هیچ قیمتی حاضر نیست این شرایط را بپذیرد.

وی اخبار منتشر شده درباره مصلح را تکذیب کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1550

به "واکنش وزارت دفاع عراق به دستگیری قاسم مصلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت دفاع عراق به دستگیری قاسم مصلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید