چگونه از هل برای اهداف دارویی استفاده می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، هل یکی از ادویه جاتی است که استفاده از آن در آشپزی هندی رایج است. ولی، آیا می دانستید هل اهمیت دارویی هم دارد؟ هل جدا از کاربرد آن برای آشپزی فواید دارویی هم دارد و برای درمان بعضی اختلالات جزئی به کار می رود.

چگونه از هل برای اهداف دارویی استفاده می گردد

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

هل یکی از ادویه جاتی است که استفاده از آن در آشپزی هندی رایج است. ولی، آیا می دانستید هل اهمیت دارویی هم دارد؟ هل جدا از کاربرد آن برای آشپزی فواید دارویی هم دارد و برای درمان بعضی اختلالات جزئی به کار می رود.

اگر نگاهی به گیاهان مختلفی که انسان ها مصرف می نمایند و منشأ آن ها بیاندازیم، می توان گفت که هند مرکز آن ها به شمار می رود چون، بیشتر ادویه جاتی مانند سیر، فلفل، زیره، زنجبیل، دارچین، زردچوبه و غیره که برای آشپزی استفاده می شوند بومی جنوب شرقی آسیا خصوصاً هند هستند. هل یکی دیگر از چنین ادویه جاتی است که بومی هند است. هل به رنگ سبز یا قهوه ای تیره یافت می گردد. از هل سبز بیشتر استفاده می گردد تا هل قهوه ای.

فواید دارویی هل

این ادویه چندین فایده دارد. هل به شما یاری می نماید از دست مسائل گوارشی خلاص شوید. هل حتی مانع پیشرفت عفونت دندان می گردد. هل برای دستگاه گوارشی مفید است و به برطرف ناراحتی معده یاری می نماید. مدارکی دال بر استفاده از هل برای درمان نیش مار و عقرب در طب باستانی هم وجود دارد. در زمان های باستان از هل در چین، هند و طب کشورهای دیگر استفاده می شده است. گنجاندن این ادویه در رژیم غذایی روزانه یکی از برترین چیز هایی است که می توانید برای بدن خود انجام دهید.

چگونه هل مصرف کنیم

نوشیدنی های داغ

شما می توانید چند دانه هل را به چای یا قهوه خود اضافه و از طعم عالی آن لذت ببرید. آسان ترین روش مصرف هل همین است.

چای هل

هل به همراه ادویه جات دارویی دیگر مانند زنجبیل، دارچین و میخک به افزایش سلامت شما یاری خواهد نمود. چای گیاهی تهیه شده به همراه عسل و لیمو طعم فوق العاده ای دارد. درست کردن چای هل راحت است و به احساس شادابی و پر انرژی بودن در طول روز یاری می نماید.

دسرها

از غلاف هل موجود در فروشگاه ها می توان برای درست کردن دسر استفاده کرد. با خرد کردن دانه ها پودر ریزی به دست می آید که می توانید به کیک ها، بیسکوئیت ها و کلوچه های خود اضافه کنید و اسنکی سالم برای خود داشته باشید.

سس سالاد

افزودن هل به سس می تواند طعم همیشگی آن را تغییر داده و طعم متفاوت و منحصر به فردی به وجود آورد. برای سالا بدون سس می توانید مقداری پودر هل را به طور مستقیم به سالاد اضافه کنید.

هل خام

برترین روش مصرف هل برای خلاص شدن از دست مسائل دندان و پیشگیری از تشکیل پلاک و پوسیدگی دندان جویدن هل خام است. بعد از هر وعده غذایی مقداری هل بجوید. هل حتی به عنوان خوشبونماینده عمل می نماید و بوی بد دهان را از بین می برد. هل می تواند جایگزین سالمی برای جویدن آدامس باشد. از هل می توان در بیشتر دستورالعمل های پخت غذا به جای دارچین استفاده کرد. این بدین معنا نیست که هل جایگزینی برای دارچین است ولی، می توانید تقریباً در همه غذاهایی که از شما خواسته می گردد از دارچین بهره ببرید به جای آن از پودر هل بهره ببرید.

هل مطمئناً فواید زیادی برای سلامتی دارد و روش های زیادی برای استفاده از آن برای اهداف دارویی وجود دارد. چیزی که درباره روش های خانگی باید به یاد داشته باشید این است که آن ها یک بار مصرف نیستند! باید استفاده از آن ها را به یک عادت خوب تبدیل کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1710

به "چگونه از هل برای اهداف دارویی استفاده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از هل برای اهداف دارویی استفاده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید