کشت گلخانه ای مبتنی بر اینترنت اشیا توسعه می یابد

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، آزمایشگاه کاربرد اینترنت اشیا(IOT) برای تأمین امینت غذایی و کاهش مصرف آب و شبکه گلخانه های هوشمند کوچک مقیاس، هم زمان با دهه فجر در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح شد.

کشت گلخانه ای مبتنی بر اینترنت اشیا توسعه می یابد

در مراسم افتتاح این پروژه ، محمد جعفر صدیق رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، گزارشی از ضرورت حرکت به سمت توسعه کشت گلخانه ای مبتنی بر اینترنت اشیا به عنوان یکی از راه کارهای تضمین امنیت غذایی و کاهش مصرف آب ارائه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده با اتکا بر تجربه این گلخانه، شاهد راه اندازی شبکه ای از گلخانه های کوچک مقیاس در سراسر کشور باشیم تا بر پایه آن مردم بتوانند طعم شیرین فناوری را بچشند.

گلخانه هوشمند پارک فاوا دارای حدود 100 مترمربع مساحت است. این گلخانه با استفاده از فناوری اینترنت اشیا (IOT) قابلیت کشت هرگونه محصول را داشته و با استفاده از فناوری های نوین، امکان فراهم سازی و انطباق شرایط محیطی (دما، رطوبت، آبیاری و…) را به صورت هوشمند و اتوماتیک خواهد داشت.

در این نوع گلخانه ها باید تمامی پارامترها به وسیله وب و اینترنت پایش و کنترل گردد. بعلاوه از این طریق می توان شبکه ای از گلخانه ها را به وسیله وب، پایش کرد.

در مقایسه با دیگر گلخانه های معمولی، در گلخانه IOT حدود 50 درصد کمتر آب مصرف می گردد، اما از افزایش 30 تا 40 درصدی در بازدهی محصول برخوردار است. حتی می توان با رعایت کامل پارامترها، مصرف آب را کمتر و بازدهی را نیز افزایش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1916

به "کشت گلخانه ای مبتنی بر اینترنت اشیا توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت گلخانه ای مبتنی بر اینترنت اشیا توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید