10 دستیار وفادار انیمیشن های دیزنی که همواره فراموش می شوند

به گزارش مجله پیامک مسعود، وقتی صحبت از فیلم های دیزنی می گردد، تمام توجهات به قهرمانان، شروران و شاهزاده خانم ها جلب می گردد. اما چرا کسی به دستیاران وفادار این کاراکترهای اصلی توجهی نمی کند؟ در این مطلب 10 دستیار فراموش شده انیمیشن های دیزنی را نام بردیم که حضورشان در کنار کاراکترهای اصلی علاوه بر مجذوب کننده بودن، بسیار هم لازم است.

10 دستیار وفادار انیمیشن های دیزنی که همواره فراموش می شوند

تیمون و پومبا، جیمینی کریکت، اولاف و غول چراغ جادو این ها تنها تعدادی از دوست داشتنی ترین دستیاران دیزنی هستند. مطمئنا قهرمانان و اشرار معمولا آنقدر باهوش و قوی هستند که بتوانند امور را به تنهایی اداره نمایند اما همه به کسی احتیاج دارند تا در زمانی که در صحنه حضور ندارند جای خالیشان را پر نمایند و سکان را به دست بگیرند، درست است؟

در حالی که شخصیت هایی مانند موارد ذکر شده در بالا مطمئنا از محبوب ترین های دنیای دیزنی هستند، تعداد زیادی دستیار انیمیشنی دیگر نیز وجود دارند که شایسته توجه بیشتری هستند. به هر حال، آن ها به میزان همتایان قهرمان خود با آزمایش ها و گرفتاری های زیادی دست و پنجه نرم می نمایند. چرا آن ها نباید کمی بیشتر در کانون توجه قرار بگیرند؟

10. کری کی (Cri-Kee) در انیمیشن مولان (Mulan)

این جیرجیرک خیلی خوش شانس است! با توجه به این شهرتی که برای خود دست و پا نموده، می توان تصور کرد که او هم به میزان همتای قرمز و فلس دار خود یعنی موشو در انیمیشن مولان دیزنی دوست داشتنی خواهد بود. او ممکن است به جز چند صدای جیرجیر چیز دیگری نگوید، اما عملکرد غیر کلامی کری کی واقعا گواهی بر هنر انیمیشن دیزنی است، به ویژه در سکانس برخورد با خواستگار مولان.

9. ارشمیدس (Archimedes) در انیمیشن شمشیر در سنگ (The Sword in the Stone)

همه جادوگران احتیاج به یک دستیار دارند و جغد اغلب یک انتخاب محبوب و مناسب است. فقط از دانش آموزان طلسم در هاگوارتز بپرسید. اما ما شک داریم که هری پاتر بتواند به خوبی با ارشمیدس بدخلق و بد قلق کنار بیاید!

دوست پردار مرلین یکی از نادیده گرفته شده ترین شخصیت های دیزنی است، و یکی از آن ها که نباید ناشناخته بماند. شوخ طبعی خشک و نگرش سرسختانه او در بیشتر دستیاران دیده نمی گردد، اما او به عنوان یک مکمل مناسب برای جادوگر گاهی اوقات خیلی هم خوب عمل می نماید.

8. زیرو (Zero) در انیمیشن کابوس قبل از کریسمس (The Nightmare Before Christmas)

او نه تنها برترین دوست برای یک پادشاه کدو تنبل در شهر هالووین است، بلکه می تواند گروهی از گوزن های اسکلتی را در شب مه آلود کریسمس راهنمایی کند. شاید نگاهش توخالی باشد، اما قلبش مملو از محبت است. از نوک بینی درخشان کدوی هالووینی تا پوست طیفی کم رنگش، زیرو یکی از مجذوب کننده ترین شخصیت های این فهرست است و مطمئنا یکی از بی نظیرترین و به یاد ماندنی ترین حیوانات خانگی دیزنی است.

7. فینیک (Finnick) در انیمیشن زوتوپیا (Zootopia)

فینیک که اخیرا وارد دنیای دیزنی شده، ممکن است کوچک باشد، اما او به همان میزان قدرتمند است، به خصوص با صدای گرم و پرطنین تام فهرستر که از آن پیکره ریز و پرزدار بیرون می آید.

او ممکن است برای سوار شدن به ون رنگی زوتوپیا مجبور باشد از آسانسور استفاده کند، اما به علت میزان کوچکش، برای یاری به نیک در اجرایی کردن نقشه آب نبات چوبی عالی است. اگر انیمیشن زوتوپیا را دیده اید می دانید که نباید فریب فیل های کوچک تو دل برو را بخورید، چون در واقع درون آن فینیک وحشی قرار گرفته است.

6. زازو (Zazu) در انیمیشن شیرشاه (The Lion King)

به نظر می رسد مردم فراموش می نمایند که زازو تنها یکی دیگر از اعضای پراید لند نیست و در واقع پیشکار پادشاه است. در اصل، زازو دستیار شخصی موفاسا است. به همین علت، این نوک شاخ (گونه ای پرنده) شکوهمند و پرشور به دستیار سلطنتی پادشاه تبدیل می گردد. او بعضی از وظایف کوچکی که برایش تنظیم شده را انجام می دهد، مانند بر هم زدن نقشه ها، یاری در مدیریت امور رییس خود و رساندن گزارش روزانه.

5. ورتیگو، هوگو و لاورن (Victor, Hugo, And Laverne) در انیمیشن گوژپشت نوتردام (Hunchback of Notre Dame)

در حالی که محبوبیت این سه شخصیت هنوز مورد بحث هواداران دیزنی است، با ساخت گوژپشت نوتردام 2 (2 Hunchback of Notre Dame)، این آب پران های جان گرفته کمی بیشتر شناخته شدند.

این سه مجسمه سخنگو حتی در نسخه فیلم گوژپشت، که یک اثر درام و جدی بود هم حضور داشتند اما حتی این فیلم هم نتوانست برای محبوبیت آن ها کاری از پیش ببرد.

4. سر هیس (Sir Hiss) در انیمیشن رابین هود (Robin Hood)

پرنس جان بدون شک خنده دارترین شرور دیزنی است که تا کنون در یک انیمیشن پیدا شده. اما وقتی با خدمتکار مار خود، سر هیس، جفت می گردد، یکه به دو کردن بین این دو یکی از برترین الم شنگه های کمدی در کل دیزنی است.

دیالوگ بین این دو مانند مشاجره و بحث بین یک زن و شوهر به نظر می رسد و بینندگان را بسیار می خنداند. قطعا بر این واقعیت هم سرپوش می گذارد که او مستقیما از کاراکتر کا (Kaa) در انیمیشن کتاب جنگل (Jungle Book) الهام گرفته شده است.

3. سگ اسلینکی (فنری) (Slinky Dog) در انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story)

اسلینکی در واقع یکی از اولین کاراکترهای پیکسار بود که در نقش دستیار ظاهر شد. در داستان اسباب بازی اصلی، به نظر می رسد که اسلینکی بزرگترین دستیار و دوست وفادار وودی است، به ویژه قبل از اینکه بولسای در دنباله آن معرفی گردد.

اسلینکی به تنظیم جلسه کارکنان یاری می نماید، سعی می نماید اسباب بازی ها را بعد از افتادن وزوز از پنجره کنار هم قرار دهد و به امید نجات وودی و باز هم از ترافیک، جان و سیم فنری خود را به خطر می اندازد. چه چیز دیگری می توان از یک دستیار توقع داشت؟

2. مورف (Morph) در انیمیشن سیاره گنج (Treasure Planet)

سیاره گنج ممکن است یکی از فراموش شده ترین فیلم های دیزنی در بین مجموعه های آن باشد، اما هر بچه ای که این فیلم را دیدن نموده است، مورف جیغ جیغو و ژلاتینی را به خاطر می آورد. مورف کاملا، بی وقفه، بدون هیچ چشم داشتی شایسته ستایش است. حتی اگر او همراه یک سارق دریایی بی رحم هم باشد، با نگاه کردن به چشم های گرد و معصومش که آدم را یاد توله سگ های دوست داشتنی می اندازد، کارتان تمام است. او ممکن است تنها نکته با نمک فیلم باشد، اما این دقیقا همان چیزی است که او را به یاد ماندنی می نماید.

1. کریپیر (The Creeper) در انیمیشن دیگ سیاه (The Black Cauldron)

کریپر، کوتوله قوزدار، دستیار پادشاه شاخدار دیزنی در انیمیشن دیگ سیاه است که به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفته است، همانطور که از هر نکرومانسر خوب دیگری انتظار می رود. علی رغم سواستفاده ای که می نماید وفادار است و درست به میزان احمق بودنش سرگرم نماینده است. حتما چیز شگفت انگیزی در خصوص او وجود دارد که باعث می گردد هواداران سختگیر دیزنی دوست داشته باشند که شمایل و عروسک های او را در دوران هالووین خرید و فروش نمایند.

منبع: screen rant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1734

به "10 دستیار وفادار انیمیشن های دیزنی که همواره فراموش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دستیار وفادار انیمیشن های دیزنی که همواره فراموش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید