تور استانبول ارزان: 6 مورد از برترین رستوران های گیاهی استانبول

به گزارش مجله پیامک مسعود، برترین رستوران های گیاهی استانبول

ترکیه و شهرهای مشهورش مثل استانبول بیش از هرچیز به خاطر آشپزی و غذاهای خوشمزه اش معروفیت دارند و تجربه غذاهای اصیل ترکی بخشی مجذوب نماینده و هیجان انگیز از تجربه سفر به ترکیه خواهند بود. اگر تنها کمی با غذاهای ترکی آشنایی داشته باشید می دانید که انواع کباب و غذاهای گوشتی بخشی مهمی از آشپزی این کشور را تشکیل می دهند. با این حال، افرادی که گیاهخوار هستند و کسانی که به علت اعتقاد شخصی یا ملاحظات پزشکی از خوردن گوشت امتناع می نمایند هم حق دارند از سفر به استانبول نهایت لذت را ببرند. بنابراین در این مطلب قصد داریم برترین رستوران های گیاهی استانبول را به شما معرفی کنیم که طیف وسیع و خوشمزه ای از غذاهای ترکی که گیاهی هستند را به مشتریان ارائه می نماید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور استانبول ارزان: 6 مورد از برترین رستوران های گیاهی استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

1- رستوران زنجبیل | Zencefil

یکی از برترین رستوران های گیاهی استانبول که در طول سال ها فعالیت، محبوبیت زیادی در شهر پیدا کرد رستوران زنجبیل است. البته در منوی این رستوران انواع غذاهایی که با گوشت مرغ و ماهی تهیه می گردد هم وجود دارد. اما معروفیت اصلی این رستوران به خاطر غذاهای گیاهی اش است که با تازه ترین و با کیفیت ترین مواد اولیه تهیه می گردد. رستوران زنجبیل در سه وعده صبحانه، ناهار و شام به سرویس دهی به مشتریان می پردازد و انواع غذاهای خوشمزه ترکی و بین المللی را عرضه می نماید. یکی از مزیت های این رستوران این است که کلیه غذاهایش با ترجمه انگلیسی ارائه شده و گردشگر ها از این نظر با مسئله ای روبرو نخواهند شد. یکی از مشکلاتی که در بعضی رستوران های محلی استانبول وجود دارد همین موضوع ترکی بودن منوی غذاهاست، اما در رستوران گیاهی زنجبیل می توانید با خیال راحت هر آن چه که دوست دارید را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

  • آدرس: ehit Muhtar Mahallesi, Kurabiye Sk. 8-10, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

2- رستوران بی نوی | BiNevi

یکی از ویژگی های منحصر به فرد رستوران بی نوی این است کلیه غذاها بدون استفاده از فرآورده های لبنی و حیوانی تهیه شده است. بنابراین آن دسته از گیاهخواران که از علاوه بر گوشت، از فرآوردهای لبنی و حیوانی هم استفاده نمی نمایند می توانند برای غذا خوردن به این رستوران بروند. بر خلاف رستوران زنجبیل که گوشت مرغ و ماهی را هم در بعضی غذاهایش استفاده نموده بود، منوی این رستوران کاملا گیاهی و عاری از هر گونه گوشت و فرآورده های لبنی است. غذاهای خوشمزه گیاهی، انواع برگر گیاهی، غلات، حبوبات و نوشیدنی های خوشمزه سالم و سلامت و گیاهی این حس را به شما می دهد که انگار در بهشت گیاهخواران به سر می برید. این رستوران بعلاوه غذاهای بدون گلوتن و رژیمی و کم چرب را هم برای افرادی که از رژیم های خاص غذایی پیروی می نمایند ارائه می نماید.

  • آدرس: Etiler Mahallesi, Bahtiyar Sk. 10-1, 34337 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

3- رستوران کامیونیتی کیچن | Community Kitchen

یکی از معروف ترین رستوران های گیاهی استانبول که در بین گردشگر ها و گردشگران خارجی و همین طور مردم محلی محبوبیت زیادی پیدا نموده رستوران کامیونیتی کیچن است. اگر گیاهخوار هستید و با این حال دلتان هوس کباب های ترکی نموده به این رستوران بیایید! یکی از دلایل معروفیت این رستوران همین است که در عین حال که منوی کاملا گیاهی دارد اما هنوز حال و هوای آشپزی ترکی را حفظ نموده و انواع کباب های ترکی، اسکندر کباب مشهور در نسخه گیاهی اش تهیه می گردد و با مخلفات و دورچین های خوشمزه سرو می گردد.

  • آدرس: Şahkulu Mahallesi, Kumbaracı Ykş. 35A, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

4- رستوران تاواناراسی | Tavanarasi

اگر در پی رستورانی گیاهی با حال و هوایی صمیمی و محبت آمیز می گشت رستوران تاواناراسی انتخابی ایده آل است. این رستوران در طبقه بالای یک ساختمان قرار گرفته و به همین علت هم پیدا کردنش برای گردشگر ها ممکن است کمی سخت باشد. با این حال، اجازه ندهید این موضوع باعث گردد تا از یکی از برترین رستوران های گیاهی استانبول غافل بشوید. چون مطمئنا تجربه غذا خوردن در این رستوران را در هیچ کجای دیگر تجربه نخواهید کرد. سرویس دهی خوب،فضای صمیمی و محبت آمیز، میز و جایگاه های چوبی و مهم تر از همه قیمت های ارزان و مناسب باعث شده تا بسیاری از افراد محلی و همین طور گردشگر ها این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب نمایند. این رستوران آخر شب ها بسیار شلوغ می گردد، بنابراین اگر قصد دارید در این ساعات به رستوران بروید حتما از قبل هماهنگی و رزرو انجام بدهید.

  • آدرس: Asmalımescit Mah, Asmalı Mescit Cd. No:10 D:kat 6, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

5- رستوران پارسیفال | Parsifal

رستوران پارسیفال رستورانی کاملا گیاهی است که در نزدیکی میدان تقسیم قرار گرفته است و همین موضوع باعث اقبال بیشتر گردشگران و مسافران به این رستوران شده است. غذاهای خوشمزه، انواع نوشیدنی های دلچسب و گوارا و قیمت بسیار مناسب غذاها باعث شده تا این رستوران به عنوان یکی از برترین رستوران های گیاهی استانبول معروفیت پیدا کند. رستوران پارسیفال فضایی کوچک و صمیمی دارد و در دو وعده ناهار و شام به سرویس دهی به مشتریان می پردازد. اگر برای خرید در حوالی میدان تقسیم و خیابان استقلال هستید و دلتان هوس یک وعده غذای خوشمزه گیاهی را نموده به رستوران پارسیفال بروید و از منوی متنوعش لذت ببرید.

  • آدرس: Şehit Muhtar Mahallesi, Kurabiye Sk. No:9, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

6- رستوران کریک تاباک | Kirik Tabak

در ادامه معرفی برترین رستوران های گیاهی استانبول جا دارد به رستوران کریک تاباک هم اشاره ای داشته باشیم. این رستوران کوچک به وسیله گروهی از زنان ترک اداره می گردد که به ارائه غذاهای خانگی ترکی می پردازند. این غذاها به علت خانگی بودنشان بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و طعم اصیل غذاهای ترکی را به شما ارائه می نمایند. اگرچه غذاهای گوشتی هم در منوی این رستوران وجود دارد، اما تمرکز و موضوع غذاها بر غذاهای گیاهی و گیاهخواری است. انواع سالادهای خوشمزه و تازه، باقلوا و راحت الحلقوم، انواع غذاهای گیاهی و سس های خوشمزه و دسرهای گیاهی و ترکی به مشتریان ارائه می گردد.

انواع غذاهای گیاهی در استانبول

  • کمپیر | Kumpir

یکی از معروف ترین غذاهای ترکی در واقع غذایی کاملا گیاهی است. کمپیر که به سیب زمینی کبابی و تنوری هم معروفیت دارد در واقع نوعی سیب زمینی شکم پر است که داخلش با مواد مختلفی پر می گردد و بعد داخل فر کباب می گردد. سیب زمینی با پوست داخل فر قرار داده می گردد و بعد از کباب شدن، پوسته کاملا برشته و ترد و خوشمزه می گردد، در حالی که داخلش هنوز نرم و پنیری و کرمی می ماند.

  • سوپ یا چوربا | Corba

سوپ در زبان ترکی چوربا نامیده می گردد و یکی از محبوب ترین غذاهای ترکی به شمار می رود. در ترکیه سوپ های مختلفی وجود دارد که بسیاری از انواع آن، مثل سوپ عدس، کاملا گیاهی هستند. مردم استانبول در مواقع مختلف، به عنوان میان وعده یا یک شام سبک سوپ را با نان های سنتی و خوشمزه می خورند و این سوپ های داغ و خوشمزه به ویژه در فصول سرد سال بسیار می چسبد.

  • پیده | Pide

یکی از محبوب ترین غذاهای ترکی که در هر رستوران و کافه ای پیدا می گردد پیده است. پیده که به آن پیتزای ترکی هم می گویند در واقع از یک خمیر تشکیل شده که روی آن با مواد مختلف و همین طور پنیر پوشیده می گردد. روی پیده را می توان با مواد مختلفی پوشاند که البته انواع کاملا گیاهی اش هم موجود است.

  • باقلوا | Baklava

از جمله معروف ترین شیرینی ها و دسرهای ترکی که معروفیتی جهانی دارد باقلواست که گیاهخواران هم می توانند آن را مصرف نمایند. باقلوا از خمیری نازک به نام فیلو تهیه می گردد که پس از پخت بسیار ترد و شنماینده می گردد. داخل باقلواها هم با موادی مثل پودر پسته، پودر گردو و شهد یا عسل پر می گردد. برای این که سفرتان به استانبول تکمیل بگردد حتما باید تجربه خوردن باقلوای تازه ترکی در کنار یک فنجان قهوه ترک را در رستوران های استانبول داشته باشید.

منبع: turkishtravelblog.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1829

به "تور استانبول ارزان: 6 مورد از برترین رستوران های گیاهی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: 6 مورد از برترین رستوران های گیاهی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید