اظهارات ظریف درباره پولشویی فرار رو به جلو بود

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در نطق میان دستور امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: هر کجا منویات ولایت را عملیاتی کردیم، نصرت الهی هویدا شد اما اعتماد به نهادهای بین المللی و غربی راه به جایی نمی برد و نباید دل به ساحت کفر و نظام سلطه ببندیم.

اظهارات ظریف درباره پولشویی فرار رو به جلو بود

وی ادامه داد: در عجب هستم که چرا با وجود حادثه تروریستی اهواز، بعضی همچنان اصرار به پیوستن به معاهده ننگین CFT دارند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس توضیح داد: آقای ظریف اصلا حق با شماست و ما دچار پولشویی گسترده هستیم، اما چرا کانتینرهای بزرگ جهانی مواد مخدر و تجارت اعضای بدن و زنان و بچه ها به جای ایران، در بانک های سوئیس سرمایه گذاری می گردد؟ چرا کسی با سوئیس به عنوان مرکز پولشویی جهان کاری ندارد؟

ابطحی ادامه داد: حتی اگر فرضا ما دچار پولشویی هستیم، چرا باید دیگران این مشکل را برای ما رفع نمایند و مگر ما عاجزیم؟ در حالی که خودمان قانون پولشویی مصوب سال 86 داریم و باید همان را اجرایی کنیم اما گویا در تفکر افرادی چون ظریف، ایرانی ها عاجز هستند و توان اداره کشور را ندارند و مثل دوران قاجار و پهلوی، خارجی ها باید کشور را اداره نمایند.

وی گفت: از سوی دیگر مشاور ارشد کدام وزیر است که با سوءاستفاده از سربرگ اداره مبارزه با پولشویی درخواست اقامت در کانادا را می نماید؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور، رئیس شورای عالی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا است و باید با این مسائل مبارزه کند، ادامه داد: از سوی دیگر یکی از وظایف وزارت اقتصاد و اطلاعات مبارزه با پولشویی است و این اظهارنظر ظریف صرفا سیاست فرار رو به جلو است.

وی توضیح داد: از سوی دیگر چرا فریاد مظلومان یمن، نیجریه و میانمار را نمیشنوید و وزارت امور خارجه تحرکی درباره این جنایت ها انجام نمی دهد؟

ابطحی با بیان اینکه تا چه زمانی باید سیاست وادادگی در مقابل غرب را ادامه دهیم، اظهارداشت: وزیر گستاخ انگلستان، آزادانه به ایران آمد و توهین هایی کرد و به راحتی هم برگشت و هیچ برخوردی با وی صورت نگرفت.

وی متذکر شد: آقای ظریف آیا بر این باور هستید که آمریکا از برجام به دلیل آنکه به نفع ایران بود خارج شد!؟ در حالی که آمریکا به این دلیل از برجام خارج شد که مطمئن بود چه در برجام بماند و چه نماند، ایران در برجام می ماند و شما حتی جرأت اعمال ماده 37 قرارداد برجام را هم ندارید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر بحث فرهنگیان و رتبه بندی معلمان باید جدی گرفته گردد و علی رغم آنکه معلمان زیادند اما زیادی نیستند و باید به مسائل آنها توجه گردد.

وی با خطاب قرار دادن رئیس مجلس، تاکید نمود: آقای لاریجانی چرا تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی اجرایی نمی گردد و بهتر است شفافیت را از خود مجلس شروع کنیم؛ چرا که انتصاب های زیادی در مجلس صورت می گیرد و هزینه های کلانی می گردد که ضروری است این تحقیق و تفحص عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 435

به "اظهارات ظریف درباره پولشویی فرار رو به جلو بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ظریف درباره پولشویی فرار رو به جلو بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید