اعطای گواهینامه شهر گردش برای شهرهای گردشگری

به گزارش مجله پیامک مسعود، شهرهای گردشگری کشور در صورت داشتن شرایط لازم گواهینامه شهر گردش دریافت می کنند و سرعین با دارا بودن شرایط لازم به عنوان نخستین شهر کشور معرفی گشت.

اعطای گواهینامه شهر گردش برای شهرهای گردشگری

به گفته علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی، گواهینامه شهر گردش در صورت داشتن شرایط لازم از طریق این سازمان به شهرهای جهانگردی در کشور اعطا می شود.

شرایط لازم برای دریافت این گواهینامه به شهرداران کشور اعلام شده که در صورت دستیابی شهرهای جهانگردی به آن ها این گواهینامه اعطا می شود.

علی اصغر مونسان بیان نمود:

مجموعه ویژگی هایی از قبیل 24 ساعته بودن و اقتصاد شب، مسایل فرهنگی، امور شهری و عمرانی از جمله ویژگی های شهر جهانگردی است که به عنوان طرح جدیدی در حوزه جهانگردی معرفی شده و شهرداران شهرها از آن استقبال کرده اند.

در استان اردبیل شهر سرعین به عنوان اولین شهر جهانگردی که تمامی ویژگی های لازم را داشته و در نمایشگاه بزرگ شهر جهانگرد کشور معرفی خواهد شد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گفت:

در کشور یک هزار و 700 طرح جهانگردی در حال اجرا است و تا انتها دولت دوازدهم یک هزار و 250 طرح که عمدتا با سرمایه گذاری بخش خصوصی است تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

ایشان در ادامه سخنان خود اضافه نمود:

دولت در حوزه جهانگردی با پرداخت تسهیلات کم بهره، تخفیف مالیاتی و معافیت کامل جهت تغییر کاربری حمایت های خوبی از مجموعه سرمایه گذاری انجام می دهد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1852

به "اعطای گواهینامه شهر گردش برای شهرهای گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای گواهینامه شهر گردش برای شهرهای گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید