امکان تهیه هر قطعه از بیش از دو تأمین کننده، راه حل هوآوی برای شرایط خاص

به گزارش مجله پیامک مسعود، شرکت های بزرگ پیش از وقوع مسائل احتمالی، به فکر راهکارها هستند. به گفته مدیران هوآوی، این شرکت نیز پیش از تحریم های آمریکا، راهکار های مختلفی را برای جلوگیری از وقوع مشکل در زنجیره فراوری محصولات خود در نظر گرفته بود.

امکان تهیه هر قطعه از بیش از دو تأمین کننده، راه حل هوآوی برای شرایط خاص

هوآوی برای تأمین قطعات و تکنولوژی مورد احتیاج محصولات خود، با برترین شرکت های فعال در این زمینه همکاری دارد. به نظر می رسد که این شرکت تحریم های تجاری آمریکا را در گذشته پیش بینی نموده و برای مقابله با آن راه چاره هایی را در نظر داشته است. راهکارهایی که در نهایت منجر به فشار شرکت های آمریکایی به دولت خود و عقب نشینی آنان شد.

به تازگی یکی از مدیران ارشد هوآوی در مصاحبه ای با یکی از رسانه های رسمی کشور چین اعلام نموده که این شرکت به منظور جلوگیری از اختلال در روند فراوری و عرضه محصولات، برای تهیه هر قطعه حداقل با دو تأمین نماینده در ارتباط بوده است.

اخیراً نایب رئیس شرکت هوآوی، ویکتور ژانگ در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی چین، درباره سیاست های تامین قطعات محصولات هوآوی خاطرنشان کرد:

شرکت هایی که سوی جهانی شدن می روند، قطعات مورد احتیاج خود را صد درصد فراوری نمی نمایند. به همین خاطر شرکت هوآوی حدود 10 سال پیش استراتژی تجاری را با نام مدیریت پایدار کسب و کار ایجاد کرد، که در این استراتژی شرکت هر یک از قطعات مورد احتیاجش را از دو تأمین نماینده دریافت می نماید.

در تاریخ 7 نوامبر 2018، دوازدهمین مجمع تأمین نمایندگان اصلی هوآوی با حضور 700 شرکت نماینده از 150 تامین نماینده جهانی و مدیران ارشد هوآوی در چین برگزار گردید. در این مجمع 92 تأمین نماینده لوح تقدیر دریافت کردند که این تأمین نمایندگان شامل 33 کمپانی آمریکایی، 22 کمپانی چینی، 11 کمپانی ژاپنی، 10 کمپانی تایوانی و مجموعاً 16 کمپانی از کشورهای هنگ کنگ، آلمان و کره جنوبی بودند.

تأمین نمایندگان خارجی شناخته شده هوآوی در آمریکا شرکت های اینتل، کوالکام و مایکروسافت هستند و در بین شرکت های ژاپنی، هوآوی با سونی و فوجیتسو همکاری می نماید. همچنین هوآوی برای تأمین قطعات مورد احتیاج محصولات خود، با شرکت های تایوانی TSMC و مدیاتک نیز تعامل زیادی دارد. در بخش شرکت های داخلی نیز هوآوی برای تأمین قطعات با BOE، Tianma، Lixun Precision و چند شرکت چینی دیگر در ارتباط است.

براساس گزارشی معتبر، در سال 2018 هوآوی برای تأمین قطعات مورد احتیاج خود مبلغ 70 میلیارد دلار هزینه نموده که نزدیک به 11 میلیارد دلار از آن صرف خرید قطعات از شرکت های آمریکایی اینتل، کوالکام و مایکرون شده است. تحریم های اخیر آمریکا علیه شرکت های چینی، باعث شد که روابط تجاری هوآوی برای تأمین قطعات با شرکت های آمریکایی دچار مشکل گردد و برای تأمین قطعات از شرکت های پشتیبان استفاده کند. البته تحریم های ایالات متحده مانند تیغ دولبه ای عمل کرد و شرکت های آمریکایی ضرر کردند، چرا که مشتری بزرگی مانند هوآوی را از دست دادند. البته هم اکنون با توافق دولت آمریکا و چین، روند تحریم ها تعلیق شده است و شرکت های آمریکایی با اخذ مجوز به تجارت با هوآوی ادامه می دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 163

به "امکان تهیه هر قطعه از بیش از دو تأمین کننده، راه حل هوآوی برای شرایط خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تهیه هر قطعه از بیش از دو تأمین کننده، راه حل هوآوی برای شرایط خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید