بازی پلیس خوب - پلیس بد خواهر و برادر ، کره شمالی فعلا به کره جنوبی حمله نمی کند

به گزارش مجله پیامک مسعود، کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در ملاقات با فرماندهان ارشد ارتش تصمیم گرفت برنامه اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی را در شرایط شکننده فعلی به حال تعلیق درآورد.

بازی پلیس خوب - پلیس بد خواهر و برادر ، کره شمالی فعلا به کره جنوبی حمله نمی کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، این تصمیم با توجه به شرایط موجود در منطقه و اوج دریافت تنش میان دو کره گرفته شده است. کره شمالی هفته گذشته به دستور کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ-اون دفتر روابط مشترک با کره جنوبی را در منطقه مرزی منفجر کرد و به این ترتیب پیامی تهدیدآمیز به سئول فرستاد. این دفتر دو سال پیش در شهر مرزی کائسونگ افتتاح شده و البته در چند ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا متروک و خالی بود.

خواهر رهبر کره شمالی هفته گذشته پس از منفجر کردن دفتر روابط مشترک دو کره به ارتش دستور داده بود آماده اقدام بعدی علیه کره جنوبی باشد. تنش در روابط این دو همسایه از وقتی اوج گرفت که شبنامه های تبلیغی علیه مقام های ارشد پیونگ یانگ از سوی کره جنوبی وارد مرزهای شمالی شد. کیم یو-جونگ ابتدا به سئول هشدار جلوی ارسال این شبنامه ها را بگیرد یا منتظر پیامدهای سخت و سنگین آن در آینده نزدیک باشد.

گفته می گردد مقام های پیونگ یانگ در اقدامی تلافی جویانه بلندگوهای قدرتمند خود را در مرز با همسایه جنوبی روشن نموده و از آن شعارهای تبلیغاتی پخش می نمایند. در چند روز گذشته تصاویری هم از آماده سازی شبنامه ها و مواد تبلیغی علیه کره جنوبی منتشر شد که نشان می داد پیونگ یانگ می خواهد این شبنامه ها را وارد مرزهای جنوبی کند. رسانه های رسمی کره شمالی تعداد شبنامه ها را حدود 500 هزار بسته اعلام نموده بودند.

کارشناسان معتقدند سیاست کیم جونگ-اون و خواهرش کیم یو-جونگ در قبال کره جنوبی پلیس خوب-پلیس بد است. به این ترتیب، برادر عظیم تر جلوی اقدام های شدید خواهر قدرتمند خود را علیه رهبران سئول می گیرد و در این میان، دریافت امتیاز از کره جنوبی آسان تر خواهد بود. رهبران کره شمالی نشان داده اند در دفاع از خود و آرمان های حزب حاکم مرز نمی شناسند و حتی حاضرند با عظیم ترین قدرت نظامی جهان یعنی آمریکا هم سرشاخ شوند.

از آنجا که رسانه رسمی کره شمالی از تعلیق اقدام نظامی خبر داده نه لغو، به نظر می رسد گزینه حمله به همسایه جنوبی همچنان در پیونگ یانگ روی میز است و خواهر کیم جونگ-اون هم برای نشان دادن قدرت روزافزون خود بی میل نیست آن را یک روز به انتها برساند. هر چند رهبر کره شمالی فعلا در مقام پلیس خوب در قامت مدافع منافع سئول ظاهر شده و البته شاید یک روز کاسه صبر او هم لبریز گردد.

در شرایطی که روابط میان دو کره در دو سال اخیر بهتر شده بود و به نظر می رسد سئول و پیونگ یانگ پس از یک دوره طولانی تنش و درگیری وارد ماه عسل روابط سیاسی شده اند، ناکام ماندن گفتگوهای کیم جونگ-اون با دانلد ترامپ و ناتوانی کره جنوبی در ایفای نقش میانجی باعث شد روابط به حال گذشته بازگردد و تیره و تار گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 956

به "بازی پلیس خوب - پلیس بد خواهر و برادر ، کره شمالی فعلا به کره جنوبی حمله نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی پلیس خوب - پلیس بد خواهر و برادر ، کره شمالی فعلا به کره جنوبی حمله نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید