بسیاری از پژوهشگاه های کشور به سمت تربیت دانشجو روی آورده اند

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: خیلی از پژوهشگاه ها در کشور به سمت مراکز آموزشی سوق داده شده اند و به جای آنکه کار پژوهشی انجام دهند به تربیت دانشجو روی آورده اند.

بسیاری از پژوهشگاه های کشور به سمت تربیت دانشجو روی آورده اند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکتری در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از رادیو مصاحبه، محمود فتوحی با بیان اینکه دانشگاه های دولتی و در واقع دانشگاه های وابسته به وزارت علوم تقریبا 55 درصد دانشجویان کل کشور را تشکیل می دهند، گفت: از میان این تعداد دانشجو، تقریبا 45 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

وی به کوشش وزارت علوم برای ساماندهی شرایط دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: رشد نسبتا بی رویه در تعداد مراکز آموزش عالی در سال های گذشته صورت گرفت و به همین جهت وزارت علوم آغاز به ساماندهی این مراکز نموده است هر چند کار نسبتا سختی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مورد پژوهشگاه ها بیان کرد: اینکه پژوهشگاه ها می توانند مفید باشند و اینکه هر کدام برای حل مسئله خاصی تاسیس شده اند تردیدی نیست و بیشتر آنها از امکانات خوبی بهره مند هستند. البته خیلی از پژوهشگاه ها در کشور به سمت مراکز آموزشی سوق داده شده اند و به جای آنکه کار پژوهشی انجام دهند و در حل مسائل کشور نقش ایفا نمایند، به تربیت دانشجو روی آورده اند.

فتوحی ادامه داد: برای یک پژوهشگاه، افرادی که باید در آن کار نمایند و نقش کلیدی داشته باشند، پژوهشگرها هستند که این پژوهشگران می توانند در قالب پسادکتری یا در قالب دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پژوهشگاه ها همکاری نمایند. در حقیقت پژوهشگاه ها احتیاج به دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت کار کردن دارند اما خود پژوهشگاه نباید دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری بگیرد.

وی اظهار کرد: پژوهشگاه باید با دانشگاه ها تفاهم نامه داشته باشد تا دانشجویان دروس خود را در دانشگاه ها بگذرانند. همچنین دانشجویان می توانند یک استاد راهنما در دانشگاه و یک استاد راهنمای همکار در پژوهشگاه داشته باشند و دانشجویان با استفاده از امکانات پژوهشگاه، کار پژوهشی خود را انجام دهند.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 964

به "بسیاری از پژوهشگاه های کشور به سمت تربیت دانشجو روی آورده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از پژوهشگاه های کشور به سمت تربیت دانشجو روی آورده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید