برترین انیمیشن های استاپ موشن

به گزارش مجله پیامک مسعود، فیلم های استاپ موشن برای دهه ها است بیننده ها را با منظره ها و شخصیت هایی که به سختی ساخته شده اند، مخاطبان را تحت تأثیر قرار می دهند. با اینکه این سبک هنر به همان مقدار صنعت سینما قدمت دارد، اما با ورود سبک انیمیشن سازی کلاسیک دو بعدی و بعدا سه بعدی، انیمیشن های استاپ موشن بسیار کمیاب شدند. با این وجود، انیمیشن های بسیار درخشان و برجسته ای به این سبک ساخته می شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین انیمیشن های استاپ موشن بپردازیم.

برترین انیمیشن های استاپ موشن

14. انیمیشن عروس مرده

Corpse Bride

انیمیشن عروس مرده (Corpse Bride) اولین انیمیشن استاپ موشنی محسوب می گردد که به وسیله تیم برتون کارگردانی شده است. در سال 2005 میلادی، تیم برتون به همراه مایک جانسون این داستان را به سبک استاپ موشن برای مخاطبان به ارمغان آوردند و در آن، جانی دپ و همسر سابقش هلنا بونهام کارتر نقش های اصلی را صداپیشگی می کردند. این انیمیشن در نهایت توانست در همان سال نامزد دریافت جایزه برترین انیمیشن اسکار گردد.

13. انیمیشن بره ناقلا

Shaun the Sheep Movie

انیمیشن بره ناقلا (Shaun the Sheep Movie) از جمله انیمیشن های برجسته و درخشان به شمار می رود که نسبت به دیگر انیمیشن ها تفاوت دارد و همین نیز آن را در بین مخاطبان به محبوبیت رسانده است. در این انیمیشن، شاون به همراه دیگر گوسفندان گله به شهر می روند تا بتوانند کشاورز فراموش کار خودشان را پیدا نمایند. این انیمیشن با داستان شیرین خودش، ادای احترامی به دوران آثار صامت دهه 20 و 30 میلادی است.

12. انیمیشن فرار مرغی

Chicken Run

یکی از محصولات خلاقانه استودیو Aardman Animations، انیمیشن فرار مرغی (Chicken Run) است که در سال 2000 میلادی به روی پرده سینماها آمد. در این انیمیشن کمدی، راکی خروس با صداپیشگی مل گیبسون و جینجر با صداپیشگی جولیا سوالها پس از اینکه متوجه می شوند کشاورزان آن ها یعنی آقا و خانم تویدی نقشه هایی برای آن ها دارند، تصمیم می گیرند تا از مزرعه خارج شوند.

11. انیمیشن انومالیسا

Anomalisa

انیمیشن انومالیسا (Anomalisa) به کارگردانی چارلی کافمن است و این کارگردانی نیز توانسته سبک منحصربه فرد خودش را در این فیلم اعمال کند. او وظیفه کارگردانی این فیلم محصول سال 2015 میلادی را با دوک جانسون تقسیم نموده است و با اینکه اولین فیلم سینمایی کافمن محسوب می شد، به پیروزیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. این اثر توانست نامزد دریافت جایزه اسکار برترین انیمیشن سال گردد و اولین انیمیشن با رده سنی R است که توانسته در این بخش نامزد گردد.

10. انیمیشن کوبو و دو تار

Kubo and the Two Strings

انیمیشن کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings) یکی دیگر از فیلم های تحسین شده از استودیو انیمیشن سازی Laika به شمار می رود. این فیلم فانتزی داستان ماجراجویی های یک پسر جوان به نام کوبو را دنبال می نماید که به طور اتفاقی یک روح را برای انتقام فرا می خواند. سبک منحصربه فرد انیمیشن این استودیو در کنار صداپیشه های برجسته ای همانند شارلیز ترون و متیو مک کانهی، مجذوب کنندهیت این اثر را دو چندان نموده است.

9. انیمیشن جیمز و هلوی غول پیکر

James and the Giant Peach

انیمیشن جیمز و هلوی غول پیکر (James and the Giant Peach) دومین فیلم هنری سلیک به شمار می رود و اقتباسی از کتاب بچه هایی به همین نام نوشته روآلد داهل بوده است. قبل از اینکه هنری سلیک و دیزنی به سراغ فراوری این انیمیشن بروند، استودیوهای مختلفی سعی در بدست آوردن حق اقتباس این کتاب بودند. با این حال، داستان عجیب و غریب این اثر، ساخت انیمیشن اقتباسی بر اساس آن را بسیار سخت نموده بود ولی هنری سلیک در نهایت پیروز شد تا به خوبی آن را برای مخاطبان به تصویر بکشد.

8. انیمیشن مری و مکس

Mary and Max

انیمیشن مری و مکس (Mary and Max) محصول سال 2009 میلادی اولین انیمیشن سینمایی از کارگردان استرالیایی آدام الیوت محسوب می گردد، کسانی که قبلا فیلم کوتاه و برنده جایزه اسکار Harvie Krumpet را ساخته است. این انیمیشن داستان مجذوب کننده و عجیب دو رفیق نویسنده را روایت می نماید یکی از آن ها دختری هشت ساله و خجالتی اهل ملبورن و دیگری یک نیویورکی میانسال مبتلا به سندرم آسپرگر را روایت می نماید.

7. انیمیشن جزیره سگ ها

Isle of Dogs

انیمیشن جزیره سگ ها (Isle of Dogs) یکی از آثار وس اندرسون به شمار می رود که در سال 2018 میلادی به روی پرده سینماها آمد. این انیمیشن داستان جهانی بی رحم را بازگو می نماید که در آن، دیگر توجهی به سگ ها نمی گردد و شهرداری ظالم دستور می دهد تا تمام سگ ها به جزیره زباله بروند. در این میان، آتاری 12 ساله تصمیم می گیرد تا به این جزیره برود تا سگ ش را پیدا کند. از جمله صداپیشه های حاضر در این انیمیشن می توان به ادوارد نورتن، بیل موری و برایان کرانستون اشاره نمود.

6. انیمیشن کورالاین

Coraline

انیمیشن کورالاین (Coraline) بر اساس کتابی نوشته نیل گیمن است و به خوبی به وسیله هنری سلیک به روی پرده سینماها اقتباس شده است. هنری سلیک بار دیگر با استودیو Laika همکاری نموده تا این انیمیشن استاپ موشن و درخشان را خلق کند، انیمیشنی که بیننده های جوان و بزرگسال را شیفته خودش کرد. این انیمیشن داستان فردی به نام کورالاین را دنبال می نماید که در پورتالی به جهانی دیگر می رود و در آنجا خانواده دیگر خودش را دیدار می نماید.

5. انیمیشن زندگی من به عنوان یک کدو

My Life as a Courgette

انیمیشن زندگی من به عنوان یک کدو (My Life as a Courgette) اثری نامزد جایزه اسکار و ساخته کلاود باراس به شمار می رود که اولین تجربه وی در زمینه کارگردانی بوده است. این انیمیشن داستان روحی و سنگین پسری 9 ساله به نام ایکاره را روایت می نماید که ترجیح می دهد از او با نام Courgette یا کدو سبز یاد نمایند. او پس از مرگ مادرش به یتیم خانه فرستاده می گردد و حالا باید اعتماد کردن و عشق ورزیدن را یاد بگیرد.

4. انیمیشن والاس و گرومیت: نفرین موجود خرگوش نما

Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit

انیمیشن والاس و گرومیت: نفرین موجود خرگوش نما (Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit) بر اساس مجموعه استاپ موشن بریتانیایی ساخته نیک پارک است و در آن، شخصیت های گرومیت و والاس از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این انیمیشن، اولین اثر سینمایی حول محور این شخصیت ها به شمار می روند و داستان کوشش آن ها برای حل مشکل خرگوش شهر را نشان می دهد.

3. انیمیشن آقای فاکس شگفت انگیز

Fantastic Mr. Fox

انیمیشن آقای فاکس شگفت انگیز (Fantastic Mr. Fox) یکی دیگر از آثار وس اندرسون به شمار می رود که اولین تجربه وی به شمار می رود و اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته روآلد داهل است. وس اندرسون برای نگارش فیلم نامه این اثر با نوآ بامباک همکاری نموده و از صداپیشه های برجسته و سرشناسی همانند جورج کلونی، مریل استریپ و بیل موری استفاده نموده است.

2. انیمیشن پینوکیو ساخته گی یرمو دل تورو

Guillermo Del Toros Pinocchio

انیمیشن پینوکیو ساخته گی یرمو دل تورو (Guillermo Del Toros Pinocchio) در سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و توانست تحسین منتقدان و بیننده ها را از آن خودش کند. این اثر بعلاوه در مراسم اسکار سال 2023 میلادی توانست جایزه برترین انیمیشن را کسب کند. این انیمیشن تنها داستانی بچگانه را بازگو نمی نماید بلکه رویکردی بالغانه تر دارد و همین نیز سبب شده تا این اثر بسیار برجسته و تأثیرگذار باشد.

1. انیمیشن کابوس پیش از کریسمس

The Nightmare Before Christmas

انیمیشن کابوس پیش از کریسمس (The Nightmare Before Christmas) اثری درخشان و برجسته در دنیای انیمیشن های استاپ موشن محسوب می گردد. داستان این اثر را تیم برتون قلم زده و سکان کارگردانی آن را نیز هنری سلیک در دست داشته است. این اثر توانست استانداردها و الگوهای بسیاری را در زمینه انیمیشن سازی استاپ موشن ایجاد کند که حتی امروزه نیز استفاده می شوند.

منبع: فوت و فن / movieweb.com
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2099

به "برترین انیمیشن های استاپ موشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمیشن های استاپ موشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید