تالار مرکزی شیراز تا سال 1403 تکمیل می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران/فارس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تکمیل تالار مرکزی شیراز تا سال 1403 اطلاع داد و گفت: برای تکمیل این پروژه 200 میلیارد تومان بودجه احتیاج است.

تالار مرکزی شیراز تا سال 1403 تکمیل می گردد

محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه 22 مهرماه در جلسه شورای اداری فارس که با حضور رئیس جمهور برگزار گردید، با اشاره به مسائل هنرمندان اظهار کرد: برای حوزه هنرمندان بسته 500 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که سازمان برنامه و بودجه این کار را به خاتمه رساندند.

او با اشاره به وعده برای تکمیل مرکز حافظ شناسی، اضافه نمود: 25 میلیارد تومان برای این کار برآورد بودجه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بازدید از شهرستان ها هم گفت: موزه شهرستان پاسارگاد 50 ساله شده و تنها 30 درصد پیشرفت داشته که با همت دولت امیدواریم در طول این 4 سال مشکل این موزه حل گردد.

اسماعیلی بعلاوه به شهرستان ارسنجان اشاره نمود و گفت: بیمارستان ارسنجان هم طول کشیده که با یک بودجه اندک مشکل حل می گردد.

خط دوم آبرسانی شیراز تا سرانجام سال جاری تکمیل می گردد

وزیر نیرو هم در این جلسه گفت: کوشش می کنیم که خط دوم آبرسانی شیراز تا سرانجام سال جاری به مرحله بهره برداری کامل برسانیم.

علی اکبر محرابیان اعلام نمود: متاسفانه فارس طی 15 سال اخیر شرایط خوبی به لحاظ بارش نداشته است.

او با بیان اینکه 134 محدوده مطالعاتی و دشت در استان فارس وجود دارد که 94 محدوده ممنوعه و مطلق محسوب می گردد، گفت: 79 درصد منابع آبی استان، آب های زیرزمینی است و اتکایش به آب های زیرزمینی از میانگین کشوری بیشتر است.

وزیر نیرو بعلاوه با اشاره به 3 سد در حال تکمیل استان فارس، مطرح نمود: یکی از این سدها، سد هایقر است که امید است با بارش های سال جاری آب گیری گردد.سد نرگسی هم در کازرون در سال 1401 به مرحله آبگیری می رسد و سد کوار هم 25 درصد پیشرفت دارد.

محرابیان با بیان اینکه از سدهای خارج از استان از جمله سد تنگ سرخ یاسوج هم تخصیص هایی برای استان فارس در نظر گرفته شده است، گفت: 14 طرح مهم در حوزه آب در این سفر در نظر گرفته شده است.

او به انتقال آب دریا به استان فارس هم اشاره نمود و گفت: سهم استان در این طرح به 400 میلیون مترمکعب ارتقا پیدا کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه 3 خط انتقال به استان اختصاص داده شده است امیدواریم که هر 3 خط را فعال کنیم، اضافه نمود: 8 شرکت بزرگ کشور اعلام امادگی کردند و طبق گزارش مدیران تا یک ماه دیگر برنده فراخوان را تعیین می کنیم.

محرابیان در مورد بازدید از شهرستان های استان هم اعلام نمود: شهرستان کوهچنار بسیار محروم است و باید همه اعضای دولت توجه ویژه به این شهرستان نمایند چون از حداقل ها محروم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1708

به "تالار مرکزی شیراز تا سال 1403 تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار مرکزی شیراز تا سال 1403 تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید