تور ارزان روسیه: تداوم اختلاف سران اروپا بر سر تحریم نفت روسیه

به گزارش مجله پیامک مسعود، سران اتحادیه اروپا پیش از شرکت در نشست اضطراری، اظهارات ضد و نقیضی درباره رسیدن به توافق بر سر تحریم نفت روسیه بیان کردند.

تور ارزان روسیه: تداوم اختلاف سران اروپا بر سر تحریم نفت روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه آغاز نشست اضطراری رهبران اتحادیه اروپا، اظهارات ضد و نقیضی درباره احتمال توافق بر سر تحریم نفت روسیه بیان کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، شماری سران اروپا هنگام ورود به این نشست خاطرنشان کردند به نظر نمی رسد در جلسات روز های دوشنبه و سه شنبه توافقی برای تحریم نفت روسیه حاصل گردد.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت: هنوز به آن نقطه نرسیده ایم. اما اطمینان دارم که متعاقباً احتمالی در این زمینه وجود داشته باشد.

فون در لاین اضافه نمود، انتظار نمی رود که تمام اعضای اتحادیه اروپا بتوانند ظرف 48 ساعت آینده بر سر این تحریم ها به توافق برسند، اما این اختلافات حل خواهند شد.

پیش از اظهارات این مقام ارشد اتحادیه اروپا، کاجا کالاس نخست وزیر استونی گفته بود، تصور رسیدن به توافق در این زمینه در ماه آینده میلادی واقع بینانه تر خواهد بود.

این مقام استونیایی گفت: فکر نمی کنم امروز به توافق برسیم. کوشش خواهیم کرد در نشست ماه ژوئن توافق کنیم. در حال حاضر این رویکرد واقع بینانه محسوب می گردد.

الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک نیز گفت: تصمیم آسانی نیست. شکی ندارم که طی روز های آینده یا هفته های آینده تصمیمات گرفته خواهند شد.

از زمان مطرح شدن تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا در غالب بسته ششم تحریمی، بعضی کشور های شرق اروپا که به دریا دسترسی ندارند، از جمله مجارستان، اسلوواکی و جمهوری چک با آن ابراز مخالفت نموده اند.

به همین دلیل کشور های عضو اتحادیه اروپا در حال آنالیز ایجاد اصلاحاتی در طرح تحریم نفت روسیه هستند تا طبق آن کشور هایی که به دریا راه ندارند همچنان بتوانند به وسیله خط لوله، از روسیه نفت دریافت نمایند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در این باره گفت: در اتحادیه اروپا میل به توافق بر سر بسته ششم تحریم ها وجود دارد، اما باید شرایط ویژه شماری از کشور ها را به حساب آورد.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان پیش از آغاز نشست اتحادیه اروپا گفت: هیچ مصالحه ای تا به این لحظه صورت نگرفته است. هیچگونه توافقی حاصل نشده است.

از سوی دیگر کریل پتکوف نخست وزیر بلغارستان نیز حدس کرد، این تحریم ها با بعضی جرح و تعدیل ها و با در نظر گرفتن شرایط بعضی کشور های عضو اتحادیه اروپا، در نهایت تصویب شوند.

رویترز روز گذشته نیز نوشت اعضای اتحادیه اروپا روز یکشنبه نتوانستند بر سر تحریم نفت روسیه به توافق برسند، اما همچنان قصد دارند آن را در جلسات روز های دوشنبه و سه شنبه پیش ببرند.

یک دیپلمات ارشد اروپایی به این خبرگزاری گفت، هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه باید معین گردد تا بتوان توافقی را حاصل کرد.

به نوشته رویترز، قبل از برگزاری نشست روز دوشنبه سران اتحادیه اروپا، رابرت هابک وزیر مالی آلمان هشدار داد اتحاد میان اروپایی ها در آستانه فرو ریختن است.

علاوه بر او، هابرتوس هیل وزیر کار آلمان روز شنبه هشدار داده که تحریم گاز طبیعی روسیه، تاثیر جدی بر اقتصاد و بعلاوه جامعه آلمان خواهد گذاشت.

به رغم ناکام ماندن تحریم نفتی روسیه به علت اختلافات در درون کشور های عضو اتحادیه اروپا، ـجوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که در بسته تحریمی بعدی قطعاً نفت روسیه تحریم خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه نمود: در سرانجام (درباره تحریم نفت روسیه در اتحادیه اروپا) یک توافق خواهد بود. ما تا بعد از ظهر دوشنبه درباره بسته بعدی تحریم ها توافق خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1953

به "تور ارزان روسیه: تداوم اختلاف سران اروپا بر سر تحریم نفت روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: تداوم اختلاف سران اروپا بر سر تحریم نفت روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید