تدوین دستورالعمل رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها، در انتظار دستور وزیر برای ابلاغ هستیم

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران: مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد ضمن تشریح مفاد تفاهم نامه وزارت ارشاد و وزارت صنعت در حوزه چاپ ، از تدوین دستورالعمل رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها اطلاع داد و گفت: این دستورالعمل هم اکنون تدوین شده و در انتظار دستور وزیر برای ابلاغ هستیم.

تدوین دستورالعمل رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها، در انتظار دستور وزیر برای ابلاغ هستیم

جهت دریافت خدمات اجرای هزینه روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

احمد علمشاهی مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، گفت: بعضی افراد مطرح نموده اند که دولت چاپ را به عنوان یک صنعت نمی شناسند، اما من باید اصلاح کنم که چاپ یک صنعت است، ولی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز متولی چاپخانه ها در ساختار اداری بوده است، ما در کوشش بودیم که وزارت صنعت هم مشارکت داشته باشد و در وظایفی که قانون پیش بینی نموده نیز دخیل باشد.

وی اضافه نمود: برای این منظور چند اقدام انجام شد، نخست تفاهم نامه ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد تا یاری هایی را وزارت صنعت به صورت ویژه برای عرصه چاپ داشته باشد که برای این منظور، چندین جلسه تعاملی نیز برگزار گردید ولی تا به امروز اعلام نظر نهایی انجام نشده است.

ارائه تسهیلات نوسازی صنعت چاپ

علمشاهی گفت: یکی از اهداف امضای این تفاهم نامه این است که تسهیلاتی ویژه نوسازی صنعت چاپ که یکی از دغدغه های اصلی چاپخانه داران است از سوی دولت ارائه شود، موافقت های اولیه این تفاهم نامه اجرا شده و دو طرف اعلام موضع نموده اند، اما قطعیت آن منوط به برگزاری جلسه نهایی و امضای تفاهم نامه است.

در نظر دریافت معافیت های گمرکی و صدور پروانه های صنعتی برای صنعت چاپ

این مقام مسئول در اشاره به دیگر مفاد مطرح در این تفاهم نامه گفت: تسهیلات و معافیت های گمرگی، صدور پروانه های صنعتی و حمایت های ویژه کارگروه های وزارت صنعت و در نظر دریافت این موارد برای حوزه صنعت چاپ از دیگر مفاد مطرح در این تفاهم نامه است.

وی هم چنین در پاسخ به این پرسش که دفتر چاپ تا به امروز چه اقدامی در راستای برخورد با چاپخانه های متخلف انجام داده است، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد مجموعه رسیدگی به تخلفات یک پروسه قانونی دارد، بازرسی در استان ها صورت می گیرد و کمیته تخلفات چاپخانه ها در وزارتخانه فعال است و هر ماه به صورت منظم جلساتی را برگزار می نماید.

علمشاهی گفت: اما در امسال در اقدامی ویژه دستورالعمل رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها بر اساس آیین نامه تدوین شد تا در حوزه فرهنگ عملنمودها شفاف تر باشد، این دستورالعمل هم اکنون تدوین شده و در انتظار دستور وزیر ارشاد برای ابلاغ آن هستیم.

مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما اعتقاد داریم در عرصه چاپ مجموعه چاپخانه داران افراد متدینی هستند و ما کمترین تخلف را داریم و کوشش کردیم با تعاملی که با اتحادیه ها داشتیم این تخلف ها به حداقل برسد، و از آنجا که ریشه این تخلفات اغلب به عدم آگاهی باز می شود، آیین نامه ای شفاف را تدوین کردیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 646

به "تدوین دستورالعمل رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها، در انتظار دستور وزیر برای ابلاغ هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین دستورالعمل رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها، در انتظار دستور وزیر برای ابلاغ هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید