کوشش دموکرات ها برای تصویب بودجه زیرساختی بایدن

به گزارش مجله پیامک مسعود، با وجود مخالفت سناتور های آمریکایی، دموکرات ها می گویند مجلس سنا قرار است طرح بودجه زیرساختی بایدن را در اوایل سال 2022 به رای بگذارد.

کوشش دموکرات ها برای تصویب بودجه زیرساختی بایدن

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، علی رغم اینکه در روز های اخیر جو مانچین، سناتور دموکرات به شدت با تصویب بودجه 1.75 هزار میلیارد دلاری بایدن مخالفت نموده بود، حالا سایر دموکرات ها می گویند مجلس سنا قرار است برای تصویب این بودجه در اوایل سال آینده میلادی تشکیل جلسه دهد.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: من هم معتقدم این طرح بودجه احتیاج به آنالیز های بیشتر دارد، ولی علی رغم مخالفت مانچین به آن رای می دهم.

شومر اضافه کرد: این در واقع فرصتی خواهد بود که به وسیله مجلس سنا در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا هر فردی فرصت داشته باشد موضع خود در قبال این درخواست بودجه را به صورت واضح اعلام کند.

دموکرات ها برای تصویب این طرح در مجلس سنا به رای همه اعضای خود در کمیته بودجه احتیاج دارند. بایدن به همراه بعضی از رهبران حزب ماه ها با مانچین صحبت نموده اند تا نگرانی های وی در خصوص لایحه بودجه را مرتفع نمایند، اما این سناتور دموکرات روز گذشته رسماً خاطرنشان کرد که این طرح محکوم به شکست است.

اظهارات مانچین روز گذشته موجب شد که کاخ سفید موضعی سرسختانه در قبال این سناتور آمریکایی اتخاذ کند. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سخنان این مقام آمریکایی گفت: دولت قطعاً راهی برای پیشبرد این لایحه پیدا خواهد نمود.

بسیاری از منتقدان دولت بایدن معتقدند این لایحه بودجه در شرایط فعلی آمریکا می تواند ضربه سختی به ساختار مالی و اجتماعی آمریکا وارد کند. جمهوری خواستار و بعضی چهره های ارشد دموکرات از مخالفان اصلی این طرح هستند.

در این میان بعضی اقتصاددانان انتظار دارند در صورت تصویب بودجه 1.75 هزار میلیارد دلاری آمریکا از سوی دموکرات ها اقتصاد این کشور با کندی رشد در سال آینده میلادی روبرو خواهد شد.

این منظره بعلاوه خطر شیوع سویه امیکرون را در استان های مختلف آمریکا در این امر بی تاثیر نمی داند.

موسسه گلدمن ساکس پیش بینی نموده در سال 2022 رشد فراوری ناخالص داخلی با کندی قابل ملاحظه ای رو به رو خواهد شد. این موسسه در گزارش خود نوشته که تصویب طرح بودجه ای بایدن در سال آینده میلادی می تواند موج جدیدی از مسائل را در کنار بحران های فعلی مالی و اجتماعی به مردم تحمیل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1880

به "کوشش دموکرات ها برای تصویب بودجه زیرساختی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دموکرات ها برای تصویب بودجه زیرساختی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید