توافق نمایندگان آمریکایی بر سر لایحه دفاعی

به گزارش مجله پیامک مسعود، نمایندگان آمریکایی بر سر لایحه 738 میلیارد دلاری سیاست دفاعی این کشور به توافق رسیدند.

توافق نمایندگان آمریکایی بر سر لایحه دفاعی

از وبلاگ دوست دیدن فرمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نمایندگان آمریکایی روز دوشنبه بر سر لایحه دفاعی 738 میلیارد دلاری با هدف تدوین سیاست های کلان وزارت دفاع ایالات متحده به توافق رسیده اند که شامل تدابیر جدیدی برای رقابت با روسیه و چین و ایجاد نیروی فضایی دلخواه دونالد ترامپ است.

لایحه دفاعی آمریکا همچنین خواهان اعمال تحریم هایی علیه ترکیه به خاطر خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه شده است. این طرح خواهان واکنش سخت و شدید به کوشش های کره شمالی برای فراوری تسلیحات هسته ای شده است.

کمیته های خدمات مسلح مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بر سر قانون دفاع ملی پس از ماه ها مذاکره به توافق رسیده اند. پیش بینی می گردد این لایحه در کنگره آمریکا نیز پیش از شروع تعطیلات سال جدید میلادی، تصویب گردد.

این طرح شامل 658.4 میلیارد دلار برای برنامه های امنیت ملی وزارت دفاع و وزارت انرژی آمریکا است. این طرح شامل 71.5 میلیارد دلار برای تامین هزینه های جنگ های خارجی و 5.3 میلیارد دلار بودجه برای بازسازی خسارات و خرابی های ناشی از بلایای طبیعی است.

اوایل سال جاری نگرانی هایی وجود داشت که شاید لایحه سیاست دفاعی آمریکا به خاطر اختلافات عمیق بین مجلس نمایندگان و سنا بر سر سیاست های ترامپ تصویب نگردد، در این صورت برای نخستین بار در 58 سال اخیر بود که چنین اتفاقی می افتاد.

این طرح شامل رشد 3.1 درصدی دستمزد نیروهای نظامی است که بالاترین رکورد در ده سال اخیر به شمار می رود. این طرح تحریم هایی را علیه خط لوله انتقال گاز روسیه موسوم به نورد استریم 2 و ترک استریم پیشنهاد داده است و همکاری های نظامی با روسیه را ممنوع نموده است.

روسیه در حال ساخت خط لوله هایی است تا صادرات انرژی به اروپا را با دور زدن اوکراین، افزایش دهد. نمایندگان آمریکایی خواهان اقدام فوری دولت ترامپ برای جلوگیری از اجرای این پروژه ها شده اند.

این طرح همچنین انتقال و فروش جنگنده های رادار گریز اف 35 به ترکیه را ممنوع اعلام نموده است. علت اصلی مخالفت نمایندگان آمریکایی با فروش جنگنده های اف 35 به ترکیه، اقدام آنکارا در خرید سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه است.

این طرح همچنین بر اختصاص 300 میلیون دلار یاری امنیتی به اوکراین تاکید نموده است که شامل تسلیحات دفاعی کشنده و موشک های کروز و موشک های ضد کشتی است.

این طرح خواهان تشکیل نیروی فضایی آمریکا به عنوان ششمین خدمات مسلح ایالات متحده شده است.

این طرح همچنین شامل تدابیر ویژه ای برای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی چین است، از جمله ملزم کردن دولت ترامپ به ارائه گزارش هایی درباره سرمایه گذاری های خارجی چین و روابط این کشور با روسیه.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 536

به "توافق نمایندگان آمریکایی بر سر لایحه دفاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق نمایندگان آمریکایی بر سر لایحه دفاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید