شرح درباره نان باگت 10 هزار تومانی

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: با حذف ارز یارانه ای انواع نان های فانتزی، از این به بعد قیمت این محصولات به صورت عرضه و تقاضا و رقابتی است و نرخنامه منتشر شده، صحت ندارد.

شرح درباره نان باگت 10 هزار تومانی

به گزارش صدا و سیما، محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: آرد واحد های نان فانتزی به یکباره از هر کیسه 67 هزار تومان به 630 هزار تومان (نزدیک به 10 برابر) در کنار سایر هزینه های فراوری مانند دستمزد افزایش یافته است، بر این اساس قیمت محصول نهایی نیز افزایش می یابد، اما نرخنامه ای که در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است درست نیست.

وی اضافه کرد: فهرست قیمت های انواع نان فانتزی یاد شده مربوط به نرخ های پیشنهادی است که برای آنالیز بیشتر تهیه شد و در نهایت تصویب نشد؛ همانطور که در تصویر جدول نامه نیز معین است مهر، امضا و شماره ای ندارد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم ادامه داد: با آزادسازی نرخ آرد مصرفی صنف و صنعت، قیمت انواع محصولات فانتزی نیز به صورت عرضه و تقاضا معین می گردد و دیگر نرخ مصوبی نخواهیم داشت.

وی توضیح داد: وقتی که عرضه نان فانتزی به صورت عرضه و تقاضا و فضای رقابتی میان واحد ها باشد با وجود افزایش هزینه های فراوری، محصولات با قیمت های کمتری از نرخنامه منتشره به فروش خواهد رسید.

کرمی با اشاره به بهبود کیفیت نان بعد از حذف یارانه آرد گفت: اجرای طرح حذف آرد صنف و صنعت اصلاح بزرگ مالی به شمار میرود، اما برای برطرف مسائل واحد های صنفی نیز باید اقدام گردد، زیرا رقم سرمایه در گردش آن ها نیز افزایش می یابد و احتیاجمند نقدینگی بیشتری هستند.

وی گفت: در حال مذاکره با دولت هستیم تا با ارائه تسهیلات به واحد های صنفی نقدینگی مورد احتیاج واحد های صنفی تأمین گردد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: برای ایجاد رقابت سالم میان فراوریکنندگان واحد های سنتی و فانتزی ضروری است که آرد واحد های سنتی نیز آزاد گردد در غیر این صورت امکان اینکه آرد از آنجا به سمت واحد های فانتزی بیاید، دور از انتظار نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1937

به "شرح درباره نان باگت 10 هزار تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح درباره نان باگت 10 هزار تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید