خبرنگاران تاکید روسیه بر همکاری جهانی در عرصه فضایی

به گزارش مجله پیامک مسعود، مسکو - خبرنگاران- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر آمادگی برای همکاری کشورش با کشورهای دیگر در عرصه فضایی تاکید نمود.

خبرنگاران تاکید روسیه بر همکاری جهانی در عرصه فضایی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین امروز (دوشنبه) در جلسه ای برای آنالیز اولویت ها در توسعه امور فضایی روسیه به مناسبت روز بین المللی فضانورد که در منطقه انگلس روسیه برگزار گردید، به اهمیت مساله توسعه فعالیت های فضایی برای دولت روسیه تاکید نمود.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به پرتاب فضاپیمایی به نام یوری گاگارین به ایستگاه فضایی بین المللی در روز 9 ماه آوریل جاری با خدمه آمریکایی و روس گفت: ما در آینده نیز برنامه های فضایی بین المللی اجرا می کنیم و برای مشارکت در اقدامات مشترک با شرکای خود در فضا آمادگی داریم.

وی در همین حل گفت که باید بخش فضایی روسیه را توسعه داد و از توانمندیهای در این عرصه برای تحکیم قدرت دفاعی کشور استفاده کرد.

رئیس جمهوری روسیه توضیح داد: باید برای توسعه بخش های تکنولوژیکی و مالی روسیه کوشش کرد و امور فضایی می تواند در این زمینه موثر باشد.

پوتین اعلام نمود: در دو و نیم سال گذشته بیش از 50 پرتاب فضایی پیروز با موشک های حامل روسیه انجام گرفت و به تازگی نیز در روز 9 ماه آوریل موشک ماهواره بر سایوز ام. اس-18 حامل فضاپیمای یوری گاگارین به فضا پرتاب شد.

روسیه از توانمندیهای فضایی خود برای ارائه خدمات فضایی به کشورهای مختلف ازجمله برای پرتاب ماهواره ها استفاده می نماید.

حدود یک و نیم دهه پیش، ایران یکی از ماهواره های خود را با مشارکت روسیه به فضا پرتاب کرد و از آن موقع دو کشور در امور فضایی با یکدیگر همکاری می نمایند.

امروز در روسیه روز فضانورد برگزار می گردد و به این مناسبت و شصتمین سالروز ماموریت فضایی گاگارین برنامه مختلف برگزار و از نخستین فردی که به فضا سفر کرد تجلیل می گردد.

یوری الکسی یویچ گاگارین نخستین انسانی بود که به فضا رفت. این فضانورد روسی سوار بر فضاپیمای وستوک-1 بعد از رسیدن به مدار زمین دور زمین را پیمود و برای همواره نام خود را در تاریخ ثبت کرد. پس از این سفر به چهره سرشناس دنیا تبدیل شد و از آن به بعد عصر سفرهای فضایی انسان شروع شد.

یوری گاگارین در 12 آوریل 1961 میلادی پیروز شد، مدار زمین را دور بزند و سپس کنار رود ولگا به زمین بنشیند. سازمان ملل متحد به همین مناسبت در 2011 میلادی 12 آوریل را به عنوان روز فضانوردی انتخاب کرد. بنابراین با این اقدام راستا فرستادن فضانورد به فضا باز و آرزوی دیرینه بشر برای فتح فضا محقق شد و پس از آنها افرادی به فضا سفر کردند. گاگارین فرصت نداشت تا زنده بماند و سال 2011 میلادی را ببیند و شاهد آن باشد که سازمان ملل نیز به اقدام او ارج نهاده اما به هر حال تاخیر در مشخص روز دنیای فضانوردی به این دلیل بود که آمریکایی ها مقاومت می کردند تا این روز که نماد پیروزیت یک فضا نورد روس است در تقویم بین المللی ثبت گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1459

به "خبرنگاران تاکید روسیه بر همکاری جهانی در عرصه فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید روسیه بر همکاری جهانی در عرصه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید