خبرنگاران مارکت واچ: شرایط اقتصاد آمریکا وخیم تر می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران-خبرنگاران- تارنمای مارکت واچ پیش بینی کرد اقتصاد آمریکا در صورت تاثیر مثبت استفاده از واکسن کرونا گام بلندی را در سال جدید میلادی برمی دارد اما شرایط مالی این کشور قبل از این که بهبود پیدا کند، به دلیل شکنندگی ناشی از موج دوم افزایش مبتلایان کرونایی وخیم تر خواهد شد.

خبرنگاران مارکت واچ: شرایط اقتصاد آمریکا وخیم تر می گردد

به گزارش خبرنگاران، این تارنمای آمریکایی روز یکشنبه گزارش داد: گزارش ضعیف مربوط به شرایط اشتغال در آمریکا در روز آدینه شواهد روشنی را ارائه داد. براساس نظرسنجی از نهادهای تجاری، ماه گذشته تنها 245 هزار فرصت شغلی در آمریکا افزوده شده که به طور غیرمتعارفی 60 درصد از این مشاغل به شرکت های حمل و نقل و پیک های موتوری مربوط می شوند که آن هم به دلیل رونق خرید آنلاین در دوران همه گیری است.

بدتر این که میزان بیکاری ارزیابی شده با استناد بر نظرسنجی از خانوارها برای اولین بار از زمان شیوع همه گیری در ماه آوریل منفی شد.

نظرسنجی از خانوارها نشان می دهد درمقایسه با نظرسنجی از تشکیلات تجاری که برای ارزیابی مشاغل ایجاد شده در هر سال از آنها استفاده می گردد، شرایط بازار کار با سرعت بیشتری رو به وخامت رفته است.

اسکات اندرسون اقتصاددان ارشد شرکت خدمات مالی بنک او وِست در کالیفرنیا گفت: برای مثال در دوران رکود عظیم در آمریکا بین سالهای 2007 تا 2009میلادی نظرسنجی از خانوارها کاهش بیکاری را 10 ماه زودتر از آنچه که در نظرسنجی ها از تشکیلات تجاری پیش بینی می شد نشان داد.

همین الگو در دوران رکود بین سالهای 2000 تا 2001 نیز تکرار شد.

آنالیز ها علت وخامت اوضاع مالی و افزایش بیکاری در آمریکا نشان می دهد که مشاغل تجاری کوچک مانند رستوران ها و فروشگاه های خانوادگی مجبور هستند در واکنش به محدودیت های جدید دولتی نیروهای خود را کاهش دهند.

شرکت های عظیمتر از چنین آسیبی مصون نیستند اما بیشتر آنها توانسته اند در مقایسه با صنایعی مانند صنایع مسافرتی و سرگرمی که بیشترین آسیب را در دوران کرونا متقبل شده اند، مقاومت بهتری در برابر این طوفان داشته باشند.

این که این اوضاع بد تا چه مدت طول خواهد کشید بستگی به سرعت شیوع ویروس یا کاهش مبتلایان دارد. تصویب سریع بسته یاری مالی دیگری از سوی دولت فدرال نیز می تواند این فشار مالی را کاهش داده و به کاستن از مسائل مالی قبل از دوران واکسیناسیون در دنیا یاری کند. بعضی شرکت های داروسازی در آمریکا همچون فایزر و مدرنا کوشش می نمایند بزودی واکسن های خود را در اختیار نهند اما واکسینه کردن بیشتر جمعیت به زمان طولانی تری احتیاج دارد.

نظرسنجی درباره احساسات مصرف نماینده در آینده سرنخ های بیشتری را درباره احساسات کنونی آمریکایی ها ارائه خواهد داد. اگر با افزایش مبتلایان کرونا مردم کمتر تردد نمایند این امر هزینه ها را کاهش خواهد داد در این صورت ضربه مهلک دیگری بر بازار کار و رونق مالی گسترده تر وارد خواهد شد. بعید به نظر می رسد که در ایام تعطیلات دست اندرکاران کسب و کار به دلیل انتظارات ناشی از فروش اندک، نیروی بیشتری را استخدام نمایند.

کرونا در آمریکا تا به امروز نزدیک به 15 میلیون نفر از جمعیت این کشور را مبتلا نموده که از این تعداد 287 هزار و 825 نفر جان باخته اند. گردهمایی ها در ایام روز شکرگذاری در آمریکا شمار مبتلایان و مرگ ومیر در این کشور را افزایش داد و اکنون با فرار رسیدن ایام سال نو و کریسمس نگرانی ها درباره افزایش ابتلا و مرگ ناشی از این ویروس کشنده در آمریکا تشدید شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1258

به "خبرنگاران مارکت واچ: شرایط اقتصاد آمریکا وخیم تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مارکت واچ: شرایط اقتصاد آمریکا وخیم تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید