خبرنگاران مدیرکل میراٍث : صنعت گردشگری باید محور توسعه کرمان قرار گیرد

به گزارش مجله پیامک مسعود، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: صنعت گردشگری کرمان آسیب شناسی شده است و باید صنعت گردشگری محور توسعه استان قرار گیرد و به صورت تعیین تعیین مالی برای آن تعریف گردد.

خبرنگاران مدیرکل میراٍث : صنعت گردشگری باید محور توسعه کرمان قرار گیرد

فریدون فعالی روز شنبه در ملاقات با نایب رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه در هر نقطه از استان کرمان شاهد ظرفیت های گردشگری منحصربفردی هستیم، اضافه نمود: پروژه های پیشتاز و شاخص شهرستانهای استان شناسایی شده است که باغ موزه هرندی و باغ شاهزاده ماهان در کرمان از اولویت های این اداره کل برای ساماندهی هستند.

وی با بیان اینکه از 22 اثر ثبت جهانی کشور هفت اثر در استان کرمان قرار گرفته است توضیح داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان استانی برای این آثار جهانی برنامه ریزی نموده و اعتبارات مورد احتیاج برای ساماندهی آنها جذب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه به زودی جاذبه های گردشگری استان کرمان به وسیله راه اندازی پویش گردشگری معرفی می گردد، اضافه نمود: این پویش گردشگری با استفاده از ابزارهای و شیوه های مختلف اطلاع رسانی به معرفی ظرفیت ها و داشته های این استان خواهد پرداخت.

وی تاکید نمود: نمایندگان مجلس به خودی خود یک نوع ابزار اطلاع رسانی در مجلس شورای اسلامی هستند و حضور هریک از نمایندگان در مجلس برای توسعه صنعت گردشگری استان کرمان یک ظرفیت محسوب می گردد.

فعالی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان کرمان می تواند در توسعه گردشگری استان کرمان نقش مهمی را ایفا نماید، گفت: باید از تجربیات و حمایت نمایندگان استان کرمان در رفع کردن مسائل و چالش های پیش روی صنعت گردشگری این استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید محیط جاذبه های گردشگری را توانمند ساخت، اضافه نمود: باغ موزه هرندی دارای هفت هزار شی تاریخی است که برای استان کرمان اعتبار و ارزش محسوب می گردد ولی متاسفانه به دلیل توانمند نبودن محیط آن تعداد گردشگران این جاذبه گردشگری بسیار محدود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان نمود: در حال حاضر بیش از هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان کرمان اجرا شده است و نباید نگاه منطقه ای به گردشگری داشت و براساس ظرفیت های گردشگری هر استان سرمایه گذاری لازم انجام گیرد.

وی با اشاره به قابلیت های صنایع دستی استان کرمان همچون گلیم و پته توضیح داد: متاسفانه زنجیره ارزش در حوزه صنایع دستی به ویژه گلیم کامل نیست و صادرات صنایع دستی از خود استان کرمان انجام نمی گردد.

فعالی تاکید نمود: بعضی از استان ها نداشته های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خود را بزرگنمایی می نمایند در حالیکه استان کرمان عاری از این داشته های گردشگری خاص و منحصربفرد مانند کویر لوت و منطقه گندم بریان است که هنوز نتوانستیم آنها را به خوبی معرفی کنیم.

وی اضافه نمود: هنگامی که نگاه گردشگری در بین مسئولان تغییر کند و موضوع گردشگری در اولویت دستگاههای دولتی قرار گیرد آنگاه این استان به عنوان هدف و مقصد گردشگری شناخته خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 982

به "خبرنگاران مدیرکل میراٍث : صنعت گردشگری باید محور توسعه کرمان قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل میراٍث : صنعت گردشگری باید محور توسعه کرمان قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید