درمان افسردگی با مواد غذایی و تغذیه مناسب

به گزارش پیامک مسعود، افسردگی یک مشکل سلامتی عمومی است ،که بر مقدار زیادی از جمعیت دنیا تأثیر گذاشته است، با حالت غم انگیزی عمیق تعیین میشود، می تواند احساسات ناامیدی ،از دست دادن علاقه به زندگی را افزایش دهد. این بیماری در حال تبدیل شدن به یک مشکل رایج است. چرا که بسیاری از مردم این علائم را نادیده می گیرند. تا زمانی که کیفیت زندگی شان تحت تاثیر قرار بگیرد. در مطلب زیر خوراکی هایی را برایتان آماده نموده ایم که سبب بهبود افسردگی میشوند.

درمان افسردگی با مواد غذایی و تغذیه مناسب

خوراکی هایی که به مبارزه با افسردگی یاری می نمایند

آیا می دانید مرغ همچون داروی ضدافسردگی بر تقویت خلق و خوی شما اثر گذار است؟

غذاهای دیگری نیز می تواند علائم افسردگی را تسکین دهند که در این مقاله معرفی خواهند شد پس با ما همراه باشید.

بوقلمون
این پرنده حاوی پروتئین تریپتوفان است که بدن شما از آن برای ساخت سروتونین استفاده می نماید.

محققان میگویند سروتونین ماده شیمیایی در مغز است که نقش مهمی در افسردگی ایفا می نماید.

در واقع، بعضی داروهای ضد افسردگی روش مغز در استفاده از سروتونین را مورد هدف قرار می دهند.

شما می توانید همین اثر تقویت خلق و خوی را از مرغ و سویا دریافت کنید.

آجیل برزیلی
این میان وعده سرشار از سلنیوم است، که بدن شما را از ذرات کوچک و مخرب به نام رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

مطالعه ای نشان داد افراد جوانی که به اندازه کافی از این ماده مغذی در رژیم غذایی خود ندارند به احتمال زیاد افسرده می شوند.

هر چند محققان نمی توانند بگویند که سلنیوم پایین موجب افسردگی می گردد.

تنها یک نوع آجیل برزیلی حاوی تقریباً نیمی از احتیاج روزانه شما از مواد معدنی می باشد پس مراقب باشید چه اندازه از این آجیل ها را می خورید.

خوراکی های دیگر که حاوی این ماده معدنی هستند عبارتند از: برنج قهوه ای، گوشت گاو بدون چربی، دانه آفتاب گردان و غذاهای دریایی.

هویج
هویج سرشار از بتا کاروتن است، که شما می توانید آن را از کدو تنبل، اسفناج، سیب زمینی شیرین، و طالبی نیز دریافت کنید.

مطالعات این ماده مغذی را با سطوح پایین تر افسردگی مرتبط ساخته اند.

شواهد کافی برای نشان دادن اینکه این ماده می تواند از این اختلال جلوگیری کند، وجود ندارد، اما اگر این ماده را بیشتر در رژیم غذایی خود داشته باشید صدمه ای به شما نمی رسد.

نرم تنان و صدف دریایی
این غذاهای دریایی خوشمزه منبع خوبی از ویتامین B12 هستند. بعضی از مطالعات می گویند که افراد با سطوح پایین این ویتامین بیشتر محتمل است که دچار افسردگی شوند.

ممکن است عدم وجود این ویتامین موجب کمبود ماده ای به نام اس-آدنوزیل متیونین (SAM) گردد، که مغز شما برای پردازش مواد شیمیایی دیگر که بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارند، به آن احتیاج دارد. اگر در پی منابع دیگر ویتامین B12 هستید، گوشت گاو بدون چربی، شیر و تخم مرغ را امتحان کنید.

قهوه
کافئین می تواند ما را سرحال کند و به احساس داشتن انگیزه بیشتر یاری می نماید. اما بعضی مطالعات نشان می دهند اگر دچار افسردگی پس از زایمان و یا اختلال هراس شده باشید، قهوه می تواند علائم شما را بدتر کند.

دیگر محققان می گویند یک فنجان قهوه می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد، هر چند آنها مطمئن نیستند علت این مسئله چیست.

سبزیجات برگ سبز
این سبزیجات سرشار از فولات هستند، که سلول های مغزی شما برای عملکرد خوب به آن احتیاج دارند.

فولات می تواند به محافظت در برابر افسردگی به شما یاری کند. تولید نمایندگان مواد غذایی برای غنی سازی ماکارونی و برنج، این ویتامین را که به عنوان B9 نیز شناخته می شوند، به آنها اضافه می نمایند. می توانید فولات را از عدس، لوبیا، و مارچوبه نیز دریافت کنید.

ماهی قزل آلا
ماهی قزل آلا و دیگر ماهی ها مانند شاه ماهی و ماهی تن سرشار از چربی های اشباع نشده هستند.

محققان فکر می نمایند این چربی ها می توانند به مبارزه با افسردگی یاری نمایند. یک نوع از این چربی ها، به نام اسیدهای چرب امگا 3، می توانند به سلول های مغزی یاری نمایند تا از مواد شیمیایی مؤثر بر خلق و خوی استفاده نمایند.

تعداد کمی از مطالعات نشان می دهند افرادی که افسرده نشده اند سطوح بالاتری از امگا 3 نسبت به افراد مبتلا به اختلالات خلقی داشتند.

شیر
شیر منبع خوبی از ویتامین D است. سطح بسیار پایینی از این ماده مغذی در بدن، گاهی اوقات می تواند موجب افسردگی گردد.

در یک مطالعه نروژی نشان داده شد افرادی که از مکمل ویتامین D استفاده می نمایند در سال بعد نسبت به سایر افراد کمتر دچار افسردگی می شوند.

شیر دوست ندارید؟ ذخیره ویتامین D خود را از رژیم غذایی حاوی غلات و آب میوه، و کنسرو ماهی غنی شده افزایش دهید.

تنقلات
هشدار
ممکن است این خوراکی ها آماده باشند و سریع شما را سیر نمایند، اما این غذاهای تولید شده می توانند خبر بدی برای خلق و خوی شما باشند.

دانشمندان آنالیز کردند که چگونه رژیم غذایی سرشار از شکر، کربوهیدرات های ساده و غذاهای چرب خلق و خوی شما را تحت تأثیر قرار می دهند.

بسیاری از مطالعات، اندکی ارتباط بین این خوراکی های ناسالم و افسردگی پیدا کردند.

برترین رژیم غذایی
یک رژیم غذایی متعادل با میزان زیادی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل (سبوس دار)، و پروتئین بدون چربی.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1721

به "درمان افسردگی با مواد غذایی و تغذیه مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان افسردگی با مواد غذایی و تغذیه مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید