ملاقات رئیس جمهوری کره جنوبی با وزیر خارجه چین

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس جمهوری کره جنوبی با وزیر خارجه چین ملاقات و تاکید نمود که دولتش کوشش ها برای صلحی بادوام در شبه جزیره کره را متوقف نمی کند.

ملاقات رئیس جمهوری کره جنوبی با وزیر خارجه چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در شروع نشست با وانگ یی، وزیر خارجه چین در سئول گفت: دولت سئول کوشش ها برای خاتمه رسمی جنگ دو کره و دستیابی به یک خلع سلاح کامل و صلحی دائمی در شبه جزیره کره را با همکاری جامعه جهانی از جمله چین متوقف نمی کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین تمایل خود را درباره نقش سازنده و همکاری چین در فرایند صلح کره ابراز داشت و سپس از وانگ یی خواست تا نقش های بیشتری را در توسعه روابط بین سئول و پکن و روابط دو کره ایفا نماید.

در طرف مقابل نیز، وانگ یی بر حمایت چین به منظور توسعه روابط بین دو کره و فرایند صلح تاکید نمود و قول داد کشورش به این همکاری ادامه می دهد.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین به این مساله اشاره نمود که کشورش و چین به تبادل در حوزه های مختلف با وجود پاندمی کرونا ادامه داده اند.

وی همچنین به این مساله اشاره نمود که سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین کره جنوبی و چین در 2022 است و ابراز امیدواری کرد که یک طرح طولانی مدت برای 30 دیگر در روابط دو کشور مطرح خواهد شد.

در جریان این نشست، مون جائه این همچنین بر اهمیت همکاری سه جانبه بین سئول، پکن و توکیو نیز تاکید و ابراز امیدواری کرد که کوشش های مشترک برای انجام نشستی سه جانبه در آینده ای نزدیک در حال اجرا است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1211

به "ملاقات رئیس جمهوری کره جنوبی با وزیر خارجه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رئیس جمهوری کره جنوبی با وزیر خارجه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید