شرایط استحمام بیماران کرونایی

به گزارش مجله پیامک مسعود، عضو کمیته کشوری کرونا در مورد شرایط استحمام بیماران مبتلا به کروناویروس توضیحاتی را ارائه کرد.

شرایط استحمام بیماران کرونایی

به گزارش خبرنگاران، مسعود مردانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته کشوری کرونا و آنفلوآنزا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: استحمام برای بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری هستند و اکسیژن خون آن ها از 90 درصد کمتر است به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. بیمارانی که در منزل نگهداری می شوند، در صورتی که اکسیژن خون آن ها از 90 تا 93 درصد کمتر نباشد؛ می توانند از حمام منزل استفاده نمایند.

او در ادامه اضافه نمود: بیماران مبتلا به کرونا که در منزل نگهداری می شوند و اصرار بر استحمام دارند، در صورتی می توانند از حمام استفاده نمایند که در درجه اول اکسیژن خون کمتر از 93 درصد نداشته باشند و در مرحله بعد مدت زمان بسیار کوتاهی از حمام استفاده نمایند. در واقع بیماران مبتلا به کرونا باید میزان حضور خود در حمام را به حداقل برسانند.

عضو کمیته کشوری کرونا و آنفلوآنزا اعلام کرد: بعد از استحمام فرد مبتلا به کرونا در منزل، همراه بیمار حتما با داشتن ماسک و دستکش نسبت به ضدعفونی کردن حمام با آب و صابون یا آب و وایتکس رقیق شده اقدام کند. همچنین بعد از ضدعفونی کردن حمام، در صورت وجود پنجره حتما آن را برای ساعتی باز بگذارند.

حمام مبتلایان به کرونا را چگونه ضد عفونی کنیم؟

توصیه می گردد در صورتی که امکان اختصاص حمام جداگانه برای فرد مبتلا به کرونا وجود دارد؛ حتما توصیه مجزا بودن حمام را انجام دهید. اما در صورتی که امکان اختصاص حمام جداگانه وجود ندارد؛ وسایل غیر ضروری را قبل از استحمام خارج کنید و به طور کلی لیف، صابون و حوله جداگانه برای فرد مبتلا در نظر بگیرید.

سعی کنید یک تهویه مناسب برای حمام در نظر بگیرید و در صورت وجود پنجره بعد از استحمام، آن را برای ساعتی باز بگذارید.

همراه بیمار بعد از استحمام با استفاده از ماسک و دستکش نسبت به ضدعفونی کردن کامل سطوح، دستگیره در، کلید، پریز و شیرآلات اقدام کند. برای ضد عفونی می توانید از آب و صابون یا آب و وایتکس رقیق شده بهره ببرید.

به عنوان همراه بیمار دوش دریافت و تعویض لباس بلافاصله بعد از نظافت را از قلم نیاندازید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1216

به "شرایط استحمام بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط استحمام بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید