صنعت دامداری از کرونا چه تاثیری پذیرفته است؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش تجارت نیوز، مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: اگرچه شرایط کشور با شیوع ویروس کرونا قابل درک است و بسیاری از اصناف و فراوریکنندگان دچار خسارت شده اند، اما باید به شیر و دامی که روی دست دامداران مانده توجه ویژه ای کرد تا فراوری شیر در آینده با مسئله ای روبه رو نشود.

صنعت دامداری از کرونا چه تاثیری پذیرفته است؟

سعید سلطانی با بیان اینکه مصرف لبنیات در کشور کاهش یافته است و برخی کارخانه ها یا شیر را از دامداران تحویل نمی گیرند یا میزان دریافت شیر را کاهش داده اند، گفت: شیر مانند محصولات دیگر نیست که در انبار ذخیره و در شرایط عادی عرضه گردد. شیر خام را حداکثر می توان تا 24 ساعت در دمای 4 درجه سانتی گراد نگه داشت و اگر بعد از آن وارد خط فراوری نگردد باید آن را دور ریخت.

وی ادامه داد: باید فراوری و عرضه شیر دراین ایام مدیریت گردد، زیرا اگر فراوری دچار مشکل گردد و کاهش یابد جبران آن سال ها طول خواهد کشید و از طرفی به صنعت دامداری ودامداران و در نهایت اقتصاد کشور لطمه وارد می گردد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران اضافه نمود: در آخرین روزهای انتها سال 1398 در ستاد تنظیم بازار مصوب شد که خرید توافقی شیرخام زیر نظر سازمان تعاون روستایی صورت گیرد اما با قرارگیری درتعطیلات عید و شیوع کرونا و نیمه تعطیل بودن بخش های مختلف کشور طبیعتا این خرید فرآیند زمانبری خواهد بود.

وی گفت: پیگیر آن هستیم که در اولین فرصت خرید توافقی شیرخام از دامداران صورت گیرد تا مسائل زیادی برای دامداران ایجاد نگردد.

سلطانی با بیان اینکه علاوه بر شیر، دام نیز بر روی دست دامداران مانده است، گفت: مصوبه ای نیز برای خرید توافقی دام داشتیم و قرار بود که شرکت پشتیبانی امور دام کشور، دام های سنگین را که بین 300 تا 600 کیلو وزن دارند، از دامداران خریداری نمایند و به عنوان ذخایر استراتژیک قرار دهند و در زمان لازم به بازار عرضه نمایند. طبق اظهارات مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام این اقدام شروع شده است ولی متاسفانه برخی استان ها به درستی عمل نمی نمایند و کسی جوابگوی دامداران نیست و دامشان خریداری نمی گردد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 800

به "صنعت دامداری از کرونا چه تاثیری پذیرفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت دامداری از کرونا چه تاثیری پذیرفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید