فرمول یک آلمان؛ همیلتون به رکورد تاریخی میشائیل شوماخر رسید

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرگزاری خبرنگاران- لوییس همیلتون به رکورد میشائیل شوماخر در تعداد پیروزی های فرمول یک رسید.

فرمول یک آلمان؛ همیلتون به رکورد تاریخی میشائیل شوماخر رسید

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، گرندپری آلمان با پیروزی لوییس همیلتون و رسیدن دنیل ریکاردو به سکو به سرانجام رسید. یازدهمین مسابقه فصل 2020 فرمول یک همراه شد با نود و یکمین پیروزی لوییس همیلتون. در جریان گرندپری آلمان، این لوییس همیلتون بود که توانست سریع تر از مکس ورستپن و دنیل ریکاردو از خط سرانجام عبور کند تا ضمن کسب هفتمین پیروزی خود در این فصل، به رکورد 91 پیروزی میشائیل شوماخر نیز برسد و مشترکا رکورددار بیشترین پیروزی در تاریخ فرمول یک گردد.

آغاز مسابقه با استارت خوب مرسدس ها همراه بود که در آن لحظه ای لوییس همیلتون توانست از والتری بوتاس که پول پوزیشن را در اختار داشت رد گردد اما راننده فنلاندی سریع صندلی خود را از هم تیمی اش پس گرفت تا اول بماند. ادامه مسابقه با حوادث زیادی همراه بود. بوتاس در صحنه ای تایرش قفل کرد و به پیت لین رفت و با تایر مدیوم برگشت. کیمی رایکونن که امروز رکورددار حضور در مسابقات فرمول یک شد، در اثر برخورد با جرج راسل باعث شد تا راننده ویلیامز از مسابقه کنار رود. برخورد الکس آلبون و دنیل کویات باعث شد تا بال جلوی خودروی کویات در بیاید و وسط پیست بیافتد و پرچم زرد داده گردد. در ادامه والتری بوتاس به دلیل مشکل پاور یونیت مجبور به کناره گیری از مسابقه شد تا بدشانسی های امروزش تکمیل گردد.

کیمی رایکونن به دلیل برخورد با راسل 10 ثانیه جریمه شد و کمی بعد استبان اوکان هم مجبور به ترک مسابقه شد. این سرانجام کار نبود و الکس آلبون و لندو نوریس هم مجبور به ترک مسابقه شد تا 5 خودرو از مسابقه کنار بروند. در لحظات سرانجامی شاهد جدال دنیل ریکاردو و سرجیو پرز بودیم که راننده رنو توانست صندلی سوم خود را حفظ کند. مکس ورستپن هم در لحظات سرانجامی سریع ترین دور مسابقه را زد تا یک امتیاز بیشتر بگیرد.

دنیل ریکاردو با کسب صندلی سوم، برای اولین بار در رنو به سکو رسید و بهترین نتیجه خود در این تیم را رقم زد. نیکو هولکنبرگ که به دلیل حال نامساعد لنس استرول دیروز جای او را در ریسینگ پوینت گرفت و بدون تمرین در معین خط شرکت نموده بود، مسابقه را از صندلی بیستم آغاز کرد و در سرانجام هشتم شد. رومن گروژان نیز برای اولین بار در این فصل پیروز به کسب امتیاز شد.

10 گرندپری از مسابقات فصل 2020 فرمول یک سپری شده و جدول راننده ها و تیم ها شکل و شمایل جدی ای به خود گرفته است. بعد از گذشت 10 مسابقه از فصل 2020، لوییس همیلتون پیروز به پیروزی در 6 مسابقه شده و 8 بار هم روی سکو رفته است. همین باعث شده تا راننده 35 ساله مرسدس 205 امتیاز کسب کند و با اختلافی 64 امتیازی نسبت به هم تیمی اش، والتری بوتاس، در صدر جدول راننده ها قرار بگیرد. بوتاس به اندازه همیلتون روی سکو رفته اما 2 بار توانسته برنده گرندپری های سال جاری گردد. راننده فنلاندی مرسدس تا به اینجا 161 امتیاز کسب نموده و او نیز اختلافی 33 امتیازی با مکس ورستپن، راننده هلندی تیم ردبول دارد. تا به اینجا 4 راننده پیروز به پیروزی در مسابقات سال جاری شده اند. به غیر از همیلتون (6 بار)، بوتاس (2 بار) و ورشتپن، پیر گزلی نیز توانسته یک پیروزی برای خودش و تیم آلفا تائوری به دست آورد. از 21 راننده ای که سال جاری در مسابقات شرکت نموده اند، 9 راننده نیز به سکو رسیده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1118

به "فرمول یک آلمان؛ همیلتون به رکورد تاریخی میشائیل شوماخر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمول یک آلمان؛ همیلتون به رکورد تاریخی میشائیل شوماخر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید